packning Växelådan.

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

packning Växelådan.

Inläggav Knaust » 2018-01-30/10:51

Hej,

Har påbörjat montering av min r100rt, dock är jag lite osäker på placeringen av denna packningen. Ska den verkligen sitta där? Sitter redan en packbox "bakom" den på bilden. Tror möjligen den tidigare ägaren satt den fel?

Stort tack för hjälpen.
Bilagor
IMG_1812.JPG
Knaust
 
Inlägg: 122
Blev medlem: 2013-11-11/22:20

Re: packning Växelådan.

Inläggav Izvor » 2018-01-30/17:19

Hej

Det ska bara vara en packbox. Det ær lite fett dær men men det ser ut som om redan har en tætning dær. Den andra gør ingen nytta. Slæng den om den ær beggangad. Om den ær ny kan du skyfta i førbyggande syfte.

En annan sak. Jag brukar också smørja splines men då med kopparpasta eller aluminium pasta. Inte øverflødigt utan bara på splinsen. Om du har kvar det fettet vid ihopmontering så kommer den att slungas ut på lammellen och tryckplattor. Då kommer din koppling att slira.
Bilagor
IMG_1575 (Medium).JPG
Izvor

BMW 60/2-60
BMW R1200R 07
BMW R60/2-Scrambler -61
BMW R100-Scrambler
Användarvisningsbild
Izvor
 
Inlägg: 840
Blev medlem: 2013-08-06/20:43

Re: packning Växelådan.

Inläggav Håkan » 2018-01-30/17:26

Knaust skrev:Hej,

Har påbörjat montering av min r100rt.

Håller med Izvor, aldeles för mycket fett. Vill du att kopplingen ska slira? :shock:
mvh
Håkan Runfeldt
Lådö, straxt utanför Enköping
Ombud Classic sektionen
Användarvisningsbild
Håkan
 
Inlägg: 6641
Blev medlem: 1985-08-01/01:00
Ort: Lådö


Återgå till Gammelbumsar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst