Är 595LM en bra eller en dålig GPS?

Är 595LM en bra eller en dålig GPS?

Inläggav JAC » 2018-08-07/14:25

Det finns en hel del brister i Garmin GPS 595LM. Har listat upp en hel del här.
1. Dålig batteritid.
2. Ljussvag skärm i solsken. (Om man jämför med en 278)
3. Importerar man olika waypoints från BaseCamp, så blir alla symboler HJÄRTAN.
4. Sympolerna i 595LM är en stor del underliga. T.ex. glada och sura emojisar med flera andra konstiga symboler, som få har användning av.
5. Vid utzoomning så försvinner småvägarna redan vid 1,2 km utzoomning.
6. Av alla 15 olika kartteman är det ingen som är 100% bra.
7. När man valt att 595LM skall visa spår efter mig, så syns spåret mkt. otydligt. Är för smalt.
Flyter ihop med vägen. Syns bäst vid kraftig utzoomning när alla vägarna försvinner.
8. Man måste vara exakt på rutten för att man skall kunna börja köra och följa rutten.
9. Om jag navigerar med att ha en massa ruttpoints/waypoints i min rutt och inte passerar någon eller några av dem, så räknar tiden upp istället för ner. Så är man framme vid mål så står det kanske har man har t.ex. 2 timmar till mål.
10. Det finns ngt. i 595LM som heter ”Garmin Adventurous Routing”. Helt värdelös. Du väljer mycket bättre vägar själv i BaseCamp.
11. Man kan inte se sina waypoints i rutten förrän man är ett par hundra meter från Waypointen. Och då står det inte vid waypointen vad det är för waypoint.
Det finns säkert fler saker som folk retar sig på i 595LM.
Men en sak klarar den av och det är att navigera, så man kommer fram till mål. Och kanske det är huvudsaken?
Skall man ha en bra GPS, så köp en Montana 600! Är mycket nöjd med Montanan
Kör idag, imorgon kan det vara asfalterat
Användarvisningsbild
JAC
 
Inlägg: 180
Blev medlem: 1985-08-01/01:00

Återgå till GPS Teknik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst