Dennis Eriksgata

Dennis Eriksgata

Inläggav Dennis Johansson » 2012-06-22/07:09

I förrgår kikade jag ut genom fönstret och såg mc väder.
Strax innan avfär kom ett sms där jag skulle hjälpt min vän med sjösättning på e.m. uteblev, vilket gjorde att jag nu ej hade ngn tid att passa.
Tog massa slingrande vägar från Gbg mot U-valla, där blev det E6 till Munkedal, sedan Hedekas, Färgelanda ( den vägen är grym) Högstorp, Vassbotten, hälsade på en gammal jobbarkompis, han var inte hemma, men väl hans sambo, återkom vid 18. Ok tänkte jag. Drog vidare mot Halden och Rakkestad för att hälsa på andra. En möttes upp på café, sedan tillbaks till Vassbotten. Blev bjuden på grillat och lite vin. Mycket snack om jobbet nu och förr samt sedan övernattning, hel oplanerat från början.
2p.jpg Älgafallet
Dagen därpå var det avfärd vid 7. Ut mot Tanum och utefter kusten i vackert väder.
3p.jpg I en liten mysig håla på vägen efter kusten
Sedan in till en väns sommarställe och lite tjôt. Ut till Kungshamn och Tjôt med en tidigare entreprenör på mitt jobb. Blev sittande där ngn timma eller så. Sedan vidare ut till Smögen och räkmacka.
4p.jpg PArkeringsplats. Det var körförbud ut mot där man köper räkmackor, men det vara nog bara jag som knutte som brydde mig
Vilade ögonen på alla de vackra tjejerna som gick lättklädda på bryggan... oj oj oj. En sådan vill jag med ha.
5p.jpg The Brygga, med stort B ;-)
Sedan blev nedåt Munkedal och ut på Orust via Skredsvik. Svanesundsfärjan skulle avgå nästan direkt när jag kom. Sedan Stenungsund, och småvägar ned till MArstrandsvägen och sedan motorväg från Kungälv och hem.

Underbart. En liten dagstur som blev två heldagar. visst är det gött med oplanerade semesterdagar.
Asfalt och Grus, är lika kul bus R1200GS -04, Urban Cruiser -11, Florida
Användarvisningsbild
Dennis Johansson
 
Inlägg: 4762
Blev medlem: 2008-10-12/05:20

Dennis Eriksgata

Inläggav Peter Nordlund » 2012-06-22/08:10

Låter ju kanon trevligt, även om det är områden jag själv aldrig har kört.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
MC: *MC Paus*
Katt: Elmo & Elvis
Användarvisningsbild
Peter Nordlund
 
Inlägg: 2297
Blev medlem: 2011-05-26/22:16
Ort: D5 - Strängnäs

Re: Dennis Eriksgata

Inläggav Dennis Johansson » 2012-06-22/08:43

Peter Nordlund skrev:Låter ju kanon trevligt, även om det är områden jag själv aldrig har kört.


Sent from my iPad using Tapatalk HD


JAg har varit en liten sväng till Sandhamn och Vaxholm någon gång, Och jämför man Smögen och Marstrand med dem är det som att jämföra Liseberg med Gröna Lund. Liseberg är lite större av allt.
Väst kusten är bästkusten :mrgreen:

Men en liten sväng till andra sidan, kan tänkas över nästa helg, den som lever får se.
Asfalt och Grus, är lika kul bus R1200GS -04, Urban Cruiser -11, Florida
Användarvisningsbild
Dennis Johansson
 
Inlägg: 4762
Blev medlem: 2008-10-12/05:20

Re: Dennis Eriksgata

Inläggav Kovlingen » 2012-06-22/09:12

Bohuslän är NICE ! Sandlådan söderut är väl inte min favorit , men det går väl dä å' :=)
Bo på Västkusten ? Neeee ! Det blåser ju hela tiden så håret far av skallen :=))
R1200R
Användarvisningsbild
Kovlingen
 
Inlägg: 16847
Blev medlem: 2009-04-15/22:49
Ort: D3 Nära Sundsvall


Återgå till Resor o Reseberättelser

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst