Zumo 396, frågor

Zumo 396, frågor

Inläggav Katsura » 2021-02-07/14:08

Har tankar på att byta min gamla Zumo 660 mot något modernare. Har tittat på Zumo 396 men:

Har läst att om man startar om GPSen, när man är på en rutt, så får man frågan: från vilken punkt vill du starta? Frågan verkar meningslös eftersom det är svårt att starta från någon annan punkt än där man är. Om man sen inte vet var man är så blir frågan väldigt svår att svara på. GPSen förutsätts ju faktiskt veta var på rutten man är. Min 660 startar på rutten där jag är utan dumma frågor.

Hur gör man för att en 396 skall starta från den punkt på rutten där man är, utan att fråga varifrån man vill starta?

Har läst att man kan bara ladda in spår i en 396, Inte rutter. Är det så?
/Jerry Johnsson

BMW F800GS -15
Användarvisningsbild
Katsura
 
Inlägg: 108
Blev medlem: 2009-07-15/20:24
Ort: Helsingborg

Re: Zumo 396, frågor

Inläggav Katsura » 2021-02-15/13:08

Nu har jag köpt en Zumo 396. Nu har jag svaret på frågorna.

Det finns två sätt att stänga ner GPSen. Kort tryck på stoppknapp så somnar den och långt tryck, fem sek, så stängs den helt. Är man ute på en rutt och vill stanna och ta av GPSen så skall man trycka ett kort tryck så att den somnar. När man startar igen så är det ett tryck så vaknar GPS och man är tillbaka och startar ifrån där man är. Stänger man GPSen helt så får man frågan om ifrån var man vill starta.

Det går alldeles utmärkt att ladda in både rutter och spår i GPSen.
/Jerry Johnsson

BMW F800GS -15
Användarvisningsbild
Katsura
 
Inlägg: 108
Blev medlem: 2009-07-15/20:24
Ort: Helsingborg


Återgå till GPS Teknik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 1 gäst