F-hojarnas kusin Buell 1125R

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

F-hojarnas kusin Buell 1125R

Inläggav Sven-Erik Tiberg » 2007-10-25/19:45

Hej

Nu har F-modellen fått en ny kusin.
Buell har satt in en 1125cc Rotax V-twin i sin nya sportmaskin.
http://motorcycles.about.com/od/newmotorcyclereviews/fr/Buell_1125R_Rev.htm
Får se hur den står sig mot HD's V-ROD ( porsche utv. ).

Data från motorcycles.about.com Sticking to the V-Twin configuration, the 1125cc Helicon engine incorporates a 72-degree design and produces 146 crank horsepower at 10,500 rpm, with an additional 5 to 6 horsepower pumped out when ram air is in effect. Torque peaks at 82 lb-ft, most of which is readily available throughout the fat powerband.

Rotax kan verkligen bygga motorer ... både för hojar och faktiskt flygplan främs ultralätta.

/Tibbe
Sven-Erik Tiberg
 
Inlägg: 319
Blev medlem: 2004-03-26/12:00

Inläggav Helmetrock » 2007-10-26/16:23

Kusin och kusin..... Avlägsen motorsläkting skulle jag kunn a tänka mig:rolleyes:

Det är nog ett tag kvar tills vi får se en BMW F-serie med 146 pållar och RAM-AIR:p

Men jag gillar buell!! Hade lite funderingar på en Ulysses innan, men det eländet går ju inte att försäkra om man inte är med i PRO...
Rickard H
Damage Inc.
Numera pedaldriven student
Användarvisningsbild
Helmetrock
 
Inlägg: 1153
Blev medlem: 2003-05-28/01:00


Återgå till Ural, KTM och andra främlingar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst