Zumo 590 ml problem stänger av sig

Zumo 590 ml problem stänger av sig

Inläggav Skybird » 2018-06-30/10:51

Hej
Senaste rundan i Spanien så fick jag stora problem med min 590 ml. GPSen slocknade/stängde av sig under körning. Oftast så startade den om sig av sig själv alternativt så tryckte jag på On knappen så startade den igen. GPS:en är monterad på styret på min KTM 690 alltså inte den bästa placeringen mht vibrationer. Bakomliggande orsak till att den stänger av sig inte klarlagd. Först misstänkte jag mjukvarufel, att jag överbelastat cpu alt grafikminnet rensade därför gps och provade men felet kvarstod. Provade också med att fysiskt påverka gps för att se om det var någon glappkontakt men det förorsakade inga avstängningar.
Har nu byggt ett vibrationsdämpande fäste 2 st aluminiumplattor med 4 st vibrationsdämpare typ C25/20 40 Short. En mjuk dämpare så den borde kunna dämpa ut framförallt motorvibrationer återstå att se om det hjälper. En annan möjlig orsak är kontakten mellan gps och gps fästet. Alltså där gps strömförsörjs. Man kan se att stiften i fästet har gnagt sig ner och gjort små gropar i gpsens kontakter. Det är 18 st kontaktytor på gpsens. Vilka kontakter som strömförsörjer vet jag inte. Det skulle man iofs kunna mäta sig fram till.

Är intresserad av att höra om det är fler som haft detta eller liknade problem och hur ni löste problemet.

HojHoj
Anders
Bilagor
20180630_110237[1].jpg
20180630_110754[1].jpg
20180630_110805[1].jpg
Användarvisningsbild
Skybird
 
Inlägg: 1
Blev medlem: 2018-06-30/10:20

Återgå till GPS Teknik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron