Uppdaterad GPSMAP 276

Uppdaterad GPSMAP 276

Inläggav DaK » 2016-10-05/07:02

Den verkar intressant, dock är priset inte så lockande.
https://buy.garmin.com/sv-SE/SE/prod539 ... %2C%208907
Dag Andersson
Användarvisningsbild
DaK
 
Inlägg: 724
Blev medlem: 2008-12-24/10:05

Re: Uppdaterad GPSMAP 276

Inläggav Homer Whitemiller » 2017-07-02/10:42

Jag har tittat lite på 276Cx. Fast då bara utgående från mina egna behov.
Se vad jag tycker här: http://resmark.se/gps/276Cx.pdf
HMR
Användarvisningsbild
Homer Whitemiller
 
Inlägg: 10
Blev medlem: 2017-07-02/10:38

Re: Uppdaterad GPSMAP 276

Inläggav BrooklynS » 2017-07-05/20:30

Bra recension, tack!



Kör sålunda vidare med min Montana 610, dock med den besvärande egenheten vid asfaltskörning att importerade rutter inte räknas om efter kartan utan ligger som raka streck fågelvägen mellan waypoints... Men det finns ju spår!

(Och ja, det är en kompromiss på hojen eftersom jag främst använder den på snöskotern)


Skickat från min iPad med Tapatalk
R1200GSA-15
2xF800S-07
IBA #78874 - SMC instruktör+grus+guide
Användarvisningsbild
BrooklynS
 
Inlägg: 3704
Blev medlem: 2013-11-26/21:36
Ort: Luleå

Re: Uppdaterad GPSMAP 276

Inläggav nordicbiker » 2017-07-08/09:13

BrooklynS skrev:Bra recension, tack!



Kör sålunda vidare med min Montana 610, dock med den besvärande egenheten vid asfaltskörning att importerade rutter inte räknas om efter kartan utan ligger som raka streck fågelvägen mellan waypoints... Men det finns ju spår!

(Och ja, det är en kompromiss på hojen eftersom jag främst använder den på snöskotern)


Skickat från min iPad med Tapatalk


Kan detta beror på att du har fel inställningar för beräkningsmetoden? Min 600 räkna tyvärr alltid om rutten och det kan blir problem om det är olika kartor på datorn och GPS. Du ska ställer in routing till bil/mc eller välja "bekräfta" så få du frågan varje gång du starta en rutt.
Användarvisningsbild
nordicbiker
 
Inlägg: 152
Blev medlem: 2009-05-31/22:10

Re: Uppdaterad GPSMAP 276

Inläggav nordicbiker » 2017-07-08/09:19

Jag beställde nu en 276cx, priset ligger just nu så lågt som 6200SEK som är helt rimligt om man titta på prislappen för 595 till exempel.

Tyvärr har 276cx likadant alla andra aktuella Garmin GPS ett problem: ruttmarkeringe läggs över väglinjen och då blir det omöjligt att veta om man kommer att köra på motorväg eller en traktorstig. Precis pga detta håller många som kör grus och offroad förtvivlat fast vid den över 10år gamla 276/278. Jag skrev till Garmin om detta och fick svar!

Hej Kai-Uwe,

Tack för att du har kontaktat Garmin Support.

Tack så mycket för engangemanget! Vi har tyvärr ingen direktkommunikation med
utvecklarna eftersom alla våra interna ärendet blir gjort mellan oss och vår serviceavdelning.

Dock så har vi en funktion där du kan "rapportera", eller komma med förslag rättare sagt, direkt till utvecklarna.
Vi skulle därför uppskattat om du har möjlighet att gå in på följande länk för att rapportera detta som förslag:

http://www8.garmin.com/contactUs/ideas/

Om du känner andra som tänker i samma banor, skicka gärna den länken. Ju fler som tar kontakt desto
större chans finns det för en förändring.

Om du har fler frågor/funderingar är du välkommen att ta kontakt!

I vår strävan efter att kunna erbjuda bästa möjliga support värdesätter vi din värdering av hur vi har hanterat din förfrågan. Din åsikt är viktig för vårt kontinuerliga arbete med att optimera vår support så att den kan leva upp till dina förväntningar.
....

Bra att Garmin har en sidan för kundfeedback och jag hoppas att alla som är inte nöjd idag använda den! Hjälp oss att förbättra 276cx så att den blir den ultimativa GPSen!
Användarvisningsbild
nordicbiker
 
Inlägg: 152
Blev medlem: 2009-05-31/22:10


Återgå till GPS Teknik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 1 gäst