Den vajerstyrda bromscylindern på en R75/6 med dubbla ATE fram är ju ganska trög. Detta trots noggrann rengöring och byte av vajer.
Funderade på att testa att byta till Den senare modellen av bromshandtag med huvudbromscylindern uppe på handtaget, alltså den typ som sitter på senare R100 med dubbla Brembo fram och byta ut huvudbromscylindern under tanken till en fördelare med bromsljuskontakt likt det arrangemang som sitter som std på R100.
Samtidigt byta alla slangar och rör till stålspunnna från Hydroscand
Tanken är att ta bort en källa till tröghet i systemet, vajern. Samtidigt får man ju en huvudbromscylinder som man vet är vettigt dimensionerad för dubbla skivor fram.
Har satt på senare tvåkolvs flytande ok på r100-skrotet jag donade med i vintras och är väldigt nöjd med det, påtagligt bättre bromsar än original-Brembo som jag har på min gröna R100
Har någon testat detta, ger det förbättring eller sitter "Broms-problemet" på ATE-bromsarna bara i oken?
mvh
Henrik