Nav VI

Nav VI

Inläggav CG Arvidsson » 2017-06-25/09:12

Vad gör jag för fel? Har flyttat över mitt minneskort från den gamla Nav V. När jag gjort en rutt på datorn och sänt den till minneskortet, så finns den inte där. Detta betyder att jag inte kan importera den till reseplaneraren.
Användarvisningsbild
CG Arvidsson
 
Inlägg: 1549
Blev medlem: 1987-04-23/01:00

Re: Nav VI

Inläggav Hasse Gustafsson » 2017-06-25/11:48

Verkar vara ständiga problem med Garmin oavsett vilken version som kommer ut.
Jag fattar inte att de fortfarande kan sälja en så undermålig produkt
Det ska laddas ner program och fixar hela tiden om du har en Garmin.
Det finns ett annat märke som säljs och fungerar.
Jag lider med er som måste trassla med Garmins skräp.
R90s -75,såld
R1200GS -10
Hasse Gustafsson
 
Inlägg: 838
Blev medlem: 2008-11-16/22:16

Re: Nav VI

Inläggav Olof Eriksson » 2017-06-25/16:44

Hasse Gustafsson skrev:Verkar vara ständiga problem med Garmin oavsett vilken version som kommer ut.
Jag fattar inte att de fortfarande kan sälja en så undermålig produkt
Det ska laddas ner program och fixar hela tiden om du har en Garmin.
Det finns ett annat märke som säljs och fungerar.
Jag lider med er som måste trassla med Garmins skräp.

Det beror i regel på att personen inte är så kompetent inom detta specifika område. Tex har jag inga problem med Tomtom eller Garmin eller olika gratis kartprogram. Med tanke på hur mycket jag gör rutter, exportera dom och delar ut dom. Så skulle jag ständigt ha problem. Men så är inte fallet. Antingen lär man sig sin Navigator oavsett märke i god tid innan semestern. Eller få inse den hårda vägen genom att få stoppa in en och annan Losec i kistan innan semestern är över.

Notera att du läser enbart om dom som har problem. Inte om oss andra som undrar hur man lyckas krascha sin gps igen ;)
// Olof
R1200 GSA -17
Husqvarna 701 Enduro -19
D3
Användarvisningsbild
Olof Eriksson
 
Inlägg: 2822
Blev medlem: 2013-05-17/01:45

Re: Nav VI

Inläggav BrooklynS » 2017-06-25/18:59

Garmin hade såklart inte sålt så många navigatorer - och inte varit i praktiken standard oavsett bransch - om de inte hade fungerat. Däremot finns det en inlärningströskel som är betydligt högre än hos Tomtom, men också betydligt fler funktioner och anpassningar. Behöver man det? Tja, kanske inte, köp då en enkel.

Men köper man en värstingnavigator och klagar över att man inte förstår hur den fungerar kanske felet ligger någon annanstans än hos navigatorn/Garmin...


Skickat från min iPad med Tapatalk
R1200GSA-15
2xF800S-07
IBA #78874 - SMC instruktör+grus+guide
Användarvisningsbild
BrooklynS
 
Inlägg: 3712
Blev medlem: 2013-11-26/21:36
Ort: Luleå

Re: Nav VI

Inläggav Gunnar Elmgren » 2017-06-25/19:33

Den här tråden öppnas med en seriöst ställd fråga - det tillför ingenting att racka ner på kvalitet/konstruktion av frågeställarens grejor, och inte heller att gå i polemik.
Försök hålla er till ämnet och bara skriva i en tråd, när ni har något att tillföra av värde för ursprungsfrågan!

/// Gunnar, kitslig Forum-Moderator
Användarvisningsbild
Gunnar Elmgren
 
Inlägg: 10768
Blev medlem: 2007-05-22/01:00


Återgå till GPS Teknik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst