Hållare till TomTom Rider 410 sökes

Hållare till TomTom Rider 410 sökes

Inläggav Peter Nordlund » 2019-07-13/07:55

Hej

Jag har en Tom Tom Rider 410 som funkar kanon på min BMW med ett permanent fäste med laddning och nu behöver jag hjälp med en lösning för att temporärt då och då använda den på min Vespa...

Jag har försökt att finna samt inhandlat olika lösningar men inte lyckats för detta, det jag behöver är en lösning så att jag kan flytta den mellan hojarna och på Vespan behöver den inte ha ström.
Jag köpte ett system som heter Ram Mount med diverse fästen och jag är nöjd med alla olika funktioner man kan ha på detta system men jag har inte funnit något fäste som passar just min specifika GPS tyvärr.
Har testat med deras X Grip http://www.ram-mount.se/shop-by/products/tough-claw/ram-tough-clawtm-mount-with-universal-x-gripr-phone-cradle.html och den fungerar nästan men inte säkert, den är mest tänkt för mobiltelefon och min GPS är för tjock och har rundade kanter så den glider.

Det optimala vore en platta som den man har för laddning med ett kulfäste till Ram mount men dom har så mycket och när jag försöker förklara hur min gps ser ut lyckas jag inte.

Så någon här som har ett prisvärt tips? helst med Ram mount men alla förslag som är säkra att inte tappa just denna gps är välkomna!
MC: *MC Paus*
Katt: Elmo & Elvis
Användarvisningsbild
Peter Nordlund
 
Inlägg: 2296
Blev medlem: 2011-05-26/22:16
Ort: D5 - Strängnäs

Re: Hållare till TomTom Rider 410 sökes

Inläggav GSven » 2019-07-13/09:23

Har du sökt på TomToms egna sidor? Har du redan en RAM-kula monterad på vespan? Här en komplett lösning för RAM, laddningen behöver man ju inte koppla in. Prisvärt? Bättre än att tappa sin GPS i alla fall.
https://www.tomtom.com/sv_se/drive/acce ... -kit-2015/
Sven
Sven Erik
R 1250 GS -22
GSven
 
Inlägg: 251
Blev medlem: 2015-06-16/20:45

Re: Hållare till TomTom Rider 410 sökes

Inläggav Peter Nordlund » 2019-07-13/12:45

@GSven
Jisses, det enda stället jag inte kollat på sedan jag köpte gpsn ett par år tillbaka...
Besynnerligt att företagen som säljer Ram Mount inte rekommenderade denna? iofs frågade jag förra året, kanske är något nytt.
Nåja tipset var jättebra! tack!

Jag har redan en del RM grejer så skall se om jag bara kan köpa docknings delen möjligen, har också mejlat RM nordic idag får se nästa vecka vad dom säger.

tack Sven!
MC: *MC Paus*
Katt: Elmo & Elvis
Användarvisningsbild
Peter Nordlund
 
Inlägg: 2296
Blev medlem: 2011-05-26/22:16
Ort: D5 - Strängnäs


Återgå till GPS Teknik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst