Fågel eller fisk?

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

Fågel eller fisk?

Inläggav Mimmi » 2009-10-03/21:57

Hej!

För exakt en vecka sedan (suck, varför är jag i Sverige igen i detta busvädret, där var det 22° då, och är fortfarande lika fint...) stötte jag på denna farkost strax utanför Raibl (Cave del Predil) i trakten av Tarvis (Tarvisio).
Jag talade med föraren en stund när han tog en rökpaus. Enligt honom är det mera som en mc än en bil, en obekväm mc dessutom...
MC-anknytning har den i vilket fall som helst eftersom det är KTM som är tillverkaren. Jag har läst om denna modell men aldrig sett någon i verkligheten innan. När man såg den i aktion fick jag både ljud- och synmässigt ett intryck av racerbil, åtminstone som han körde på den slingrande vägen från Predilsattel.

KTMbil1.jpg

KTMbil2.jpg

KTMbil3.jpg
Marie-Louise Grückner
Nie die goldene Mitte,
immer volles Risiko!

Användarvisningsbild
Mimmi
 
Inlägg: 6452
Blev medlem: 2004-09-15/01:00

Återgå till Ural, KTM och andra främlingar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst