Nils-Erik Ringlander skrev:Tulln - Heiligenblut via Mariazell och Turracher Höhe. ca 460 km, GTL-en gick på 0,5 l / 10 km.
Vi passade på att beskåda den omskrivna vallfartsbasilikan i Mariazell, kyrkan var vackert utsmyckad med tyvärr alldeles för mycket tingel-tangel runt omkring
Dennis Johansson skrev:Den så kallade efterfesten efter Fim rallyt vill man ju veta mera om
Nils-Erik Ringlander skrev:Men det är lite skumt: jag var i Blutten första gången 1980 och idag är det samma människor man träffar, dom är bara ca 30 år äldre
Både FIM-rallyt o 'Blutten'-traditionerna kommer troligen tyvärr att dö ut eftersom nytillkottet inom MC-ism är så dåligt
Nils-Erik Ringlander skrev:Lugn, bara lugn, Det gick helt städat till, vi ska inte glömma bort att medelåldern på församlingen är mellan 55 o 60 , så lite livserfarenhet föreligger. Dock var det nog en o annan som avhöll sig från mc-åkning dagen efter. Du behöver inte falskskylta nästa gång
Marie skrev:
*snipp*
@Perra_II63: Vaddå moralpanik? Jag spottar då aldrig i glaset, men jag dricker som en österrikare, och sysslar inte med "Komasaufen" i klassisk svensk stil, som jag misstänker att det handlade om....
Perra_II63 skrev:Marie skrev:intressant, och du menar att Österikare aldrig blir packade?
/Per
hpngs1000 skrev:Och att åka uppför Stelvio med "Kalle" fungerade alldeles utmärkt, både med och utan passagerare! Redan då.......
Marie skrev: Fast med både K1600* och K1200LT kanske man borde ha kombinationen A D på styrlappen....
Nils-Erik Ringlander skrev:Marie skrev:Vad beträffar nordsidan av Stilfserjoch så sitter jag och funderar vilket som kan tänkas vara värst att baxa runt hårnålarna där... Din K1600 eller min Iveco husbil. Jag vet i varje fall att min K100 är åtskilligt lättare än Ivecon (som f.ö. är försedd med brödservo på styrningen)
Och ska sägas att 1600-an är bra mycket mera lätthanterlig än LT'n. Som tur var så är det tisdag idag och de stora länderna på kontinenten har ännu inte börjat semestra så det var ganska lite folk i farten.
17 vet om det inte är enklare att köra nerför än uppför när det är trångt o smalt, gravitationen gör att risken för tjuvstopp på motorn vid 'nästan' stillastående elimineras. Problemet med 1600-an är att den är snabbare på tomgång än vad som är önskvärt i dessa kurvor.Marie skrev:....och sysslar inte med "Komasaufen" i klassisk svensk stil, som jag misstänker att det handlade om....
Lugn, bara lugn, Det gick helt städat till, vi ska inte glömma bort att medelåldern på församlingen är mellan 55 o 60 , så lite livserfarenhet föreligger. Dock var det nog en o annan som avhöll sig från mc-åkning dagen efter. Du behöver inte falskskylta nästa gång
Men det är lite skumt: jag var i Blutten första gången 1980 och idag är det samma människor man träffar, dom är bara ca 30 år äldre
Både FIM-rallyt o 'Blutten'-traditionerna kommer troligen tyvärr att dö ut eftersom nytillkottet inom MC-ism är så dåligt
Återgå till Resor o Reseberättelser
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst