Garmin Nüvi 660

Garmin Nüvi 660

Inläggav Thomas Weglert » 2006-10-23/10:31

Kan denna modell kombineras Bil/MC? Finns fäste för MC?
Vattenkänslig?

God middag
Thomas Weglert
Användarvisningsbild
Thomas Weglert
 
Inlägg: 765
Blev medlem: 2003-06-04/01:00

Inläggav SvenG » 2006-10-23/12:41

Thomas Weglert;540 skrev:Kan denna modell kombineras Bil/MC? Finns fäste för MC?
Vattenkänslig?

God middag
Thomas Weglert


Vattenkänsligt är ju ett relativt begrepp men jag skulle nog inte sätta den på MC:n utan ett rejält yttre skydd vilket inverkar klart negativt på pekskärmen.

Enligt Garmins hemsida så följer det inte heller med kartmaterial på DVD, endast förprogramerade kartor, vilket gör det lite besvärligt att planera rutter i förväg på datorn. Inget som inte går att lösa, mer eller mindre enkelt, men ändå värt att notera.

Finns säkert fler för och nackdelar att ta hänsyn till, specifikationen finns att ladda ner på Garmins internationella hemsida, http://www.garmin.com/.

/SvenG
SvenG
 
Inlägg: 161
Blev medlem: 2005-09-07/01:00

Inläggav HMRHMR » 2006-10-23/13:53

Fördelar med Nuvi 660 (som navigator) torde vara stor skärm och känslig GPS-mottagare. Borde gå att använda på MC i vackert väder med skyddad placering bakom vindrutan. Skärmen har faktiskt nästan lika hög upplösning som den på 276C.

Det går säkert att mecka till ett fäste till MC baserat på bilfästet.

En absolut nödvändighet, även för bilbruk, är att få tag i MapSource på PC. Det kan vara svårt eftersom Nuvi 660 sannolikt säljs med City Navigator V9NT som ännu inte finns att köpa separat. Genom att installera en kompis MapSource + CN9NT på din dator bör du kunna skapa rutter som kan tankas upp till navigatorn. Fast det är nog bäst att testa först...:o

Köp inte en navigator om du inte är helt säker på att kunna koppla den mot MapSource på din PC!
HMR

Vill du bli lurad? Köp då en resa av Easton Golf!
Användarvisningsbild
HMRHMR
 
Inlägg: 2279
Blev medlem: 2000-05-04/01:00

Inläggav apersson850 » 2006-10-24/11:20

Det går inte att överföra några rutter alls, till någon Nüvi överhuvudtaget. Det går inte till någon GPS i Garmins c-serie heller. Den enda med ett liknande användargränssnitt som klarar det är just Zumo 500/550.
Samt de tidigare 2600/2700/2800-modellerna, samt en skrälldus av ännu äldre modeller.

Nüvi är en "pappask". Ska användas med viss försiktighet. Tappar man en Zumo i golvet känns det som att det blir värst för golvet...
apersson850
 
Inlägg: 320
Blev medlem: 2006-10-24/11:17

Inläggav conkers » 2007-08-02/12:39

Nejjjj!!! Nu har jag klantat till det igen!

Var på touratech och klämde på street pilot samt zumo... och sedan bestämde mig för att köpa en nuvi 360 eftersom 90% av tiden jag avänder den i bilen....

Det var inte förran jag ringde till garmin support for att fåga om min mapsource cd.... att dom gör det klart för en att det går inte att skapa en rutt i mapsource och sedan överför den till nuvi enhet.......

Suck.... betyder detta då att om jag ska använder gps på hojen när jag åker till bukkerittet att jag måste köpa ytterliggare en till gps.... t.ex. zumo! Eller finns det nånting man kan göra åt detta.... Ångerätt/öppetköp.... undrar om man kommer nånstans med detta....??!!

Frustrerade minst sagt....!

Conk.

Uppdatering: Jag ringde till butiken (Dialect i Trollhättan) som jag köpt min Nuvi från, dom byter ut den till en zumo 550 deluxe.... nu hoppas jag bara att det fungerar med mapsource då!
Ganska kass på svenska, men grym på engelska!
conkers
 
Inlägg: 60
Blev medlem: 2007-08-02/12:24


Återgå till GPS Teknik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst