Prenumeration på Cyclops fartkamerafil

Prenumeration på Cyclops fartkamerafil

Inläggav AndersR » 2022-06-01/17:46

Jag har försökt prenumerera på Cyclops fartkamerafil över Europa till min Garmin VI via Garmin Express. Allt går bra tills betalningen granskas och då svaras det att det är fel uppgift någonstans. Jag har varit i mailkontakt med Garmin support som intressant nog ger följande svar: Jag ser att du har en BMW Motorrad Navigator VI. BMWs navigator-serie är inte kompatibel med att köpa till fartkameror, och detta kommer alltså inte att fungera att varken köpa eller installera. BMWs produkter har enbart stöd för vår plattform Garmin Express och vuppdatering av våra integrerade kartmaterial. Vi på Garmin producerar inte dessa enheter, utan tillhandahåller enbart en plattform för uppdatering av mjukvara och kartor - och i detta fallet går det alltså inte att köpa till fartkameror till en BMW Motorrad. Intressant nog har jag haft Cyclops fartkameror till BMW GPSer under ca 10 års tid utan problem. Tidigare köpte man kamerafilerna via Garmins hemsida utan problem men nu ska det göras via Garmin Express och då blir det problem. Har någon annan upplevt samma eller är det hos mig det krånglar?
/Anders
AndersR
 
Inlägg: 3
Blev medlem: 2016-03-06/11:55

Re: Prenumeration på Cyclops fartkamerafil

Inläggav AndersR » 2022-06-03/16:17

Efter att ha "bombarderat" Garmins kundtjänst med att de har fel ang. BMWs navigator och Cyclops fartkameror har idag följande svar kommit:
Tack för ett mycket utförligt svar. Tillåt oss att korrigera det vi skrev i tidigare mail:
Det stämmer inte att Cyclops fartkameror inte är kompatibla med din BMW Motorrad Navigator 6. Vi baserade informationen i förra mailet vi skrev till dig på felaktiga källor som nu har blivit ändrade av oss personligen omedelbart. Självklart är fartkamerorna vi levererar från Cyclops kompatibla med din navigator. Det stämmer alltså inte att processen inte går att slutföra med anledning av hur det ligger till med kompatibiliteten, så är det inte. Vi ber så mycket om ursäkt för felaktigheterna som skrevs i förra mailet från oss till dig. Den faktiska förklaringen på varför du inte kan slutföra beställningen på ett abonnemang finner du här under: Just nu så är vårat transaktionssystem som hanterar betalningar via express delvis/i praktiken helt ur funktion. Våra kollegor som ansvarar för detta systemet jobbar aktivt med att få allting att fungera igen, och de försöker att göra detta så snabbt som möjligt. Trots detta så har vi inte någon tidsram som vi kan ge ut när problemet förväntas vara löst, och du kommer därför att behöva vänta på att vi löser problemet innan prenumerationen går att beställa. För att underlätta för dig så att du slipper gå in och kolla på egen hand om felet är fixat eller ej så kommer vi att höra av oss här över mail när problemet är åtgärdat. Observera att detta kan dröja en obestämd tidsperiod.
Igen; vi ber så hemskt mycket om ursäkt för felaktigheterna och hoppas att du förstår.
Kan vara bra att veta ifall fler av er vill köpa något från garmin just nu. Jag kan återkomma när jag hör något
AndersR
 
Inlägg: 3
Blev medlem: 2016-03-06/11:55

Re: Prenumeration på Cyclops fartkamerafil

Inläggav doolar » 2022-06-05/14:27

Jag har köpt ettårsprenumeration via Garmin Express till min 6:a, inga problem alls för min del.
doolar
 
Inlägg: 19
Blev medlem: 2021-02-07/10:55


Återgå till GPS Teknik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 1 gäst