Har ni sett den här annonsen

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

Har ni sett den här annonsen

Inläggav henriksch » 2021-11-11/18:59

Hej

Kollade denna annons, nu skenar det väl lite ändå??

Säljaren började med budgivning och fick en massa bud på rimliga femtusen. Efter renovering av skrotet från ungefär motsvarande skick vet jag ju på ett ungefär vad det kostar att få till en fungerande BMW. Denna har gjutet hjul med Brembo bak och ekerfälg fram, en kul gaffel iofs men Bakdelen saknas ju helt (en Honda 650-rumpa räknas rimligen inte).
Kan inte ett skit om sidvagnar mer är att det känns lätt livsfarligt och jag fattar inte riktigt finessen med tre hjul men det är ju en smaksak. Just denna vagn är kanske en raritet? (superful bara i min smak)

En (nog ganska kvalificerad) gissning är att under 30K kommer man inte under i kostnader för att bygga ihop en fungerande solocykel. Då menar jag inte i nyskick och helt original. Med andra ord för "bara" runt 80K och en sabla massa (iofs trevligt) jobb kan man få sig en 70-tals-R60/5 (om jag fattar saken rätt) med Earlsgaffel från en 60-talare... :D


https://www.blocket.se/annons/jonkoping ... n/98337183
henriksch
 
Inlägg: 519
Blev medlem: 2011-05-02/18:29

Återgå till Gammelbumsar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron