HONDA & SUZUKI kardanmodeller

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

HONDA & SUZUKI kardanmodeller

Inläggav Gästkonto » 2009-04-05/18:51

Den som till äventyrs tycker att denna tråd inte lämpar sig på ett BMW forum kan välja mellan att göra två saker:
1. Anmäl denna tråd till forumvaktis och be att få den bortplockad.
2. Läs den inte. :D

Nu till frågeställningen.
Jag har börjat kika lite på Honda & även Suzukis modeller då chansen att hitta en billig maskin (som är någorlunda modern) är större än om jag stirrar mig blind på BMW. Men kardan är ju toppen såtillvida att man slipper smörj, så urvalet begränsas något.
Det finns ju Yamaha också, men fullt så billigt behöver det kanske inte vara... Fast f.n vet...

Finns det någon speciell modell som har visat sig vara riktigt driftssäker och som kan klara många härliga turer utan mek trots att begvärdet ligger buslågt?
On-Off, cruiser, touring, spelar mindre roll - bara den har kardan och är billig och driftsäker

Honda XLV 750 är en hoj som jag av någon anledning fastnat för, men jag har ingen koll på om det var en bra hoj eller en ökänd historia. Nå´n här som har ägt en sådan? Fanns den i fler varianter (landsväg)?

Tips, goda råd, och även varningsflaggor mottages mycket tacksamt i denna tråd. Om nu någon vågar skriva om japanska riskokare i detta lägret :shock:
Gästkonto
 
Inlägg: 342
Blev medlem: 2005-02-04/01:00

Re: HONDA & SUZUKI kardanmodeller

Inläggav Dennis Johansson » 2009-04-05/19:12

Oj då.
Jag har pratta med Kenneths mc om det där med XLV750 som i mycket tycke är en väldigt vacker mc. Men enligt Kenneth kanske inte hade högsta kvaliett på motorn. Det var en del trubbel med den.

Andra kardanhojar från japan.

Honda:
Pan European 1100 / 1300 Touring hoj som vad jag vet skall vara bra. finns med ABS och antispinn etc. på 1100 och ABS på 1300
Gold Wing. Också driftsäker och med kardan. Men lite stor enligt många
NTV 650 revere och NTV 650 / 700 Deuville. Samma motor som i transalp och en bra hoj vad jag vet.


Yamaha:
GTS 1000. Navstyrning och annat spännande. Även BMW måste blivit avis med all den tekniken.
Diverison 900. Enligt en mc blaska kan den liknas vid motorcyklarnas Volvo 240. Driftsäker men lite trist.
FJR 1300. Sporttourer som fått bra kritik.
Gamla Venture en vinge kopia

Kawasaki:
Ja där har vi GTR1400


Suzuki:
Det skulle väl vara gamla cavalcade då en vinge kopia

KAn komma på fler senare.
Asfalt och Grus, är lika kul bus R1200GS -04, Urban Cruiser -11, Florida
Användarvisningsbild
Dennis Johansson
 
Inlägg: 4762
Blev medlem: 2008-10-12/05:20

Re: HONDA & SUZUKI kardanmodeller

Inläggav Gnarak » 2009-04-05/19:40

Jag kan bidra med information om två modeller, en billig och en "omöjlig"...

Billig: Yamaha XS750/850. Du får tag på en körklar för under 10.000. Jag har ägt 7 stycken sammanlagt och har ALDRIG haft problem med drivlinan på dom. Det är dessutom en trippel så ljudet är rysligt gôtt och udda. Trippeln är en hoj som har, i mitt tycke, oförtjänt dåligt rykte. Visst har den sina standardfel och egenheter, men när allt kommer omkring är det en mycket enkelt och robust byggd hoj, som tar dig hem... kanske på två cylindrar ibland men hem kommer du... Dom problem man hör att "någon hade en kompis som" mittencylindern skar för, beror på att folk försöker använda hojen på ett sätt den aldrig varit konstruerad för att klara. Två personers touring, med full packning och timme ut och timme in på autobahn i 150km/h+.... DET klarar den inte. Kör du rakryggat och värdigt samt servrar och gullar med den så är den skottsäker.


"Omöjig" Honda XLV750r. Den såldes sammanlagt i ca 40-50 exemplar (har fått olika motstridiga uppgifter på antalet) i sverige, och endast 1984. Därför är det kraftigt svårt att finna en till salu. Av denna anledning kan du knappast välja ut en speciell. Hittar du en till salu så köp den för du finner antagligen ingen mer på ett par år...

Även denna har oförtjänt dåligt rykte, visst hade dom motorproblem på den, men det var när dom rejsade med den i Paris-Dakar. På gatan händer aldrig nåt med dom, under förutsättning att du byter olja som du ska. Grymt känslig och svårjusterad förgasarsynkning dock....men trägen vinner och det tog mig mer eller mindre en hel dag innan jag fick ordning på det, men sen har den rullat 2500 mil utan vidare justering. Dubbla stift, självjusterande ventiler, kardan borgar för att du kör hela sommaren utan service. Serva under vintern är min melodi. Vanligt fel på dom idag är att tändmodulerna havererar och nya orginal finns inte att få tag på från Honda. Jaga på ebay efter begagnat, eller köpa nytillverkade från Ignitech är det som gäller. Nytt kostar ca 2000kr men då får man med ny tändbox åxå som ahr programmeringsbara tändkurvor via PC... skitkul lattjo liten pryl ;-)

XLV750r är en mycket lättkörd och välbalanserad hoj, funkar lika bra inne i stan som på grusvägar och långtur. Hade min till Midnattsolsträffen i Gällivare förra sommaren.... 300mil t.o.r. Får du tag på en till salu, så köp den!
--
/Henrik
Gnarak
 
Inlägg: 149
Blev medlem: 2009-01-07/13:32

Re: HONDA & SUZUKI kardanmodeller

Inläggav Gästkonto » 2009-04-07/10:14

Mycket trevliga tips, särskilt intressanta är de som ligger i den lägre prisklassen runt 10000kr.

Surfar runt på blocket och hittar även en Honda VF750 som har kardandrift. Detta måste väl vara föregångaren till VFR som jag förstår det. Tydligen inte alla VF750 som har kardan - det verkar hänga på sista bokstaven "s" eller "r" ??

Det blir kanske en hoj ändå i år.. :)
Gästkonto
 
Inlägg: 342
Blev medlem: 2005-02-04/01:00

Re: HONDA & SUZUKI kardanmodeller

Inläggav Gunnar Elmgren » 2009-04-07/10:38

Honda VF750 av den första generationen kan nog knappast betraktas som 'evighetsmaskin', tyvärr.
Jag var och tittade på ett par stycken när det skulle anskaffas lämplig övningskörnings-hoj till Monica, men slog modellen helt ur hågen då det framkom att just den motorn har allvarliga problem med kamaxlarnas hållbarhet. Ventilslammer och nedgångna kamaxlar är tydligen legio - beskrivningar som 'kamaxlarna är gjorda av smör' är vanliga när man googlar.
Vad jag förstått är däremot de senare VFR750 hållbara pjäser, men då är det ju ett annat pris tyvärr.....
Ett annat tips är att leta efter en Suzuki VX800, som är ganska trevliga, har gott hållbarhetsrykte och såklart kardan. Vattenkyld V-twin, trots att det inte är en 'kromsläde' utan en praktisk brukshoj.
Själva fastnade vi, efter att ha tittat på ett antal olika japaner och någon italienare, för en BMW-boxer - R850R -95, som vi fick för 25.000 och som fungerade helt problemfritt i 1 1/2 säsong, innan den fick kliva åt sidan för en sprillans ny F650GS Twin. Inte för att det var något fel på R850R:en, utan för att den var lite väl tung för Monica, och för att det var kul med en ny!
/// Gunnar Elmgren
R1200GS
F650GS
R90S
CRF250L
701 E
Hva M24
Användarvisningsbild
Gunnar Elmgren
 
Inlägg: 10768
Blev medlem: 2007-05-22/01:00

Re: HONDA & SUZUKI kardanmodeller

Inläggav S-J » 2009-04-07/12:03

Måste ju bara slå ett slag för BMWs egna K75 som verkar finnas många av just nu. Och så mjuk gång som denna verkar det vara svårt att hitta.
Oxå känd som Anders Lindh
R1150 GS -01a
Användarvisningsbild
S-J
 
Inlägg: 419
Blev medlem: 2008-02-01/22:19

Re: HONDA & SUZUKI kardanmodeller

Inläggav Dennis Johansson » 2009-04-08/00:06

Gunnar Elmgren skrev: Honda VF750 av den första generationen kan nog knappast betraktas som 'evighetsmaskin', tyvärr.
Jag var och tittade på ett par stycken när det skulle anskaffas lämplig övningskörnings-hoj till Monica, men slog modellen helt ur hågen då det framkom att just den motorn har allvarliga problem med kamaxlarnas hållbarhet. Ventilslammer och nedgångna kamaxlar är tydligen legio - beskrivningar som 'kamaxlarna är gjorda av smör' är vanliga när man googlar.


Detta stämmer ganska bra.
När det visade sig att kammarna var kass. Troligen pga av bristfällig smörjning inte höll måttet, slutade modellen tillverkas. Men fast beslutna att återfå ryktet byggdes efter det en av de mest driftsäkra motorer Honda gjort. Det finns ju inga kamremmar eller kamkedjor utan utan direktdrivna kammar via kugghjul! Troligen därför deras karakteristiska vinande ljud på tomgång.
JAg läste om en snubbe som skulle åka genom Africa och tyckte att antingen så vibrerade alla twinnar i offroadförpackning eller så var de för dyra så han byggde en offroadare av en Diverison. Tanken har slått mig att det kanske går att göra så av en VFR750 också.
Gunnar Elmgren skrev:Vad jag förstått är däremot de senare VFR750 hållbara pjäser, men då är det ju ett annat pris tyvärr.....

Bara delvis sant. Tittar ni på de första årsmodellerna utan enkelsving, är de inte så dyra. Hittat många för under 20.000:-
Gunnar Elmgren skrev:Ett annat tips är att leta efter en Suzuki VX800, som är ganska trevliga, har gott hållbarhetsrykte och såklart kardan. Vattenkyld V-twin, trots att det inte är en 'kromsläde' utan en praktisk brukshoj.
Själva fastnade vi, efter att ha tittat på ett antal olika japaner och någon italienare, för en BMW-boxer - R850R -95, som vi fick för 25.000 och som fungerade helt problemfritt i 1 1/2 säsong, innan den fick kliva åt sidan för en sprillans ny F650GS Twin. Inte för att det var något fel på R850R:en, utan för att den var lite väl tung för Monica, och för att det var kul med en ny!


Vilken lycka att ni fann mc av favoritmärket trots allt.
Viktigast är ju trots allt att man kan få köra mc. VAd man sedan tuffar runt på spelar ju ingen större roll, så länge man är nöjd.
Asfalt och Grus, är lika kul bus R1200GS -04, Urban Cruiser -11, Florida
Användarvisningsbild
Dennis Johansson
 
Inlägg: 4762
Blev medlem: 2008-10-12/05:20

Re: HONDA & SUZUKI kardanmodeller

Inläggav Patrik Blommaskog » 2009-04-10/10:25

Nils-Erik Ringlander skrev:Sen finns ju den s k ´plastgrisen´, Honda CX500, en maskin som på sin tid fick blandat omdöme, negativt vad gällde utseendet men posítivt vad gällde det tekniska. Även här en touringversion ´Silver Wing´


Jag hade en sådan (C-modellen) och blev positivt överraskad när jag märkte att den efterföljande R1100GS var väldigt lik i körställning, beteende och mekande. Trevlig hoj med mycket charm, dock med sisådär bromsar och en lite otrevligt svajig ram.
Krama varandra i trafiken!
Användarvisningsbild
Patrik Blommaskog
 
Inlägg: 185
Blev medlem: 2008-03-20/08:25

Re: HONDA & SUZUKI kardanmodeller

Inläggav Fredric Fredricson » 2009-04-13/03:36

Nils-Erik Ringlander skrev:
Jönsson skrev:Sen finns ju den s k ´plastgrisen´, Honda CX500, en maskin som på sin tid fick blandat omdöme, negativt vad gällde utseendet men posítivt vad gällde det tekniska. Även här en touringversion ´Silver Wing´

Fanns inte den med turbo ett kort tag?
Undrar om nån av dom cyklarna lever idag?
/Fredric
-- Fredric Fredricson, S1000R, D7
Motto: Lev för evigt eller dö på kuppen.
Användarvisningsbild
Fredric Fredricson
 
Inlägg: 2526
Blev medlem: 2008-09-08/22:51
Ort: Stockholm

Re: HONDA & SUZUKI kardanmodeller

Inläggav Magnus Brobeck » 2009-04-13/04:09

Fredric Fredricson skrev:
Nils-Erik Ringlander skrev:
Jönsson skrev:Sen finns ju den s k ´plastgrisen´, Honda CX500, en maskin som på sin tid fick blandat omdöme, negativt vad gällde utseendet men posítivt vad gällde det tekniska. Även här en touringversion ´Silver Wing´

Fanns inte den med turbo ett kort tag?
Undrar om nån av dom cyklarna lever idag?
/Fredric


Jodå det fanns en Turbovariant och då med samma lösning på gasarrangemanget som en Kawa 3-pip, "gashandtaget" var ersatt med en avtryckare. Det är en kultmaskin idag så priset är väl astronomiskt om maskinen är i körbart skick.

/Magnus

Bild
There are two rules in life:
1. Never give out all the information.
2.
Användarvisningsbild
Magnus Brobeck
Webmaster
 
Inlägg: 2144
Blev medlem: 1994-04-06/01:00

Re: HONDA & SUZUKI kardanmodeller

Inläggav Gästkonto » 2009-04-13/16:48

Det finns ju faktiskt en hel drös tänkbara hojar med kardan i den riktigt låga prisklassen. Så många att det nu blev svårt att bestämma sig...

Inte för att det underlättar med ännu fler uppflaggningar, menhuir är det med kardandrivna billiga glidare? Finns det sådana?

Kul läsning detta.
Gästkonto
 
Inlägg: 342
Blev medlem: 2005-02-04/01:00

Re: HONDA & SUZUKI kardanmodeller

Inläggav Tommy Palmqvist » 2009-04-13/18:21

Kardan drivna glidare finns fler stycken olika märken, tex Honda VTX 1300 och 1800. Men om dom är billiga beror väl mest på vad man själv tycker!
Tommy Palmqvist
 
Inlägg: 48
Blev medlem: 2008-01-10/01:00

Re: HONDA & SUZUKI kardanmodeller

Inläggav Marie » 2009-04-13/21:26

Fredric Fredricson skrev:
Nils-Erik Ringlander skrev:
Jönsson skrev:Sen finns ju den s k ´plastgrisen´, Honda CX500, en maskin som på sin tid fick blandat omdöme, negativt vad gällde utseendet men posítivt vad gällde det tekniska. Även här en touringversion ´Silver Wing´

Fanns inte den med turbo ett kort tag?
Undrar om nån av dom cyklarna lever idag?
/Fredric


En granne till Mimmi hade just en CX500 turbohoj till för ett par år sedan. Han sålde den till ägarna av Verktygsboden i Borås, och nu brukar man få se den i annonserna som "demonstrationsobjekt" på deras mc-lyft.
Marie Lennerljung
K100 RS "Röd Kalle"
Användarvisningsbild
Marie
 
Inlägg: 5650
Blev medlem: 2005-09-09/01:00

Re: HONDA & SUZUKI kardanmodeller

Inläggav Dennis Johansson » 2009-04-13/22:47

Jönsson skrev:Det finns ju faktiskt en hel drös tänkbara hojar med kardan i den riktigt låga prisklassen. Så många att det nu blev svårt att bestämma sig...

Inte för att det underlättar med ännu fler uppflaggningar, menhuir är det med kardandrivna billiga glidare? Finns det sådana?

Kul läsning detta.


Jo här finns en sida med lite fakta om olka Kawa glidare t.ex.
De äldre lär väl inte kosta en förmögenhet.
http://www.vulcanriders-sweden.org/vulcancyklar/vulcancycles.htm

Det är bara att kolla runt hos märkesklubbar och på blocket.
Tyvärr är det ju så att de billigaste custom hojarna är ju de minsta och de har ofta fått kedja istäellet
Asfalt och Grus, är lika kul bus R1200GS -04, Urban Cruiser -11, Florida
Användarvisningsbild
Dennis Johansson
 
Inlägg: 4762
Blev medlem: 2008-10-12/05:20

Re: HONDA & SUZUKI kardanmodeller

Inläggav Albert » 2009-05-19/22:28

Suzuki GS850-1100G 1979-1984.
Billiga. Skramlar från vevaxeln - nållagrade vevstakar på pressad vevaxel. Kamkjedjebyte var 6000:e mil; slarv medför att kjedjan går av... Driftsäkra. Byt laddningsregulatorn till annat märke än Suzuki - de håller.
270-300kg ngt, min vägde vi in på 310kg men den rullade aldrig med så låg tjänstevikt.
Såg en till salu i Eskilstuna för nån vecka sedan (blocket) för 5 000kr.

Saknar CCA 498 - den var kul och snäll:
http://www.webstruktur.com/svea/board/artik/bilgen.html
http://www.webstruktur.com/svea/board/a ... ilgen.html
Kör Försiktigt!
BMW_MC_Boxer_Sverige yahoo
Albert
Användarvisningsbild
Albert
 
Inlägg: 1025
Blev medlem: 1991-01-17/01:00

Re: HONDA & SUZUKI kardanmodeller

Inläggav Rainer » 2009-05-20/18:01

Har en Honda cx 500 från 1981 som jag inte har haft några som helst problem med!
Pålitlig och riktigt rolig. Det är ju inte den snyggaste hojen på stan men det är inte heller den vanligaste!
Men nu kör jag bara på BMW R1150R.
Men jag kan rekommendera Cx en som en pålitlig hoj som inte krånglar.
Pigg också, då den faktiskt har 50 hästar i motorn!
Livet börjar efter nästa kurva!
Användarvisningsbild
Rainer
 
Inlägg: 39
Blev medlem: 2009-01-23/12:41

Re: HONDA & SUZUKI kardanmodeller

Inläggav HåkanH » 2009-05-20/21:25

Jönsson skrev:Det finns ju faktiskt en hel drös tänkbara hojar med kardan i den riktigt låga prisklassen. Så många att det nu blev svårt att bestämma sig...

Inte för att det underlättar med ännu fler uppflaggningar, menhuir är det med kardandrivna billiga glidare? Finns det sådana?

Kul läsning detta.


Jag säger som Rainer...CX500...pålitliga hojar! Jag har också haft en sådan!
Om du vill ha en billig glidare, varför inte CX500 custom...snygg hoj, tycker jag!
en 81:a, 82:a med 4-6000 mil kan du säkert få loss för ca 12-15000:-
1200RT-11
Gammel blir du uansett - bli voksen er mer frivillig!
Användarvisningsbild
HåkanH
 
Inlägg: 1740
Blev medlem: 2006-03-15/01:00
Ort: D3/Alnö

Re: HONDA & SUZUKI kardanmodeller

Inläggav Magnus Brobeck » 2009-06-01/20:48

There are two rules in life:
1. Never give out all the information.
2.
Användarvisningsbild
Magnus Brobeck
Webmaster
 
Inlägg: 2144
Blev medlem: 1994-04-06/01:00

Re: HONDA & SUZUKI kardanmodeller

Inläggav Olle Nilsson » 2009-07-06/13:27

Hej

Åkte själv mycket Suzuki Gs på 80 talet och många har bevisligen överlevt.Mycket bra motor och driftsäkerhet
bekväm att åka två på MEN ack så tung och kräver sin man vid aktiv körning.Mycket viktigt att ha "rätt däck"
särskilt vid regn.Stig själv i valet mellan en Gs 1000 g och en K100 rs efter provkörning var valet mycket lätt.
BMW upplevs som modernare bättre bromsar känns bättre på vägen och vibrerar gör båda efter 100 mila etapper på Suzukin brukade man behöva hjälp för att kunna dra ner dragkedjorna på skinnstället.
Men vill man köra japanskt och veta att det funkar så är mitt råd en fin Gs 1000 G.
Användarvisningsbild
Olle Nilsson
 
Inlägg: 445
Blev medlem: 2009-06-28/15:54

Re: HONDA & SUZUKI kardanmodeller

Inläggav Keijo Karppinen » 2014-03-01/21:29

Hej
Har själv en Suzuki 1100 GS 1984 som jag kör väldigt mycket med. Den är det aldrig några problem med bara köra. Självklart får den service varje år men mera pålitlig MC får man leta efter, litar på den till 100%. Sen blev det en BMW K1200LT 1999 som har mycket bättre köregenskaper, man bara njuter när man åker(ABS, farthållare, värme i säte och handtag, färddator) Men pålitlig har den inte varit(tre bärgningar förra sommaren, växellådsras bland annat) Jag trodde jag skulle få samma om inte bättre driftsäkerhet med BMW men jag kanske haft väldig otur och det får den kommande säsongen visa för nu har jag renoverat det mesta .
BMW K1200 LT 1999
SUZUKI 1100 GS 1984
SUZUKI 650 GR 1983
Keijo Karppinen
 
Inlägg: 53
Blev medlem: 2013-06-19/15:52
Ort: Mjölby

Re: HONDA & SUZUKI kardanmodeller

Inläggav Dennis Johansson » 2014-03-01/21:56

Keijo Karppinen skrev:Hej
Har själv en Suzuki 1100 GS 1984 som jag kör väldigt mycket med. Den är det aldrig några problem med bara köra. Självklart får den service varje år men mera pålitlig MC får man leta efter, litar på den till 100%. Sen blev det en BMW K1200LT 1999 som har mycket bättre köregenskaper, man bara njuter när man åker(ABS, farthållare, värme i säte och handtag, färddator) Men pålitlig har den inte varit(tre bärgningar förra sommaren, växellådsras bland annat) Jag trodde jag skulle få samma om inte bättre driftsäkerhet med BMW men jag kanske haft väldig otur och det får den kommande säsongen visa för nu har jag renoverat det mesta .


Jag tror tyvärr att kvaliteten hos BMW är mera ojämn rakt över modellfloran.
Japanerna gör en och annan modell som är mindre bra, men sedan vill de ej göra om felet och gör om rejält.
Det gör inte alltid BMW, det är troligen fortfarande problem med slutväxeln och läckage av olja in på kopplingen mm.
I länken nedan kan man t.ex. kortfattat läsa att Honda hade problem med kammarna i sina Vf modeller.
Men till att de släppte VFR hade de gjort en ordentligt hemläxa och den motorn är grymt hållbar.
http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_VF_and_VFR
Asfalt och Grus, är lika kul bus R1200GS -04, Urban Cruiser -11, Florida
Användarvisningsbild
Dennis Johansson
 
Inlägg: 4762
Blev medlem: 2008-10-12/05:20

Re: HONDA & SUZUKI kardanmodeller

Inläggav ErikW » 2014-03-01/23:44

Yamaha XZ550 är en glömd karamell, den har alla parametrar rätt utom gradantalet mellan de två cylindrarna. Och vevens dito till färdriktningen. En underbar hoj med brutalt skön motor som går som en elmotor. Snorbilliga dessutom.
ErikW
 
Inlägg: 74
Blev medlem: 2013-08-21/12:35

Re: HONDA & SUZUKI kardanmodeller

Inläggav BrooklynS » 2014-03-02/00:31

Ja det var nära att det blev en sådan istället. :)
R1200GSA-15
2xF800S-07
IBA #78874 - SMC instruktör+grus+guide
Användarvisningsbild
BrooklynS
 
Inlägg: 3704
Blev medlem: 2013-11-26/21:36
Ort: Luleå

Re: HONDA & SUZUKI kardanmodeller

Inläggav Bernt Östlund » 2014-04-23/01:12

Jag har haft både Yamaha XZ550 och Honda CX500 och Hondan var nog en trevligare modell med färre hästkrafter men en mycket mera körbar motor. Yamahan hade flera hästar (64) men svarade lite sämre på gaspådrag och mycket kort fjädringsväg bak. Förra sommaren köpte jag en K75RT Polis för inte så mycket pengar.
Med fungerande batteri startar BMW direkt även om den stått en lång tid och det gör varken Hondan eller Yamahan.
BMW:n har samma litereffekt och effekt per cylinder som Honda CX men en cylinder till. 50hk var väl en gångbar effekt även för BMW boxrarna å¨den tiden.
En CX500 med helkåpa ( Silver wing ) är nog lika dyr som en K75RT att köpa.
K75RT ABS POLIS, R45 -79, Monark 1937 98:a, Royal Enfield Bullet 350 1981
Bernt Östlund
 
Inlägg: 66
Blev medlem: 2013-06-13/14:12


Återgå till Ural, KTM och andra främlingar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst