förgasare ersättningssatser

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

förgasare ersättningssatser

Inläggav Albert » 2009-08-14/00:33

Kör Försiktigt!
BMW_MC_Boxer_Sverige yahoo
Albert
Användarvisningsbild
Albert
 
Inlägg: 1025
Blev medlem: 1991-01-17/01:00

Re: förgasare ersättningssatser

Inläggav liebig » 2009-08-14/19:55

det såg ju inte så jäkla farligt ut prismässigt. men vad ger det jämfört med bingarna? som min r100/7 går nu är jag rätt så nöjd. som jag förklarar för polarna som undrar vad jag gett mig in på så känns hon som hon e jämnröten rätt över så att säga.
bromsarna e kass (jämfört med modern hoj), fjädringen e kass (jämfört med modern hoj), effekten e kass (jmfrt ...) und so weiter. men på nåt sätt så lirar det hela lixom ihop o barnsligt nöjd blir jag när jag för första gången på en herrans massa år inte sitter o letar efter nästa knäskraparböj utan istället ser att de fanimej målat om huset i böjen där man kan hålla 180 annars.
liebig
 
Inlägg: 11
Blev medlem: 2009-06-27/20:52

Re: förgasare ersättningssatser

Inläggav Albert » 2009-08-14/20:25

Första gången jag fick nöjet att provköra en 2-ventilare med andra förgasare var en R100RS med Mikuni Flatside 38mm. Dessutom satt det en Krauser kam i (= lägre lyft för att fungera ihop med 4-ventilstopparna från Krauser).
Jag blev mållös - BMW fungerade som min Kawa gjort och som min Suzuki gjorde; ingen betänketid mellan trottelvridning och accelleration. Påtagligt mjukare gång, stabilare tomgång och rappt gassvar. Den lånade moppen lyfte på framhjulet "för ingenting" - dvs så stor var gasresponsskillnaden att man blev tvungen att passa trottelvridningen -:)

Detta resulterade i att jag köpte dell'orto PHM 40 (beställde 38:or...) till min "sommar cykel". Kunde jag få på trottelförgasare på min vintercykel skull sådan sitta där också - så stor är skillnaden (till det bättre).

Bing är -väldigt- snälla förgasare, men hu så tråkiga. Om Bingarna trasslar så är det helrenovering av dem som gäller - men så går de så snällt så snällt när de väl är i skick igen; fast åh... så tråkigt, slött slappt och man kan gå o koka kaffe medans man väntar på att de ska besluta sig om de tänker tillåta ökad hastighet eller inte vid gaspådrag. (De som inte provat trottelförgasare brukar inte dela denna åsikt om Bingar - tills de provat "riktiga" förgasare).
Bingarna är verkligen förlåtande mot dålig inställning/synkronisering - o det är inte trottelförgasare!

Priserna i USA är -mycket- bra. På 90:talet var det CC som hade bästa konverteringssatserna. CC ägs nu av http://www.sjbmw.com
Bilagor
CC_MIKUNI_2.JPG
Kör Försiktigt!
BMW_MC_Boxer_Sverige yahoo
Albert
Användarvisningsbild
Albert
 
Inlägg: 1025
Blev medlem: 1991-01-17/01:00


Återgå till Gammelbumsar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst