Sida 1 av 1

Re: Tillökning i garaget

InläggPostat: 2014-01-26/19:26
av hebymats
Stella Alpina nästa

Re: Tillökning i garaget

InläggPostat: 2014-01-26/20:07
av Gunnar Elmgren
Kan intyga att den ser helt OK ut, trots att det är en "utböling". Grattis, Nils-Erik! :mrgreen:

Re: Tillökning i garaget

InläggPostat: 2014-01-26/21:24
av Marie
En Tramsvalp...

Det var väl nånting i den vägen Mimmis bror Claës tröttnade ganska snabbt på, och skaffade en R1150GS i stället?
Och som var djefvelusisk att mäta och justera ventilspelet på, om jag inte minns fel.... :roll:

Re: Tillökning i garaget

InläggPostat: 2014-01-26/21:45
av Bror Gårdelöf
Marie står i en egen klass, vad gäller uppmuntran! :D

Ett annat omdöme om den motorn är Bosse Rindars "tillförlitlig intill oförstörbarhet" - och han brukade väl inte skriva strunt?

Re: Tillökning i garaget

InläggPostat: 2014-01-27/01:05
av Mimmi
Hej!


Marie är skämtsam och drastisk som vanligt... :)
Nu tror jag inte att man skall jämföra den Transalp som Nils-Erik köpt med den som min käre bror Claës hade. Jag tror att Nisses är mycket nyare?
Den Claës hade var från mitten av nittiotalet vill jag minnas.
Visst var det trist och trångt att justera ventilerna, men efter vad det sägs är både den motorn och mcn som sådan rejält slitstarka och stryktåliga. Min brors erfarenheter därvidlag jävar inte det påståendet.
Min minne av den var att det var en synnerligen lätt och smidig maskin, den kändes som en moped i hanterbarhet. :)

Re: Tillökning i garaget

InläggPostat: 2014-01-27/03:41
av Bror Gårdelöf
Och min "erfarenhet" jävar inte det. Jag minns särskilt den vackra dagen på Grossglockner Hochalpenstrasse, när en kille på en Transalp dansade förbi mig i ett serpentinparti. Jag körde inte slött - men en K 1200 RS är byggd med andra prioriteringar än för att vara kvick i serpentiner.