Gunnar Elmgren skrev:...
Det enda raka är att ha med ett par däckjärn, verktyg att ta bort hjulen och "lagningslappar" plus solution - eller ännu hellre extraslangar, det brukar jag ha på längre resor.
Har också med antingen en elektrisk däckpump (en kompakt från Slime, får faktiskt plats längst bak under sadeln på 800GS) eller en handpump - att laga eller byta en slang tjänar liksom inget till om den inte kan fyllas med luft....
Olof Eriksson skrev:Kanske lite off topics men. För en gröngöling som jag. Som går till verkstaden när man skall byta däck. Vilka däckjärn rekommenderas?
Däcken jag har på min F800 GS är K60 scout bak och skall byta till TKC 80 (har nu karoo) fram. Så dom är väll inte de tuffaste däck att vränga av hoppas jag.
Lars Westman skrev:Själv använder jag verktyg som ändå hänger mer på hojen för att kränga ner däcket. Genom att vrida blocknyckeln får man stor kraft på däcket.
Bror Gårdelöf skrev:Vandrarhemmet i Uvdal! Som ser ut som mangårdsbyggnaden på en bondgård? Och som har glada färger på trävirket inomhus? Och som en gång i tiden var ortens bankkontor?
Där bodde kollegan och jag 2005 - och han, som bor i ett pietetsfullt renoverat 1600-talshus, var lyrisk!
(Fast kvällsmåltiden var inget att skriva hem om.)
Magnus von Melen skrev:Jag tycker att motorcykeln "sjunger" mer efter gårdagens däckbyte.
Magnus von Melen skrev:Efter en hel dag i bärgningsbil och på verkstad sitter nytt däck på, det gamla var bortom räddning.
2600Nkr för det.
Återgå till Resor o Reseberättelser
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst