Montera komsystem nya hjälmar

Montera komsystem nya hjälmar

Inläggav chrishellstrand » 2019-02-17/11:29

Köpt system 7, men kan inte få loss kindsidorna. Finns inga instruktioner. Vet inte om de är limmade eller varför de sitter så hårt. Batteri o enheten ska sättas inder dem.
Kan någon svara vore jag tacksam
chrishellstrand
 
Inlägg: 2
Blev medlem: 2012-11-15/22:38

Re: Montera komsystem nya hjälmar

Inläggav CG Arvidsson » 2019-02-18/18:33

Det finns en film på youtube som visar en installation i en System7-hjälm. Skriv "bmw system 7 helmet" så får du nog fram filmen.
Användarvisningsbild
CG Arvidsson
 
Inlägg: 1549
Blev medlem: 1987-04-23/01:00

Re: Montera komsystem nya hjälmar

Inläggav chrishellstrand » 2019-02-19/06:19

CG Arvidsson skrev:Det finns en film på youtube som visar en installation i en System7-hjälm. Skriv "bmw system 7 helmet" så får du nog fram filmen.

Tyvärr. Hjälmen är inte samma. Sökt flera dygn. Finns inte det nyaste på youtube. Har dock fått hjälp med denna detalj från bmw uppland wäsby. Den enda hos bmw som lyckats besvara hur man gör. Ringt många. Sidorna på hjälmen är skruvade. Nästa lilla bekymmer är micen.
chrishellstrand
 
Inlägg: 2
Blev medlem: 2012-11-15/22:38

Re: Montera komsystem nya hjälmar

Inläggav Djabag » 2019-03-22/15:53

När jag köpte BMW com system till min System 6 hjälm i Munchen fick jag till svar att det inte fanns någon monteringsanvisning. När jag sedan via detta forum fick tag på en anvisning i PDF format av en vänlig själ, så stod det tydligt i anvisningen att den skulle bifogas till com system som såldes separat och alltså inte monterades av BMW återförsäljare. Troligtvis för att en felaktig montering kunde påverka hjälmens funktion på ett negativt sätt.

Så monteringsanvisningar finns och ska levereras med com enheten vid försäljning. Du får höra av dig till BMW centralt alt. Tyskland och begära ett ex. Kan det vara så att återförsäljare inte gärna ger ut dessa anvisningar för att själva kunna göra jobbet och betalt?
R1200 GS Triple Black -16
Yamaha XT600E -90
Lynx Commander 600R E-tec -20
Djabag
 
Inlägg: 53
Blev medlem: 2014-07-19/17:24


Återgå till GPS Teknik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst