olaabr skrev:Antagligen är en kanal igensatt i min Bing förgasare. Det är vid varvtal under 2500 ca. som den går för rikt på en förgasare. Kommer man upp på 3000 ca och över går den bra. Startat alltid utan shoke på den sidan.
Hat ni tips på någon bra kemi som man kan lägga den i eller är det gitarrsträng som gäller.
Saknas ju hur mkt info som helst om vad som är problemet.
Vad har du gjort (förutom det du beskriver i inlägg 2) ?
Över 2500rpm används mer av huvudmunstycket, under mer av lågfarts munstycket. Det är inte de som är problemet enligt vad du skriver, men du förklarar inte vad du gjort, vad du uteslutit och vad du funnit.
Standardfel:
- kärvande choke
- tjyfluft, choke, insugsgummi, stos i toppen, och förgasarlocket.
- utslutna vacuum membran
- kärvande trottel
- fel nivå på trottelnål
- fel på flottör (fast det skriver du är kollat att inte är; och det ger i alla fall inte beskrivet fel...)
- fel spel på ventiler
- skadade ventiler/säte/styrning
- kolvringsskador
- utslitet cylinderlopp
- fel tändstift
- trasigt tändstift
- skada på tändkabel/-hatt/-tändspole
- igen geggad förgasare pga vevhusventilationen => spridare fungerar inte
- fel synkade förgasare
- rost flagor från tanken (du har väl monterat slangfilter på bränsleslangarna och bytt ut de gamla till nya fräscha?!...)
Som sagt... det finns att välja på vad som kan vara orsaken i ditt fall...