BMW Motorrad Navigator VI TracBack stänger av enheten

BMW Motorrad Navigator VI TracBack stänger av enheten

Inläggav Zagato » 2018-04-08/15:01

Hej, Jag har nyligen köpt en BMW Navigator VI (6) och gillar den nya skärmen. Jag har tidigare haft Zumo så det är lite nytt att lära sig men i stort samma operation av funktioner. Senaste körningen provade jag appen som heter "TracBack" och som jag förstått det skapar denna app en rutt tillbaka baserat på det spår som senast kördes. Man kan se spåret om man markerar "tripplogg" i kartlager. Då man öppnar appen "TracBack" och väljer "Kör!" så räknar navigatorn upp för att lägga en rutt. Vid 75% stannar uppräkningen och enheten / navigatorn stänger av sig. Alltså power off! Har provat att rensa upp i spårloggen och tömma den helt, samma sak. Vid 75% power off. Jag har tagit ur extra minne. Ingen skillnad. Jag har gjort factory reset / total återställning. Ingen skillnad. Jag har felanmält till Garmin support men det kanske är flera av er som har samma fel. Om ni har det kanske vi kan samla våra erfarenheter i denna tråd?
Hälsningar
Joakim
Joakim Källviks
Användarvisningsbild
Zagato
 
Inlägg: 51
Blev medlem: 2010-07-21/10:34
Ort: Stockholm

Re: BMW Motorrad Navigator VI TracBack stänger av enheten

Inläggav Zagato » 2018-04-19/13:27

Uppdaterar min tråd. Efter felanmälan via Garminsupport fick jag rekommendationen att återinstallera operativsystemet i navigatorn. Jag fick en länk till Garmins applikation som heter webupdater som jag installerade på min PC. Åtgärden var att tvinga min GPS-enhet att uppdatera mjukvaran igen (v4.90). Alltså ominstallation.

Jag följde instruktionen och allt gick enligt instruktion tills mjukvaran i själva navigatorn skulle uppdateras. Då blev det stopp och enligt felmeddelandet finns ingen enhet kopplad. Jag provade samma operation på två andra PC var av en har WINDOWS 7 (annars WINDOWS 10). Jag återrapporterade problemet till Garmin och fick då rekommendationen att kontakt inköpsställe och be om hjälp. I måndags lämnade jag in min BMW Motorrad Navigator VI till Motorrad Center Sthlm och fick en ny efter ett par dagar. Antar att Motorrad Center först ville verifiera med BMW om åtgärd och jag misstänkte redan innan att ingen tid läggs ner på felsökning utan byte var enda alternativet. Har i skrivande stund inte provat den nya men gör det inom kort. Jag vill passa på att tacka Motorrad Center Stockholm för ännu ett bra exempel på förstklassig service. :)
Joakim Källviks
Användarvisningsbild
Zagato
 
Inlägg: 51
Blev medlem: 2010-07-21/10:34
Ort: Stockholm

Re: BMW Motorrad Navigator VI TracBack stänger av enheten

Inläggav Zagato » 2018-04-20/10:57

... nope det funkade inte!
Samma fel på utbytesenheten. Nu eskalerat till BMW Motorrad för hjälp. Inväntar svar på lösning
Joakim Källviks
Användarvisningsbild
Zagato
 
Inlägg: 51
Blev medlem: 2010-07-21/10:34
Ort: Stockholm

Re: BMW Motorrad Navigator VI TracBack stänger av enheten

Inläggav Zagato » 2018-04-23/12:46

Efter en helgs testande har nu problemet självläkt. Vid ett flertal tillfällen i fredags stängde enheten av sig vid tester. Jag ändrade profil och rutt-inställningar. Åkte ett par kilometer och testade men den dog igen.

Samma tester fortsatte under lördag och söndag och bilprofilen började till slut fungera. Provade att byta till MC och även den fungerade efter 2 försök och jag kan inte längre återskapa eller reproducera felet hur jag än byter profiler eller rutt-inställning och har därför meddelat att problemet är löst till BMW Motorrad Center. Mycket märkligt och jag kan inte förklara hur men som sagt det går inte att stressa fram problemet längre.

***Case Closed***
Joakim Källviks
Användarvisningsbild
Zagato
 
Inlägg: 51
Blev medlem: 2010-07-21/10:34
Ort: Stockholm


Återgå till GPS Teknik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst