Peter Mittag skrev: Så min förste fråga är: ska man bara acceptera att man köper en hoj hos en BMW återförsäljare med en medföljande grej til ungefär 9.000 kr som inte funkar och det är där inget att göra något ved?
Om navigatorn är jämngammal med hojen (2018), har den hållit bättre än många andra exemplar, för Navigator VI är ett sorgebarn. Hur som helst är en så gammal navigator inte värd ens bråkdelen av nypriset.
I övrigt håller jag med Mats. Batterier är förbrukningsvaror, och
OM batteriet dessutom varit med om många djupurladdningar, är dess prognos ännu sämre. Men det går förstås att avhjälpa med ett nytt.
Och - som skrivet ovan - se alltid till att stänga av navigatorn manuellt. Annars är den påslagen i viloläge, vilket långsamt tömmer batteriet.
Har du haft den ansluten till datorn, avsluta alltid med att gå till navigatorns startsida, varpå du trycker på Av/På-knappen på baksidan i några sekunder. Då kommer frågan, om du vill stänga av, vilket du alltså gör - så håller batteriet längre.