Dennis Johansson skrev:Jo visst skall det bli kul Gunnar att läsa den testen.
Men i ärlighetens namn så när jag körde 950 adv / 990 adv av tidiga årsmodeller och jämförde med min 1200GS så hade iaf inte jag ngt negativt att säga om KTM vad gäller att köra asfalt heller. Komforten är väl inte lika på topp, och sadeln inte riktigt lika bekväm, men motorn är grym.
Just nu finns inga pengar att byta mc för, så den delen är avklarad.
Sedan har man ju Kenneths mc... och det är mkt värt
De där på Kenneths, jobbar de gratis eller gör de bara sitt jobb
?
Synd att man ska behöva förlita sig på bra verkstäder.
Vore det inte bättre att göra en hoj som är lättmekad (lättservad) och hållbar?
Allt kan gå sönder men det är ju inget man ska behöva ta hänsyn till i sitt hojval.
Verkar ju dessutom som att KTM:erna håller otroligt bra i jämförelse med 1200GS och framför allt som Gunnar skriver att de bäst framförs på vägar av mycket dåligt skick.
Håller med Gunnar i det, men vill även tillägga att han missat vilken kanonhoj den är för de övriga vägstandarderna som GS är lämpad för.
Ang. komforten har du missat något Dennis, vet inte vad du provat för modell men min Dakar rockar även där.
Vinskyddet är det ända som stör, men det finns ju tillbehör som rättar till.
Han som köpte min R hörde av sig och bedyrade att han never again sätter sig på en 1200GS.
Han hade haft en sedan -07 med all de fel som ingår i förvärvet och hade tröttnat på långa verstadsbesök.
Hoppas nu att hans R håller
Den fick utstå en hårdare vardag intygade han...