Adventuredays i Säfsen 2009

Adventuredays i Säfsen 2009

Inläggav Jan M Andersson » 2009-06-15/06:07

Var du med i Säfsen på Adventuredays i år? Har du något du vill dela med dig av? Upplevelserna måste ha varit många och av skilda slag. Skriv din berättelse här! Kul för alla att läsa. Själv var jag med som funktionär/turledare för Grön Grustur - och min berättelse ska jag ge senare...

Men som sagt - fatta tangentbordet och skriv så knapparna glöder!
2659881
Jan Andersson
Skövde
Användarvisningsbild
Jan M Andersson
 
Inlägg: 68
Blev medlem: 2005-02-16/01:00

Re: Adventuredays i Säfsen 2009

Inläggav M-Anders » 2009-06-15/07:19

En bra och mycket trevlig träff.
Jag anmäler mig redan nu till nästa år.

Bra mat, bra boende, trevliga människor hyfsat väder.

Vad jag saknade och tyckte var en stor besvikele var att det inte fanns något att se och köpa, dvs tillbehör från både BMW och Tuoratech.
Beställa kan man göra hemifrån det behöver man inte åka till Säfsen att göra..
Kanske man ska ta med någon eller några övriga tillbehör firmor....Däck är alltid gångbart, kläder är också gångbart etc etc

Garmin var också på plats, och ville enbart sälja Zumo 660...... vi var ganska många övriga som hade frågor kring Garmins övriga produkter och kvaliten på svaren var medelmåttiga...
Jag gick på både steg 1 och steg 2 kursen, vet inte om jag vill kalla detta för kurs, mer information om Zumo 660, och hur sateliterna fungerar....
Av frågorn från publiken att dömma så borde Garmins representant insett att det finns en del att lära ut.
Ett bra tips är att ha en Agenda.
Även här saknades prylar att köpa, det är endast några få modeller som använd på MC så det borde inte vara något problem att ta med en plastkasse med lite "godis"...

Provkörning var ett bra alternataiv, (trots min stora besvikelse då jag provade en R 1200 GS)..
Det stod en K1300 GT, på plats, denna var dock INTE till provkörning...fattar inte riktigt det.
Har man väl tagit med en maskin dit upp så varför får man inte provköra den???? Jag frågade men den var inte avseed för det fick jag till svar.....????? Det är underbara asfalt vägar och alltså ett gyllende tillfälla att testa "asfalt" maskiner.

En stor eloge till personalen som fixade maten och var trevliga och glada.
Även ett stor eloge till arrangörena av Adventure dagarna, Kepp ongoing..

Mvh Anders Larsson """ K 1100 LT Adventure......."
Senast redigerad av M-Anders 2009-06-15/11:51, redigerad totalt 2 gånger.
BMW K 1100 LT. K1200RS. R1100S
Användarvisningsbild
M-Anders
 
Inlägg: 447
Blev medlem: 2008-08-30/18:22

Re: Adventuredays i Säfsen 2009

Inläggav Jan-Erik » 2009-06-15/08:11

Håller med föregående talare. Bra arrangemang i trevlig omgivning och med bra mat. Som tidigare nämnts trevlig och hjälpsam personal. Dock kasst väder men det kan man inte skylla på Touratech, Säfsen Resort eller annan världslig makt ;)

Lite kritik mot de guidade turerna dock. "Mycket lätt grustur" borde vara just det , mycket lätt, och inte 50 km/h på traktorvägar. Vissa som var med i dessa turer var drivna grusbusar och skulle definitivt valt andra turer. Själv valde jag denna tur pga att jag är kass på grus :oops: (vill lära mig) och med däck som inte lämpar sig för allt för lerigt underlag (Tourance EXP) Detta blev tyvärr en lite besvikelse då de övriga drog iväg med, för dem, normal hastighet.

Jag valde sedan att köra de utlagda "kör själv turerna" och då blev det som jag ville :lol:
Resursperson SMC Skåne
BMW R1200GS-09
Användarvisningsbild
Jan-Erik
 
Inlägg: 51
Blev medlem: 2007-10-03/01:00

Re: Adventuredays i Säfsen 2009

Inläggav Magne » 2009-06-15/09:16

Instämmer med tidigar om boende, mat och den sociala biten. Viltlasangne ljuvligt god :-D. Rockband och trubadur var oxå bra.

Jag blev lite besviken på att alla turerna blev fulltäcknade så fort. Det hade behövts flera turguider så fler hade kunnat komma ut på de fina vägarna. Jag saknade en gruskurs anpassat för oss som mest kör asfalt men då och då ändå hamnar på grusvägar. Vi kanske inte söker upp grusvägar men vill kunna ta oss fram på ett bra sätt även på grus.

Till nästa år hoppas jag att det finns både en kursledare och en säljare av GPS. Att vara säljare och "kursledare" i samma person blir inte bra (mest säljsnack). En klar besvikelse. Föreläsningar med äventyrsresor är intressant.

Totalt sätt så är jag nöjd med Adventuredays och kommer att åka dit även nästa år. Träffar som detta är kul.
Magne Hansen
R1250GSA
Användarvisningsbild
Magne
 
Inlägg: 628
Blev medlem: 2007-07-29/01:00

Re: Adventuredays i Säfsen 2009

Inläggav Morten Bibow » 2009-06-15/10:01

1000 x tack til Säfsen, BMW og Touratech – Adventuredays var en kanon oplevelse for mig. Regn regn regn og mera regn blev det på nesten alle mine 165 mil, men det var riktigt kul, på trods av det dårlige vejr. Jeg er helt klart med, om det blir et Adventuredays ´10.

Jeg synes nivået på grusturen var helt OK, litt utfordring skal det jo være! At det ble litt ekstra halt og svårt for oss på asfalt- og touring-däck, var jo ikke de gode arrangørers feil. Det blev preciseret inden turen, at vi kørte i "öppen grupp" og dermed i vores eget tempo. For de som synes det gikk for fort, var det jo bare å ta det lite lugnare, eller hur?

Selv ble jeg glad, for at jeg opdagede at jeg våger meget mere på min tunge GS, enn hva jeg trodde innan jeg kom til Säfsen. Pga. den lange transportetappe fra Danmark, kørte jeg op på et nyt par BattleWings og det fungerte "ok" på grusen, med litt ekstra mjuka gaspådrag. Faktisk var det super kul at sladde rundt med store bussen.

Standarden i Säfsen var suveren. Bra mat og service med et smil. Ingen lange ventetider på trods af regn og et stort antall deltagere.

Tack til alle - vi sees igjen neste år!



Morten Bibow
Danmark
Morten Bibow
 

Re: Adventuredays i Säfsen 2009

Inläggav Starstriker » 2009-06-15/10:14

Jo, tyvärr blev turerna fulltecknade på bara en halvtimme. Arrangörerna hade inte riktigt räknat med ett sånt rungande intresse. Dock nära nog dubblade de antalet avgångar, så de flesta fick nog köra till sist. Det visade sig vara lite problem att få tag i folk som kunde leda turer, men det löste sig till slut.
Starstriker
 
Inlägg: 20
Blev medlem: 2007-03-12/20:15

Re: Adventuredays i Säfsen 2009

Inläggav Jan-Erik » 2009-06-15/12:46

Morten Bibow skrev:1

Jeg synes nivået på grusturen var helt OK, litt utfordring skal det jo være! At det ble litt ekstra halt og svårt for oss på asfalt- og touring-däck, var jo ikke de gode arrangørers feil. Det blev preciseret inden turen, at vi kørte i "öppen grupp" og dermed i vores eget tempo. For de som synes det gikk for fort, var det jo bare å ta det lite lugnare, eller hur?


Hej

Jag gjorde dock inte tolkningen att det var "öppen grupp" om du med det menar att alla körde efter eget tempo utan att det var meningen att man körde tillsammans. I infomaterialet står detta:
"Denna tur passar alla motorcyklar och alla motorcyklister oavsett förkunskaper. Turen för dig som inte vågat dig ut på grusvägen tidigare."

Med detta i tankarna reagerade jag på gruppsammansättningen i "Mycket lätt grustur" (i den grupp jag var med i)

Nog om detta. Jag tyckte det var kul ändå. Kommer förhoppningsvis nästa år också :P

Då skall jag släppa min GS över ett kalhygge i svart grupp :lol:
Resursperson SMC Skåne
BMW R1200GS-09
Användarvisningsbild
Jan-Erik
 
Inlägg: 51
Blev medlem: 2007-10-03/01:00

Re: Adventuredays i Säfsen 2009

Inläggav Tobbe L » 2009-06-15/13:12

Torbjörn Larsson
Det går lättare andra gången.
Användarvisningsbild
Tobbe L
 
Inlägg: 694
Blev medlem: 2005-10-06/01:00

Re: Adventuredays i Säfsen 2009

Inläggav Lars Arvidsson » 2009-06-15/17:08

Jag var med som turledare på röda fredagsturen och svarta turen på lördagsmorgonen vilket var skitigt och kul, sen hann jag tyvärr inte köra mer då en kollega fick "akut värk" i näsan och jag tog över hans plats som grusåttan-instruktör. Det skulle visa sig vara lite klurigt att hoppa in med så kort varsel, men utmaningar är ju lite av äventyrarens mantra:)
Jag kunde snart konstatera att det var svårare att hjälpa 1200gs åkarna än andra, beroende på att jag aldrig kört en sådan pjäs (men det råder jag snart bot på genom att låna en maskin för provkörning)
Deltagarna gjorde dock uppgiften lättare för mig genom att vara läraktiga!
Annars var det härligt att vistas i den miljö 400motorcyklister skapade, min sambo som också var med uppe körde två varv gröngrus och var mycket nöjd trots att hon åker landsvägshoj (hyosung).
Vi gillade båda maten som bjöds och restaurangen att äta den i, stugor med torkskåp inte fel heller.

Under debriefingen på söndagen kom en rad förslag upp som kommer förbättra nästa upplaga (om det blir en sådan)
jag hoppas få ta plats i team Adventuredays nästa gång igen, isåfall ses vi där!

Mvh:
Lars i Vedum Grusinstruktör +motorsportentusiast
Användarvisningsbild
Lars Arvidsson
 
Inlägg: 269
Blev medlem: 2008-01-10/01:00

Re: Adventuredays i Säfsen 2009

Inläggav Mattias Eriksson » 2009-06-16/01:47

Det var länge sedan man hade så här roligt, det är svårt att hitta rätt superlativ men kort och gott var det en kanonhelg! Upplägget var riktigt bra särskilt med tanke på att det var första upplagan. Lyhörda arrangörer sitter säkert med planer för nästa upplaga redan. Det måste vara oerhört svårt att göra alla nöjda vid guidade turer, särskilt när dessa aktiviteter bokades upp snabbt. Framför allt de röda turerna, sedan fyllde de som kanske egentligen var sugen på röd tur på de lättare turerna istället för att köra "turer på egen hand" som fanns upplagda. Det är svårt att räkna med sådant. Erfarenheterna från i år både hos arrangörer och deltagare lägger säkert en del till rätta till nästa upplaga.

Bild

Toppbetyg till Säfsen resort vad gäller boende, mat, anläggning och härlig After Ride livemusik på kvällarna.
Att det ligger i ödemarken är ju inte någon nackdel i de här samanhangen, det ska vara lite banjokänsla. :mrgreen:

Uphill Offroad School var en riktig höjdare. bara det gjorde det värt att köra upp i 10°C och spöregn. Grus-/Offroadkursen gav mig mycket,det var vad man genomgående hörde av andra som deltog också oavsett tidigare erfarenhet. Ovärderlig återmatning.

Touratech är ju en given medarrangör som gjort ett toppenjobb. Många ville dock se mer prylar på plats.

Garmin GPS-kurs var ett bra inslag i samanhanget, gick själv på steg 2. Till nästa upplaga bör en GPS-nörd i stil med HMR anlitas till kursandet och säljaren sälja. Inget personligt ;)

Det var en timmes kö att provköra 800GS fast de hade två, med andra ord var det populärt. Fortsätt med provkörning.

Minst halva nöjet stod vi deltagare för, kul att träffa nytt folk och utbyta erfarenheter, köra och ta en bira med. Det blir inte bättre än vad vi gör det till, lätt att glöma det...

Allt paketerat i ett attraktivt pris, ja jisses!

Egentligen borde jag säga att allt var skit så det finns en chans att boka in sig nästa gång... :mrgreen:

Hemvägen var grädden på moset. Harald (med tyskt ursprung och på en ny 660 Teneré) skulle till samma trakter så vi slog följe. Jag hade ruttat lite grusvägar som visade sig vara en riktig HIT! Helt öde med en del teknik inslag som gjorde att offroadkursen kom väl till pass, redan.

Bild

Bild

Bild

Bild

Fler bilder från Adventuredays 2009 har jag lagt upp med kommentarer i galleriet:
http://bmwklubben.se/gallery.php?media=img&mode=view&aid=445

http://bmwklubben.se/gallery.php?media=img&mode=view&aid=446

http://bmwklubben.se/gallery.php?media=img&mode=view&aid=447

Stort tack till ALLA arrangörer, för ett toppen äventyr!/Mattias :D
Senast redigerad av Mattias Eriksson 2009-06-16/14:27, redigerad totalt 2 gånger.
# 2661397 Mattias Eriksson
R 1200GS Adv -07

KTM 790 Adv R
Användarvisningsbild
Mattias Eriksson
 
Inlägg: 581
Blev medlem: 2008-02-04/01:00

Re: Adventuredays i Säfsen 2009

Inläggav Tobbe L » 2009-06-16/06:44

Nu finns det nya bilder på Adventuredays hemsida.

Hej hopp

Tobbe L
Torbjörn Larsson
Det går lättare andra gången.
Användarvisningsbild
Tobbe L
 
Inlägg: 694
Blev medlem: 2005-10-06/01:00

Re: Adventuredays i Säfsen 2009

Inläggav Mattias Eriksson » 2009-06-16/07:54

Tobbe L skrev:Nu finns det nya bilder på Adventuredays hemsida.

Hej hopp

Tobbe L


Många fina bilder där som bekräftar hur skoj vi hade!
# 2661397 Mattias Eriksson
R 1200GS Adv -07

KTM 790 Adv R
Användarvisningsbild
Mattias Eriksson
 
Inlägg: 581
Blev medlem: 2008-02-04/01:00

Re: Adventuredays i Säfsen 2009

Inläggav Claes Jonsson » 2009-06-18/21:05

Och jag som hade tänkt lägga ut några bilder jag med.
Behövs ju inte nu. Många fina bilder finns redan.

Och det var ju roligt att få en t-shirt på träffen.
Mindre roligt för omgivningen att jag bär den fortfarande...

Med andra ord:
Det var en mycket bra träff. Har fortfarande ett stort leende på läpparna.
Claes i Vedum
Användarvisningsbild
Claes Jonsson
 
Inlägg: 292
Blev medlem: 1997-12-30/01:00

Re: Adventuredays i Säfsen 2009

Inläggav Mattias Eriksson » 2009-06-18/21:14

För min del så är dina bilder intressanta! Var det dig jag fångade på väg upp i backen?
# 2661397 Mattias Eriksson
R 1200GS Adv -07

KTM 790 Adv R
Användarvisningsbild
Mattias Eriksson
 
Inlägg: 581
Blev medlem: 2008-02-04/01:00

Re: Adventuredays i Säfsen 2009

Inläggav Lars Arvidsson » 2009-06-18/21:31

Claes Jonsson skrev:
Och det var ju roligt att få en t-shirt på träffen.
Mindre roligt för omgivningen att jag bär den fortfarande...


Var i dag hos Claes och jo han hade t-shirten på sig, kände dock ingen odör men det kan bero på att jag var bedövad av lukten från min egen:)
Lars i Vedum Grusinstruktör +motorsportentusiast
Användarvisningsbild
Lars Arvidsson
 
Inlägg: 269
Blev medlem: 2008-01-10/01:00

Re: Adventuredays i Säfsen 2009

Inläggav Mattias Eriksson » 2009-06-18/21:37

Lasse-Bus skrev:
Claes Jonsson skrev:
Och det var ju roligt att få en t-shirt på träffen.
Mindre roligt för omgivningen att jag bär den fortfarande...


Var i dag hos Claes och jo han hade t-shirten på sig, kände dock ingen odör men det kan bero på att jag var bedövad av lukten från min egen:)


Hmmm, jag som tyckte att min var lite för fin för att använda... funderar starkt på att ha den imorgon på midsommarafton i stället för vitskjortan :mrgreen:
# 2661397 Mattias Eriksson
R 1200GS Adv -07

KTM 790 Adv R
Användarvisningsbild
Mattias Eriksson
 
Inlägg: 581
Blev medlem: 2008-02-04/01:00

Re: Adventuredays i Säfsen 2009

Inläggav Claes Jonsson » 2009-06-19/10:39

Här är några bilder.
Det var inte jag som åkte upp för teknikbacken, men skulle vilja kunna.
Eller våga kanske.

Men det var skoj att se på, eller hur?
Bilagor
IMG_5856.jpg
IMG_5893.jpg
IMG_5911.jpg
IMG_5983.jpg
IMG_5991.jpg
Claes i Vedum
Användarvisningsbild
Claes Jonsson
 
Inlägg: 292
Blev medlem: 1997-12-30/01:00

Re: Adventuredays i Säfsen 2009

Inläggav Jan M Andersson » 2009-06-19/13:54

Kul att läsa om allas upplevelser från Säfsen. Vilka fina bilder ni tagit och vilka kanonbilder det ligger ute på Adventuredays.se. Jag kan bara instämma i att detta var en riktigt bra helg med trevliga bekantskaper och rolig körning. Vädret fick inte mig att misstycka i alla fall.

Jag ledde en Grön grustur på fredagen (20) och tre på lördagen (09, 12, 15). På kvällarna hann jag lyssna till Anettes och Nisses föreläsning om Islandsturen och på lördagen Olofs berättelse om hans snabba resa genom Afrika. Resten handlade mest om mat, personlig vård och snack med likasinnade.

På den första lördagsturen kom tre förare fram till mig och sa att de var ovana vid gruskörning och undrade om de kunde hänga med. Klart de kunde - detta var ju den lättaste av turer och eftersom jag själv inte är någon “driven grusbuse” så brukar det gå i ganska lugnt tempo - vilket jag vet passar mig och många andra. Efter första pausen visade det sig att gruppen delat sig. Eftersom jag inte ville ha en “öppen grupp” så tog vi ett snack och sen höll vi ihop.
En av förarna kom med på andra turen också. Den första turen var hennes första på grus och nu ville hon följa upp den. Istället för att hon hamnade långt bak i gruppen, som på första turen, så sa jag till henne att lägga sig precis bakom mig. Och tänk det flöt på riktigt bra! Trots en ganska hal vägbana av allt regnande. Efter körningen var hon så glad över att “äntligen våga köra på grusväg”. Hennes lyft var mitt bästa enskilda minne av Adventuredays.

Vill framföra ett tack till alla trevliga förare (och passagerare om det var någon - minns inte riktigt) som var med på "mina turer".
2659881
Jan Andersson
Skövde
Användarvisningsbild
Jan M Andersson
 
Inlägg: 68
Blev medlem: 2005-02-16/01:00

Re: Adventuredays i Säfsen 2009

Inläggav körken » 2009-06-20/11:58

Vårt adventureäventyr startade redan på torsdagen då fem gasglada "grusbusar" anlände till mig på Rotnäs.
Efter lite service och mc gull i gull så var det dax för middag innan vi hoppade i bingen med stora förväntningar inför den kommande helgen.
Väckning 07.00, god frukost och klara för avfärd 08.15. Regnet hängde i luften men vi skippade regnställen och vi klarade oss hela vägen upp till Säfsen.
Vägarna upp till Säfsen bestod till mestadels av underbara grusvägar och små traktor/skogsstigar som ibland var blockerade med div. bommar och stora stenar men med god fart och lite dikesåkning så var vi uppe i Säfsen redan vid 10.

Efter incheckning och inkvartering i väldigt fina stugor var det dax för mig att inställa på funktionärsmötet 11.30 övriga i mitt sällskap åkte till Fredriksberg o käkade lunch.
Eftermiddagen bestod av att köra turer på egen hand runt Säfsen och med så mycket grusvägar skulle man kunna stanna där väldigt länge.

Jag skulle köra som sweper i gröna grusturerna fredag 17.00 o lördag 9.00,12.00 o 15.00 så jag lyckades att fjäska mig med på den röda grusturen kl 15.00 på fredagen, o vilken tur det blev. Fina vägar och lagom fart i väldigt vacker natur (när man såg något). Tillbaka vid hotellet lagom till första gröna turen som startade vid 17.00.

Turen blev väldigt uppskattad av de flesta deltagarna (några tyckte att det gick lite väl fort) och till dig som valde att avbryta efter halva vägen så befann jag mig med gott avstånd bakom dig så du behövde aldrig känna dig stressad utan kunde lunka på i ditt egna tempo och jag hade inte lämnat dig där i skogen.

Lördagens grönturer flöt på mycket bra med många duktiga nybörjare och när vi efter den första turen flyttade om lite i gruppen flöt det hela på så gott som problemfritt men vad kan man vänta sig med en sådan duktig turledare.

Jag vill ge ett stort tack till all personal på hotellet samt köket för underbar mat och mycket god service speciellt Johan (Johanna). vi som trodde att du var från Gävle

Hemfärden blev kanske inte vad vi hade väntat oss men löste sig till det bästa, en bmw 650 vill inte vara med mer så den fick åka lastbil hem till Surte och föraren (Bobaxen) åkte bak med mig tillbaka till Rotnäs där lunchbordet stod dukat till sex glada grusbusar.

Tack till alla som har varit inblandade i detta äventyr speciellt tack till Pärra på Säfsen och David på Toratech samt Yngve Berg som har låtit mig ta del av denna upplevelse det lever man på länge och vem vet kanske får jag äran att deltaga som funktionär även nästa år.
safsen juni 09 012.jpg
safsen juni 09 011.jpg
Alla deltagarna från Rotnäs Karlstad
Bilagor
safsen juni 09 013.jpg
Nattlig reparation (kylarslang) lagningslapp o tejp
safsen juni 09 009.jpg
safsen juni 09 007.jpg
Jonas under inkvarteringen i stugorna
"Körken"
Eddy Thörnqvist
Rotnäs Karlstad
800 GS 09
Användarvisningsbild
körken
 
Inlägg: 2
Blev medlem: 2009-01-12/22:30

Re: Adventuredays i Säfsen 2009

Inläggav Jan M Andersson » 2009-06-21/21:09

Ja, du Eddy - det låter som ett perfekt upplägg för en helg som denna. Träffas ett gäng redan på torsdagen, bygga upp förväntningarna inför helgen, gemensam frukost på morgonen och sen ha tid att köra på fina grusvägar dit. Vilken drömstart!
För mig gick fredagen till åt till skolavslutning (hög prio) och jobb (lägre prio en dag som denna men ett nödvändigt ont då semesterperioderna har börjat). Rullade iväg från Skövde vid 14-tiden i regn, mötte upp mitt resesällskap i Mariestad och sen följde vi i stort sett 26:an. Istället för att åka genom Storfors gjorde vi dock en avstickare på vägen via Lundsberg till Filipstad och sen svängde vi av vid Långban via Gåsborn och norrut till Fredriksberg. Regn ända till Gåsborn och bara asfalt...
Ditt inlägg gav mig inspiration att tänka tanken att göra något liknande själv - om Adventuredays blir verklighet 2010 - vilket jag verkligen hoppas. Ett speciellt tack till dig för bra arbete som Sweeper och för att du delade med dig av dina kunskaper (till mig och andra) i "gruskörandets ädla konst".
2659881
Jan Andersson
Skövde
Användarvisningsbild
Jan M Andersson
 
Inlägg: 68
Blev medlem: 2005-02-16/01:00

Re: Adventuredays i Säfsen 2009

Inläggav Mattias Eriksson » 2009-06-21/21:56

Claes Jonsson skrev:Det var inte jag som åkte upp för teknikbacken, men skulle vilja kunna.
Eller våga kanske.

Men det var skoj att se på, eller hur?


Jo, jag tog bilderna när "12 gänget" körde uphill school medan jag väntade på att få provköra. Själv körde jag uphill school med "9 gänget". Visst är adventuren tung, men den har en fin balans. Jag körde den hela teknikbanan i backen, även upp genom "träsket" vid högsta konen längst bort från skidstugan utan problem. Den träningen fick mig att känna mycket konfidens i adventuren och min teknik att köra den. Det var många som fastnade där med "lämpligare" cyklar (om inte annat framgår det av mina bilder där det fick användas fyrhjuling för att winscha upp någon ur träsket...). Uphill Offroad School gav mig mycket och hoppas på att de ställer upp på detta en ev. nästa gång med.
# 2661397 Mattias Eriksson
R 1200GS Adv -07

KTM 790 Adv R
Användarvisningsbild
Mattias Eriksson
 
Inlägg: 581
Blev medlem: 2008-02-04/01:00

Re: Adventuredays i Säfsen 2009

Inläggav Claes Jonsson » 2009-06-22/10:27

Jag fick med en kort filmsnutt från teknikbanan.
http://www.youtube.com/watch?v=oUk6uVvkRFE
Claes i Vedum
Användarvisningsbild
Claes Jonsson
 
Inlägg: 292
Blev medlem: 1997-12-30/01:00

Re: Adventuredays i Säfsen 2009

Inläggav Mattias Eriksson » 2009-06-22/21:31

Här är ett klipp till:

<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/u3eSkdcd9ls&hl=sv&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/u3eSkdcd9ls&hl=sv&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>
# 2661397 Mattias Eriksson
R 1200GS Adv -07

KTM 790 Adv R
Användarvisningsbild
Mattias Eriksson
 
Inlägg: 581
Blev medlem: 2008-02-04/01:00


Återgå till Resor o Reseberättelser

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst