Marocko

Marocko

Inläggav Jonas Jerndal » 2014-01-15/17:18

Under cirka en månads tid i höstas var vi tre personer (Chris Wilthuis, Lisa Nordlind och Jonas Jerndal) som reste runt i Marocko med motorcykel för att rekognosera inför framtida rese-arrangemang.
Det blev precis den upplevelse och det äventyr vi alla hade förväntat oss. Långt borta kulturellt sett men ändå "nära", njutbart samt inom räckhåll med motorcykel från Skandinavien.

En månads tid räcke väl till för att täcka en större del av Marocko, från norr till söder med öken, Atlasberg och Atlantkust. Vi fick en god överblick och kan nu kartlägga vad som är värt att återvända till i framtiden.

Mellan 2-3000 bilder samt timmar av film har nu studerats, redigerats och klippts ihop inför stundande mc-mässa i Göteborg 23-26 januari.

Vi kommer att stå i D-hallen alla tre och dela med oss av erfarenheter, bilder och filmer från vår äventyr. För ett smakprov, se Lisa´s bild-blogg från resan; http://www.nordlind.com

Kom gärna förbi, låt dig inspireras och dela vår äventyrs-lusta!

Jonas
Bilagor
Morocco 2013-151.jpg
KTM 1190 Adventure 2014
Aprilia Tuono R 2003[/color]
Honda XR650 R 2000
Jonas Jerndal
 
Inlägg: 71
Blev medlem: 2010-04-26/07:15

Re: Marocko

Inläggav Bror Gårdelöf » 2014-01-15/21:27

Fin musik i trailern!

"It´s when you mentally and fysically pusch yourself to new limits that you really get to know your self and others. When you spend weeks together, night and day. Through sad moments, happy days and memories that will stay with you forever."

Lisas tankar fick mig genast att göra reflektionen, att det får vara för min del. Har man under mer än 35 år gått jourer och haft ansvaret för en del synnerligen sjuka patienter (Intensivvårdsavdelningen på ett universitetssjukhus samlar på sig de sjukaste i hela regionen!), så har det blivit många sömnlösa nätter med höga stresshormonnivåer. Då har man fått mer än sin beskärda del av "mentally pushing oneself to the limit" - och är för evigt botad från idén, att nattklubbar är av intresse. En natts ostörd sömn är oändligt mycket värdefullare.

Så jag föredrar vackra vägar, avspänd samvaro kring ett middagsbord på kvällen och en skön hotell- eller stugsäng.

Men alla, som vill ut på äventyr, önskas lycklig resa.
Användarvisningsbild
Bror Gårdelöf
 
Inlägg: 17091
Blev medlem: 2007-11-29/01:00
Ort: Linköping

Re: Marocko

Inläggav Thomas Stadin » 2014-01-16/00:25

Vi ses i D-hallen!
D10 - Mölndal
CB400N
CBR1000RR
FE570
390 Duke
R1200GS LC
701 Enduro
Användarvisningsbild
Thomas Stadin
 
Inlägg: 3186
Blev medlem: 2010-03-03/15:17

Re: Marocko

Inläggav Max Mad » 2014-01-16/11:27

Ett tänkbart resmål -15...
Jag kan motstå allt utom frestelse.
~Oscar Wilde~

Numera utan hoj.
Användarvisningsbild
Max Mad
 
Inlägg: 3051
Blev medlem: 2011-06-15/11:57
Ort: Tellus.


Återgå till Resor o Reseberättelser

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst