Kovlingen skrev:Grattis och , tack för inlägget . Jag var lite orolig ett tag
Bra jobbat också
henriksch skrev:Frågan är om man skall hona sådana cylindrar vid kolvringsbyte...
Henrik
henriksch skrev:gott så, tack!
(och jag har rätt i att cylindrarna är nickasilbehadlande på en R100rs från tidigt åttiotal?
Glenn Sjöbom skrev:Härlig tråd och vilket fint bygge, klart imponerad, blir lite sugen själv att starta nåt projekt
henriksch skrev:Så djäkla trött på överflödande BING 40:or. Funderar på att låta magnetremsan på kortet få glöda på ett par Dellorto 41:or. De är ju dessutom så himla fina.
Vilka erfarenheter finns här på forumet av denna konvertering? Kör ju med öppnare avgassystem på den gröna. Finns risker att den bara blir törstig och slö?? Är det joxigt att få rätt dimensionering på munstycken på en R100rs-motor med Dellorto 41:or?
henriksch skrev:ok, snälla håll inne med ev kommentarer att det är ett dumt alternativ! Har tryckt på betalaknappen...
Korrekt!Magnus Brobeck skrev:Bara för att du skall ut och pilla på en CV2:a så stänger du väl inte butiken här??? Eller hur skall man tolka ditt ”Hej från Henrik”?
Brooklyn har för övrigt, förutom elbil, en vurm för Sittoträngbilar om jag inte är helt fel på det. Ni kan ha en egen lite sektion, tror även att det finns en potentiell medlem utanför Ljungby.
Med vänlig hälsning, Magnus
Magnus Brobeck skrev:Brooklyn har för övrigt, förutom elbil, en vurm för Sittoträngbilar om jag inte är helt fel på det. Ni kan ha en egen lite sektion, tror även att det finns en potentiell medlem utanför Ljungby.
Med vänlig hälsning, Magnus
Robert Olausson skrev: jag bor utanför Ljungby.
DaK skrev:Robert Olausson skrev: jag bor utanför Ljungby.
Det är inget ovanligt, det gör större delen av jordens befolkning
BmwMats skrev:Nej men så tjusiga väskor...
Fantastiskt snygga och din verktygsrulle var ju väldans praktisk.
Mycket trevligt, gillar dessa skarpt !!!
Bror Gårdelöf skrev:Här finns en historisk parallell. 1884 - ett år före Gottlieb Daimlers "Einspur" - monterade den italienske ingenjören Enrico Bernardi en liten förbränningsmotor - "Motrice Pia", som han själv konstruerat - i sonens trehjuling, som alltså blev världens första motorcykel. Den motorn hade dessförinnan drivit dotterns symaskin!
Bror Gårdelöf skrev:Du är närmare sanningen, än du kanske visste? Hondas tidiga fyrtaktare hade klara drag av NSU Rennmax.
NSU är en förkortning av stadsnamnet Neckarsulm. Företagets ursprung tillverkade sy- och stickmaskiner, men man skiftade rätt tidigt till cyklar och så småningom motorfordon.
Suzuki första produkter var vävstolar - innan man 1952 började med hjälpmotorer till trampcyklar.
henriksch skrev:... just kopplingen att använda en symaskinsmotor som en MC-motor ...
BmwMats skrev:Gillar din fina verktygsväska du har tillverkat
henriksch skrev:... Biltema, har inga som helst synpunkter på deras hylsnyckelsatser och fasta nyklar.
Bror Gårdelöf skrev:henriksch skrev:... Biltema, har inga som helst synpunkter på deras hylsnyckelsatser och fasta nyklar.
Enligt min åsikt är de utmärkta - i alla fall för en amatör.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst