Lite OT så här några veckor senare, hoppas det är ok...
Bumsen hade ju som sagt mest stått still i 29 år, men startats upp av ägaren ibland men inte körts på vägarna.
Så det blev byte av alla vätskor (motorolja 2ggr).
Lite småfix med elektronik men inga större problem.
Besiktningen flöt på utan bekymmer så det var sista gången det gjordes.
Har inte bytt däck än heller... Någon liten torrspricka men det får klara sig till vintern då vi bara har en månad kvar till första snön här uppe.
Styrlagret är lite dåligt så det ska bytas. Blir ju gropigt i skålen med tiden när den bara står.
Läckte lite olja också från oljetrycksgivarens kontakt men fick tag på en ny av en vis herre här på forumet.
Men imponerande att allting fungerar så bra på en så pass gammal maskin.
Lite svårstartad när den är kall, ibland vill den ha choke, andar gånger bara lite gas.
Ibland hoppar den igång hur enkelt som helt utan choke.
Tips mottages tacksamt på startprocedur.
Boken säger man ska flöda(?) förgasaren. Min gamla PUCH har flödarknapp men inte då R75:an.
Men den går riktigt fint och är så trevlig att puttra runt med.
Blir lite vinterfix med att byta lite lager, se över bromsar, byta däck och annat.
Kanske en mindre ombyggnad till scramblerstuk (om man törs säga det i ett BMW-forum...).
Lär säkert återkomma i en ny tråd till vintern när jag fastnat med nåt