Vaccumuttag

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

Vaccumuttag

Inläggav CG Arvidsson » 2018-03-01/19:00

IMG_0348.JPG
Gamla DellOrto-förgasare saknar ju vaccumuttag som bekant. Så även mina, tills idag. De gamla är förberedda för detta konstaterade jag. På insugssidan mot toppen finns ett litet hål borrat in till luftskruven. Jämte detta finns ett uttag som inte är borrat. Detta borrade jag upp med 2mm borr, och fick då tillgång till stora hålet motsatt luftskruven. Detta hålet går tvärs igenom huset, för att inte behöva göra höger och vänsterförgasare. På mitten är hålet pluggat med något siliconaktigt. Rör inte detta. Nu beställde jag två nya vaccumuttag från dellorto.uk.com Kom i brevlådan efter exakt 24 timmar !!!
Denna firma har allt till dellorto-förgasare. Uttagen passade inte riktigt,så jag fick svarva ner lite för att få en liten presspassning, samt låsa med lite Loctite.
Bilagor
IMG_0355.JPG
IMG_0350.JPG
Användarvisningsbild
CG Arvidsson
 
Inlägg: 1549
Blev medlem: 1987-04-23/01:00

Re: Vaccumuttag

Inläggav BmwMats » 2018-03-01/23:15

Snyggt arbete. Tack för att du delade med dig av detta ! :)
Jag tycker inte om fakta, dessa stör min argumentation...
Numera med GS
Användarvisningsbild
BmwMats
 
Inlägg: 6092
Blev medlem: 2015-05-22/17:55
Ort: P-län


Återgå till Gammelbumsar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst