Byte till KTM 950 sm

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

Byte till KTM 950 sm

Inläggav kanstrup » 2007-06-05/15:42

Efter en sjuh-- massa problem med försäkringbolag och fatalt misslyckad reparation av auktoriserad BMW-verkstad i Norge, har min GS -06 fått lösas in. Känns orättvist och det är med sorg jag överger BMW med all teknisk finess och påhittighet.

Går från BMW med insprutning, CAN-buss, kardan, värmehandtag och annat trivsamt, till förgasarmatad, kedjedriven KTM. Från förnuftig till vansinnig.

Lite plus och minus med GS 1200:

På minuskontot
- Aningen stor för min smak (själv 172cm). Inget egentligt problem. Kändes varken tung eller osmidig att köra. Tvärtom!
- Satt aldrig riktigt bekvämt. Fick ont i ljumskar vid långa sträckor.
- Fruktansvärd ljudnivå bakom vindrutan.
- Motor. Omkullkörning och spräckt ventilkåpa (ja j-vlar va känsliga de var) var det som ledde till inlösen. Kan dra hela historien för den som vill.
- ABS som jag aldrig kom överens med. Satt vid flertal tillfällen med hjärtat i halsgropen, både på grus och asfalt, då ABSen misstolkat situationen.

På pluskonto:
- Motor. Underbar, vibrationsfri gång.
- Bränsleekonomi
- Värmehandtag
- Kardan och enkelsving
- ABS. Vill ha, helt enkelt. Men då i uppdaterad version.
- Packmöjligheter. Snygga integrerade hållare till packväskor.
kanstrup
 
Inlägg: 8
Blev medlem: 2005-10-24/19:24

Inläggav Lars Arvidsson » 2007-11-02/22:30

Jag har en 950 SE


På pluskontot:

Körglädje
chassie
Hjuldimensioner (hjälper ju inte dig)

På minuskontot:
Allt annat
Lars i Vedum Grusinstruktör +motorsportentusiast
Användarvisningsbild
Lars Arvidsson
 
Inlägg: 269
Blev medlem: 2008-01-10/01:00


Återgå till Ural, KTM och andra främlingar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst