Ny Quest på garanti

Ny Quest på garanti

Inläggav kanstrup » 2007-01-06/11:52

Hej,

Min far har precis fått sin Garmin Quest utbytt på garanti och ringde mig för support. Kommer de unlock-koderna han har till den gamla GPSen fungera till den nya? Eller är det bara att registrera den precis som en nyinköpt?
Till den förra hade han koder för CS v6, v7 och CN v8.

Kunde behöva lite tips så jag inte gör nåt dumt. Kommer han rentav kunna få uppgradering till CN v9 utan extra kostnad nu?
kanstrup
 
Inlägg: 8
Blev medlem: 2005-10-24/19:24

Inläggav HMRHMR » 2007-01-06/15:21

kanstrup;5026 skrev: Kommer de unlock-koderna han har till den gamla GPSen fungera till den nya? Eller är det bara att registrera den precis som en nyinköpt? Till den förra hade han koder för CS v6, v7 och CN v8.
Kunde behöva lite tips så jag inte gör nåt dumt. Kommer han rentav kunna få uppgradering till CN v9 utan extra kostnad nu?

De gamla koderna fungerar inte med den nya GPS'en.

Med den nya skall det ha följt med en "gul lapp" eller liknande med en "cupon code". Gjorde det det? Fick han även med nya CD/DVD för MapSource och City Navigator V8?

I så fall är det bara att gå in på my.garmin, skapa en ny användare och registrera den med kartan CN8. Obs att man alltid skall skapa en separat user för varje GPS man registrerar. När sedan CN9 dyker upp på Garmins website så kan du uppgradera till den helt gratis.
HMR

Vill du bli lurad? Köp då en resa av Easton Golf!
Användarvisningsbild
HMRHMR
 
Inlägg: 2279
Blev medlem: 2000-05-04/01:00

Inläggav kanstrup » 2007-01-06/20:03

Tackar för hjälpen!

Han fick inte med någon coupon code, men skall ringa återförsäljaren efter helgen. Vad jag förstått kan Quest ej köras med CN NT. En fråga till bara för säkerhets skull.
Det är alltså samma release date (och följdaktligen gratis uppdatering) för CN Europe som CN Europe NT ?

Kunde inte hitta CN Europe här: http://www.garmin.com/unlock/update.jsp
kanstrup
 
Inlägg: 8
Blev medlem: 2005-10-24/19:24

Inläggav HMRHMR » 2007-01-06/21:29

kanstrup;5055 skrev:Han fick inte med någon coupon code, men skall ringa återförsäljaren efter helgen. Vad jag förstått kan Quest ej köras med CN NT. En fråga till bara för säkerhets skull.
Det är alltså samma release date (och följdaktligen gratis uppdatering) för CN Europe som CN Europe NT ?

Kunde inte hitta CN Europe här: http://www.garmin.com/unlock/update.jsp


Det bästa vore att prata med någon annan som fått sin GPS bytt på garantin och höra hur dom gjorde. Jag har läst på andra fora att när man fått en ersättningsgps så har man oxå fått en ny cupon code. Kanske har Garmin ändrat sin policy? I alla händelser så måste det ju följa med någon slags info om hur man gör i kartongen!

Mitt tips är att dels prata med återförsäljaren - men att samtidigt e-maila en fråga till Garmins europasupport.

Quest kan ej köras med CN NT.

Ja, det är samma release date (1:a september) för båda varianterna av V9. Men update till CN V9 är inte släppt ännu. Ryktet säger att det sker i mitten av januari. I vilket fall som helst så skall man först registrera den karta man fått cupon code till vilket bör vara V8 i detta fall - om du nu hade fått någon cupon code...

För att komma igång snabbt så kan du ju alltid registrera den nya Questen som en "second unit" till den gamla kartlicensen.
HMR

Vill du bli lurad? Köp då en resa av Easton Golf!
Användarvisningsbild
HMRHMR
 
Inlägg: 2279
Blev medlem: 2000-05-04/01:00

Garantiförfaranden med Garmin och koder

Inläggav lem » 2007-01-07/12:04

Hej!

Som återförsäljare för Garmin har jag haft två garantifall (med bluechart sjökort som är låsta ungefär pss som bilkartorna). Man får nya koder till de nya utbytesenheter och det har hanterats i England. Det har ibland varit lite bökigt att hitta originalkoderna och tagit lite tid men har fungerat bra.

Hälsningar/Lars
Användarvisningsbild
lem
 
Inlägg: 353
Blev medlem: 2005-01-19/23:03


Återgå till GPS Teknik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst