Lone;9049 skrev:Tjenare grabbar.
Lite erfarenhetsåtrföring från snöskoter sidan, dras med samma "växellåda" som skotrar. En primär och en sekundär variator.
Fetta inte in vikterna på primären!
Fettet kommer att binda damm och rem rester med den påföljden att hela variatorn geggar ihop. En variator skall vara "torr". Plocka isär och rengör den en gång per år om ni kör mycket eller när den börjar växla konstigt, rengör skivorna så det inte ligger kvar remrester på dessa. Bromsrengöring brukar fungera utmärkt, repa inte skivorna med vassa verktyg.
Offroad;9221 skrev:Det var hål i tanken.
I botten där en hållplåt har gnagt hål. På plats var det omöjligt att se var bensinen kom i från. Den letar sig upp alla möjliga vägar.
Skulle alltså spjälkat fast tanken direkt när jag märkte att den satt dåligt...
Det ligger två små gummikuddar mellan tanken och hållplåten, men dom är alldeles för små eller platta. När jag köpt ny tank blir det rejäla kuddar.
Claes.
Återgå till Ural, KTM och andra främlingar
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst