Koppla in en Zumo 595

Koppla in en Zumo 595

Inläggav Fredric Fredricson » 2022-04-02/21:11

Jag håller på och åter-inkopplar men Zumo 595. Har kört ett par år utan den men saknar lite att inte kunna se var jag är och lägga upp rutter.

Det är en himla massa sladdar, som är så långa att man kan koppla in Zumon till hojen som kör bredvid, så jag tänkte göra nåt åt det. Man kopplar in plus och minus och sen går det fem sladdar "ut":
  • En till GPSen, den får vara kvar.
  • En till ett USB-uttag där man kan ladda saker. Den får också vara kvar.
  • Tre sladdar till två 3.5mm-pluggar och en 2.5mm plugg. Dessa tänkte jag klippa bort.
Så min fråga är, finns det nån som har klippt bort dom där sladdarna? Jag kan inte tänka mig att det skulle vara nåt problem men det vore kul att vara säker.

Det finns inte mycket plats på min S1000R så extra sladdar känns inte så kul att släpa runt på. Jag kollade och en ny hållar går på strax över 500 spänn så jag känner inte att jag måste spara sladdarna för framtiden.

GPS sladd.jpg
-- Fredric Fredricson, S1000R, D7
Motto: Lev för evigt eller dö på kuppen.
Användarvisningsbild
Fredric Fredricson
 
Inlägg: 2526
Blev medlem: 2008-09-08/22:51
Ort: Stockholm

Re: Koppla in en Zumo 595

Inläggav Lars Levén » 2022-04-09/08:02

Klipp, inga problem. Eller skruva isär fästet till GPS-en, ta bort kontakten där och visa den på Kjelle och köp en likadan (fanns för några år sedan). Fixa en tvåledare och sätt fast den i kontakten. Klart!
Lars Levén
Ju sämre väg desto bättre
Användarvisningsbild
Lars Levén
 
Inlägg: 928
Blev medlem: 2005-11-15/01:00

Re: Koppla in en Zumo 595

Inläggav Fredric Fredricson » 2022-04-09/14:35

Lars Levén skrev:Klipp, inga problem. Eller skruva isär fästet till GPS-en, ta bort kontakten där och visa den på Kjelle och köp en likadan (fanns för några år sedan). Fixa en tvåledare och sätt fast den i kontakten. Klart!

Har klippt, allt verkar fungera som det skall.
Lade på en plupp med tvåkomponentlim på den avklippta delen så inte vatten dras in.
-- Fredric Fredricson, S1000R, D7
Motto: Lev för evigt eller dö på kuppen.
Användarvisningsbild
Fredric Fredricson
 
Inlägg: 2526
Blev medlem: 2008-09-08/22:51
Ort: Stockholm


Återgå till GPS Teknik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 1 gäst