Nav V

Re: Nav V

Inläggav Gunnar Elmgren » 2014-06-14/14:16

Som jag skrivit i ett par andra trådar - på http://www.javawa.nl finns utmärkta verktyg att hantera kartor i både GPS-enheten (JaVaWa Device Manager) och i Basecamp (JaVaWa GMTK).
/// Gunnar Elmgren
R1200GS
F650GS
R90S
CRF250L
701 E
Hva M24
Användarvisningsbild
Gunnar Elmgren
 
Inlägg: 10768
Blev medlem: 2007-05-22/01:00

Re: Nav V

Inläggav HMRHMR » 2014-06-15/05:20

Ingo69 skrev:Jo, den är registrerad via Garmin Express och finns bland mina andra GPS:er på mitt konto, dock utan bild på enheten vilket de andra enheterna har.

Tänk på att ha ett helt separat konto med separat e-mailadress för varje GPS. Annars blir det klydd när man vill sälja en GPS.
Enklast vid försäljning är att skicka med kontots loginuppgifter, lifetime kartor, mailadress etc.
Inget hindrar att man använder fejkat namn "Karl Anka", fejkad adress "Ankeborg" etc. Dessa uppgifter används ändå inte till något.
Alla kontouppgifter sparar jag i en textfil i GPSens internminne så att jag inte glömmer.
HMR

Vill du bli lurad? Köp då en resa av Easton Golf!
Användarvisningsbild
HMRHMR
 
Inlägg: 2279
Blev medlem: 2000-05-04/01:00

Re: Nav V

Inläggav CLU » 2015-06-21/20:12

Det var det sämsta jag varit med om :evil:
Jag har alltid varit positiv till Garmins GPS:er och har haft ett otal olika varianter, men Nav V är det sämsta jag någonsin upplevt, alla kategorier. Dessutom dyrast, förutom marina GPS:er.
Som andra påpekat här tidigare så är den ju helt obrukbar i direkt solljus. År 2015...??
Det finns andra GPS:er, t.ex. Montana som jag oftast använder offroad. Den blir bara bättre ju ljusare det är ute. Hur kan Garmin ha misslyckats så fullständigt med Nav V? Har någon reklamerat? Det tänker jag göra.
Claes Lundin, Vallentuna, D7
F 800 GS -17
CFMOTO 625 -14
Användarvisningsbild
CLU
 
Inlägg: 70
Blev medlem: 1999-05-25/01:00

Re: Nav V

Inläggav SusanneB » 2015-08-23/15:17

Har en zumo 660 sen tidigare och det har varit busenkelt att ladda över rutter från Basecamp till gps'en. Men med Nav V får jag det inte att funka på samma sätt. För det första saknar jag ikonen "mina rutter" som på 660 ligger under "navigera till". Det enda sätt jag kommit på för att föra över en rutt från Basecamp till Nav V är att efter överföringen gå in på "reseplaneraren" och importera rutten. Men då räknas den om och blir inte likadan [ANGRY FACE]
Någon som vet hur man får över en rutt från Basecamp till Navigator V så att den blir som den var i Basecamp? (Inkl samma färg...!! alla importerade rutter blir nu magenta, och det är ju värdelöst).
Fråga två är när jag ska köra rutten så vill jag att Nav V ska fråga om jag vill navigera till ruttens början eller ej. Hur gör man för att få Nav V att ställa den frågan??
/Susanne (BMW F700GS -15, BMW F650GS Dakar -06)
Användarvisningsbild
SusanneB
 
Inlägg: 101
Blev medlem: 2009-04-27/13:39

Re: Nav V

Inläggav Johan Olson » 2015-09-20/08:24

Har precis fått min Nav V tillsammans med den nya hojen.
Tittar nu lite på det här med Smartphone Link och då dyker några frågor upp.

1. För att få tillgång till vissa realtidstjänster (t.ex. trafik i realtid) så behöver man betala för ett abonnemang. Det framgår dock inte i appen om det är en engångsavgift eller årlig avgift etc. Någon som vet?

2. Är abonnemanget kopplat till Smartphone Link profilen eller enbart till enheten? (Behöver jag betala ett abonnemang per enhet eller räcker det med ett som jag kan använda mot flera navigatorer?)

3. Är bilfäste något man får köpa separat och viket i så fall?


Mvh Johan
BMW S1000XR
Användarvisningsbild
Johan Olson
 
Inlägg: 56
Blev medlem: 2004-10-15/01:00

Re: Nav V

Inläggav Thomas Stadin » 2015-09-21/08:01

Johan Olson skrev:Har precis fått min Nav V tillsammans med den nya hojen.
Tittar nu lite på det här med Smartphone Link och då dyker några frågor upp.

1. För att få tillgång till vissa realtidstjänster (t.ex. trafik i realtid) så behöver man betala för ett abonnemang. Det framgår dock inte i appen om det är en engångsavgift eller årlig avgift etc. Någon som vet?

2. Är abonnemanget kopplat till Smartphone Link profilen eller enbart till enheten? (Behöver jag betala ett abonnemang per enhet eller räcker det med ett som jag kan använda mot flera navigatorer?)

3. Är bilfäste något man får köpa separat och viket i så fall?


Mvh Johan


1. För oss med Android är det en engångsavgift kopplat till ditt Googlekonto. Byter du lur behöver du alltså inte köpa Smartphone Link-tjänsterna på nytt.

2. ...

3. Ja, antingen bilfäste för Nav V (dyrare men har högtalare) eller bilfäste till Z660 (billigare men utan ljud).
D10 - Mölndal
CB400N
CBR1000RR
FE570
390 Duke
R1200GS LC
701 Enduro
Användarvisningsbild
Thomas Stadin
 
Inlägg: 3186
Blev medlem: 2010-03-03/15:17

Re: Nav V

Inläggav Johan Olson » 2015-09-27/18:39

Thomas Stadin skrev:
Johan Olson skrev:Har precis fått min Nav V tillsammans med den nya hojen.
Tittar nu lite på det här med Smartphone Link och då dyker några frågor upp.

1. För att få tillgång till vissa realtidstjänster (t.ex. trafik i realtid) så behöver man betala för ett abonnemang. Det framgår dock inte i appen om det är en engångsavgift eller årlig avgift etc. Någon som vet?

2. Är abonnemanget kopplat till Smartphone Link profilen eller enbart till enheten? (Behöver jag betala ett abonnemang per enhet eller räcker det med ett som jag kan använda mot flera navigatorer?)

3. Är bilfäste något man får köpa separat och viket i så fall?


Mvh Johan


1. För oss med Android är det en engångsavgift kopplat till ditt Googlekonto. Byter du lur behöver du alltså inte köpa Smartphone Link-tjänsterna på nytt.

2. ...

3. Ja, antingen bilfäste för Nav V (dyrare men har högtalare) eller bilfäste till Z660 (billigare men utan ljud).



Tack så mycket! :)
BMW S1000XR
Användarvisningsbild
Johan Olson
 
Inlägg: 56
Blev medlem: 2004-10-15/01:00

Re: Nav V

Inläggav strykollon » 2021-08-13/20:05

- Går det att ta emot SMS (eller Whatsapp å liknande) i Navigatorn, och läsa dem?
Kan ju vara bra om man vill vara tillgänglig men inte har nån örontjofräs för att bli uppringd.
Sitter och försöker bekanta mig med Navigatorn och SmartphoneLink.
Ganska bökigt.
strykollon
 
Inlägg: 30
Blev medlem: 2019-05-03/19:32

Föregående

Återgå till GPS Teknik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst