Placering av 2 enheter på hojen

Placering av 2 enheter på hojen

Inläggav Dennis Johansson » 2018-05-15/20:27

JAg har tidigare haft en 590 och en 55o monterade jämte varandra ovan instrumenteringen.
Dock pajade 550 igen direkt då den nya display ej var tätad så när jag precis monterat den på hojen o skulle åka till Norge för ett par år sedan blev det kortis i den och den blev svart.

Så till mässan nu köpte jag en 595 utver min 590.
Visst ett lyxproblem uppstår nu. Jag har haft min 590 i stående läge och funderar nu på hur jag skall montera båda.
Å ena sidan vill man oftast se framåt och då blir det mer karta åt det hållet samtidigt som att monteringen blir något smalare att ha båda stående.
Ser ni någon fördel i att ha den i liggande läge?
Någon mer som kör med två eller t.o.m. tre gps enheter som har förslag?

Flera kommer ställa frågan säkert om varför ha två GPS samtidigt.
Jo jag har förstått att det finns fördelar. Normalt vill jag ha hyffsat inzomat så man ser vart man liksom är på kartan medan man kör efter rutt eller spår. Oftast har jag aut. ruttomräkning avstängd, för annars om mna kör fel räknas rutten om och då hamnar man troligen aldrig på tänkt rutt igen.
planen är då att ha rutt på ena lagom inzoomad. Sedan spår på den andra mer utzoomat så om man tar en alternativ väg så skall man lätt kunna hitta tillbaks till rutten utan att behöva koncentrera sig på att zomma fram och tillbaks etc.
Ett annat senario är att ha friluftskartan igång på enda och vanliga kartan på andra.

Egentligen kanske man skulle köpt den nya 278 istället. Men tycker det är nog att lära mig dessa burkarna och så ville jag gärna ha spotifystöd vid långkörning.
Asfalt och Grus, är lika kul bus R1200GS -04, Urban Cruiser -11, Florida
Användarvisningsbild
Dennis Johansson
 
Inlägg: 4762
Blev medlem: 2008-10-12/05:20

Återgå till GPS Teknik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron