Jomän. Fast helt utan elektronik verkar det vara.
Enligt förre ägaren hade han bytt skivorna, vilket även ser ut att stämma då de är helt utan grader. Bromsbeläggen har mycket liv kvar - jag vet dock inte vilket fabrikat de är av.
Hur gör jag bäst för att förbättra Bumsens retardationsförmåga? (Jag är ju bortskämd från moderna sporthojar där man enkelt kan utföra s k "stoppies"). Helst av allt vill jag behålla det förunderliga vajer-bromspumpundertanken-bromsslang-bilbromsledning-bromsok-systemet då jag tycker det ser rätt så fränt ut. Jag har ingen susning om hur gammal bromsvätskan är, så här kanske är en dellösning - men finns det några andra tips?
I övrigt finner jag Der Alte allt trevligare. Jag skiter nästan på mig då jag åker riktigt smal o krokig väg då bromsarna är som de är just nu + kardanhissen som får en att fortfarande bli smått överaskad, men på lite bredare 70-väg går han hur vackert som helst. Lite småbrunt kan det även bli när sidostödet väl tidigt skrapar i vid något mer inspirerad körning. Det sista större problemet jag har är alla frilägen jag konstant lyckas skicka i. Växellådan är renoverad 2002 (och jag hoppas att antingen lager 6304C/3 eller 6403C/3 är det stora lagret som bör bytas vid senast 10000 mil) och jag tror inte hojen gått så vansinnigt många mil därefter, så det känns lite konstigt. Fast kanske gammelbumsarna har denna tendens?