TomTom Rider

TomTom Rider

Inläggav Tommy Bach » 2007-05-30/12:33

Er der nogen som har erfaring med TomTom Rider ?

Den koster ikke så meget, som Zumo og det ser ud til at det er nästen samme teknik.
Måske skal man investere i et bedre headset, men der er penge at spare :)

Se sammenligningen :http://www.yournav.com/content/s/317/Garmin_zumo_vs_TomTom_RIDER_2.html

Tommy Bach
Med venlig hilsen
Tommy Bach

R 1200 GS 2010 og Suzuki DR 650 se
Användarvisningsbild
Tommy Bach
 
Inlägg: 106
Blev medlem: 2007-05-15/01:00

Inläggav oskobe » 2007-05-30/14:01

Tommy Bach;13608 skrev:Er der nogen som har erfaring med TomTom Rider ?

Den koster ikke så meget, som Zumo og det ser ud til at det er nästen samme teknik.
Måske skal man investere i et bedre headset, men der er penge at spare :)

Se sammenligningen :http://www.yournav.com/content/s/317/Garmin_zumo_vs_TomTom_RIDER_2.html

Tommy Bach


http://www.bmw-mc-klubben.se/default.asp?id=1479&ptid=
/Oskar
Användarvisningsbild
oskobe
 
Inlägg: 79
Blev medlem: 2005-01-07/01:00

Inläggav nik76her » 2007-06-06/09:34

Jag har en TOMTOM Rider. Jag är väldigt nöjd med min GPS. Snabb enkel. Headset funkar bra det med. Men har för tillfället problem med turbulens på min R1100GS så det är svårt att höra vad rösten säger i höga farter.
Men jag rekomenderar Tomtom..
nik76her
 
Inlägg: 37
Blev medlem: 2007-01-21/15:49

Inläggav apersson850 » 2007-06-07/07:57

En arbetskamrat har TomTom Rider. Han är förargad över att Zumo inte hade hunnit komma ut, när han köpte TomTom, säger han. Fast exakt vad det är han tycker är sämre med TomTom vet jag inte.
apersson850
 
Inlägg: 320
Blev medlem: 2006-10-24/11:17

Inläggav Mad Gerald » 2007-06-07/17:13

Jag har en Rider som det har varit en hel del strul med, fästet för motorcykel var trasigt på den så det var ingen kontakt med minus stiftet och kabeln. Ringde firman där jag köpte den som hänvisade till Tomtom, när jag kontaktade dom var det en väldig procedur med kvitton, email, öppnande av servicekonto på deras sida mm. Krångligt värre mao. när jag äntligen fattade galoppen så ringde jag DHL som kom och hämtade den, eftersom jag var osäker vart jag skulle skicka den skrev jag ut 4st A4 med instruktioner från Tomtom. Killen från DHL och jag bestämde oss för att prylarna som kostar 200kr skulle skickas till Holland:eek: Han tog paketet och åkte, efter några veckor ringde jag Tomtom som inte hade fått något paket:confused: och efter lite detektivarbete lyckades jag spåra det och det hade naturligtvis skickats till fel adress av mig. Nu var det så att min polares fäste också var med och det var också tokigt för dom skulle skickas i 2st separata paket trots att jag stod som köpare till bägge. Jag ilsknade till rejält och frågade om jag kunde köpa ett fäste men då skulle jag helt plötsligt få nya utan att skicka dom gamla som hade kommit tillbaks vid det här laget. Efter en vecka damp det ner ett nytt paket från Tomtom, Jippi! tänkte jag och öppnade, där låg ett fäste bara och när jag ringde upp så skulle dom naturligtvis skicka ett till. 2 veckor gick och inget fäste, ringde igen, då var inte kontot aktiverat?? MEN GÖR DET DÅ! skrek jag, jodå det skulle dom göra. fortsättning följer.

Kartan:
Det satt en urgammal version av karta i bägge så det skällde jag också över men både TBH mobil där jag köpte den och Tomtom skyller på varandra. När jag sa åt tjejen på Tomtom att huvdleden där jag bor är 15år gammal och finns inte med sa hon: mmm. Det var att hälla vatten på en gås det:mad:

I övrigt är jag supernöjd med den, som sagt snabb och enkel till skillnad mot deras service.
Mad Gerald
 
Inlägg: 38
Blev medlem: 2006-08-13/21:10

Inläggav HMRHMR » 2007-06-07/19:57

Jag tror att det kan vara en god ide att fundera lite på vad man skall ha navigatorn till.

Om man bara tänker använda den på samma sätt som i bilen, dvs att hitta snabbaste eller kortaste vägen till en given adress så duger vilken navigator som helst. Inkl TomTom Rider.

Om det istället är [COLOR="Red"]vägen [/COLOR]som är målet, då har Garmins olika modeller väldigt stora fördelar eftersom då ingår bra programvara för ruttplanering på PC. Av denna anledning så har Garmin blivit standard bland MC-förare vilket bl a betyder att det är mycket enkelt att dela rutter med kompisar och att hämta rutter från Internet.

För alla gruppresor är det alltid rutter i Garmin format som delas ut. På Alpbuset t ex har de flesta navigator och precis alla har hitintills haft Garmin.

Den som är nybörjare på GPS bör i första hand titta på Garmin Zumo.
HMR

Vill du bli lurad? Köp då en resa av Easton Golf!
Användarvisningsbild
HMRHMR
 
Inlägg: 2279
Blev medlem: 2000-05-04/01:00


Återgå till GPS Teknik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst