Yamaha XT600E -98

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

Yamaha XT600E -98

Inläggav Katsura » 2015-02-10/19:21

Köpte för en tid sen en Yamaha XT600E. När den startar på choke startar den lätt men varvtalet går upp till 3000 varv/min och den måste gå så i typ 3 minuter innan det går att trycka in choken. Trycker man in choken tidigare så spottar och hostar den rätt illa. När den är ljummen får man gasa lite för att den skall starta och när den är varm startar den lätt på tomgång.
Känns inte helt rätt, känns som om den får för mycket bensin i vid start.

Jag har ingen tidigare erfarenhet av stånkor och min 1200GS funkar ju inte som Yamahan.

Nån som har erfarenhet och kan tala om ifall den startar som man kan vänta sig eller skall jag börja felsöka?
/Jerry Johnsson

BMW F800GS -15
Användarvisningsbild
Katsura
 
Inlägg: 108
Blev medlem: 2009-07-15/20:24
Ort: Helsingborg

Re: Yamaha XT600E -98

Inläggav Dennis Johansson » 2015-02-13/18:36

Jag tror knappast får för mycket bensin vid start när den är kall. S fort du för in choke reglaget så minskar ju bensinmängden i förhållande till luften och spottar den och fräser.
En del hojar kan man putta in choken på fort andra inte.
JAg hade nog ej brytt mig så mycket
Asfalt och Grus, är lika kul bus R1200GS -04, Urban Cruiser -11, Florida
Användarvisningsbild
Dennis Johansson
 
Inlägg: 4762
Blev medlem: 2008-10-12/05:20


Återgå till Ural, KTM och andra främlingar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron