Smålands mörka skogar..

Smålands mörka skogar..

Inläggav colsson » 2012-06-29/19:40

Efter 11 månaders pappa-ledighet hade jag sett fram emot en helgs ensamt flugfiske i Alsterån i Småland med boende på pensionat.. Bara jag, mitt flugspö och min Mc.. :)

I morse rullade jag ut hojen ur garaget, bar ut alla packsäckar och började packa. Det var liiite bråttom eftersom det skulle börja regna och åska och jag ville gärna hinna iväg innan regnet. När jag skulle dra åt det sista spännbandet lite extra så hördes ett illavarslande "PPPSSSSSSWWWHOOOOOOOOOOOOSH!!!!" inifrån den översta packsäcken. Vad som hände?? Nej inget särskilt.. Bara en flaska "reservdäck på burk" som behagade öppna sig och spy ut sitt innehåll bland kläder, kameror och annat... Jag bad min sambo om en skål med vatten och trasa. - Vill du ha hjälp? Frågade min sambo. - NAJ!!! -GÅ IN!!!!, blev mitt svar, mest för att jag inte ville ta ut min ilska på min sambo vars fel det ju inte var. (men någon skulle till slut bli drabbad av mitt humör...)

Svetten rann längs ryggen när jag tömde packsäcken rakt ut på asfalten och började torka. Eftersom jag inte ville köra iväg utan ett reservdäck på burk så körde jag och tankade och tog därefter en tur inom stans Mekonomen-butik.
Jag stegade in i butiken, arg och svettig. Letade efter det jag skulle ha men kunde inte hitta det. Konversationen som följde lät ungefär så här.

Jag - Däck på burk???
Expediten - Här borta!
Jag - Jag ska ha en sån stor tub
Expediten - Hur stort är ditt hjul?
Jag - Mummel. mutter..motorcykel...
Expediten - Då ska den här räcka! (tar fram en liten tub)
Jag - Jag vill ha den stora..
Expediten - Men den här räcker till 14-tums hjul...blablabla
Jag - Men för FAN!! GE MIG DEN STORA TUBEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Expediten - okey okey okey!!

Jag kom iväg till slut. Resan var fin. Sen om det beror på F650:ans dåliga sadel eller min ovana rumpa som gjorde att jag fick stanna varje timme för att återfå känseln i rumpan, det förtäljer inte historien. Efter 30 mil hamnade jag iallafall i grusvägshimlen och en fantastiskt fin å att fiska. I dag har jag mest kört runt och lekt i skogen men i morgon ska jag skärpa mig och fiska lite.. :D
Bilagor
offrpad liten.jpg
offroad2 2.jpg
backspegel liten.jpg
Senast redigerad av colsson 2012-06-29/20:32, redigerad totalt 2 gånger.
/ Christian
F650gs Dakar 2006
Användarvisningsbild
colsson
 
Inlägg: 273
Blev medlem: 2009-08-11/05:16

Re: Smålands mörka skogar..

Inläggav Peter Nordlund » 2012-06-29/20:13

Haha vilken bra story!
Och fina bilder också, jag hör gärna mer när du får tid :)
MC: *MC Paus*
Katt: Elmo & Elvis
Användarvisningsbild
Peter Nordlund
 
Inlägg: 2297
Blev medlem: 2011-05-26/22:16
Ort: D5 - Strängnäs

Re: Smålands mörka skogar..

Inläggav Jonas Jerndal » 2012-06-30/09:29

Ha ha....Bra jobbat, man får inte ge upp när Murphy jävlas.
Snygg xtraljus-installation ;-)

Jonas
KTM 1190 Adventure 2014
Aprilia Tuono R 2003[/color]
Honda XR650 R 2000
Jonas Jerndal
 
Inlägg: 71
Blev medlem: 2010-04-26/07:15


Återgå till Resor o Reseberättelser

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst