justering bromsljuskontakt fram r100s 78?

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

justering bromsljuskontakt fram r100s 78?

Inläggav janforsling » 2008-07-02/22:01

Har fått nedslag på beskitningen av att bromsljuset inte tänds i tid när jag drar i frambromshandtaget.
Jag har lokaliserat kontakten till under tanken men kan inte förstå hur jag ska kunna justera. Det enda stället att justera på är ju vajern. Någon som vet... Hälsningar Janne
janforsling
 
Inlägg: 1
Blev medlem: 2008-07-02/21:55

Re: justering bromsljuskontakt fram r100s 78?

Inläggav Håkan » 2008-07-02/22:22

janforsling skrev:Har fått nedslag på beskitningen av att bromsljuset inte tänds i tid när jag drar i frambromshandtaget.
Jag har lokaliserat kontakten till under tanken men kan inte förstå hur jag ska kunna justera. Det enda stället att justera på är ju vajern. Någon som vet... Hälsningar Janne


Hej.

Det där är en tryckkännande kontakt, påverkas av bromsvätsketrycket.
Någon justering av kontakten är inte möjlig, ett byte av kontakt bör hjälpa.
Trolig orsak till dina problem är att bromsvätskan inte bytts enl. BMW´s serviceintervaller.

Försök inte justera bromsljuset på wire, den skall justeras enl. BMW´s spec.
Du riskerar få en broms som ligger på.

Vill man skruva själv rekomenderas en verkstadsmanual av god kvalité.
Tänk bara på att bromsar är en säkerhetsutrustning, kan bli ödestiget att justera fel...
mvh
Håkan Runfeldt
Lådö, straxt utanför Enköping
Ombud Classic sektionen
Användarvisningsbild
Håkan
 
Inlägg: 6641
Blev medlem: 1985-08-01/01:00
Ort: Lådö


Återgå till Gammelbumsar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst