MC vägar databas

MC vägar databas

Inläggav bandit » 2007-05-30/18:39

Det finns ju nu en mängd MC-åkare på detta forum som verkar ha GPS på sin MC eller tänker skaffa. Skulle vi inte kunna dra fördel av detta och tipsa varandra om bra vägar vi hittat.
MC kartan finns ju och Ducce klubben har sin karta dessutom finns fika.be som har bra fika-ställen för Mc listade.
Skulle vi inte kunna skapa vår egen moderna databs med bra mc-vägar och fik inlagda i lämpligt GPS format. BMW klubbens GPS databas helt enkelt.
Jag lämnar förslaget till HMR och APERSSON850 och andra med mer kunskaper.
Det finns naturligtvis en mängd praktiska detaljer att lösa för att realisera något sådant.
bandit
 
Inlägg: 16
Blev medlem: 2007-04-28/15:10

Inläggav HMRHMR » 2007-05-30/22:13

Det finns redan en massa rutter på klubbens GPS-sidor.

I och med nya websiten så har dom tyvärr blivit oåtkomliga för vanliga dödliga men om du tjötar på ditt distriktsombud så kanske du kan få tag i det hemliga lösenordet.
HMR

Vill du bli lurad? Köp då en resa av Easton Golf!
Användarvisningsbild
HMRHMR
 
Inlägg: 2279
Blev medlem: 2000-05-04/01:00

Inläggav TouchMan65 » 2007-06-11/22:13

HMR;13646 skrev:Det finns redan en massa rutter på klubbens GPS-sidor.

I och med nya websiten så har dom tyvärr blivit oåtkomliga för vanliga dödliga men om du tjötar på ditt distriktsombud så kanske du kan få tag i det hemliga lösenordet.


Kan inte vi i Skåne tjauuuta poo daaaj liiite för att få tillgång till databasen? ;)
Köpte en Mio C710 som jag tänkte använda just för detta ändamålet och försöker hitta en skön och behaglig runda på 20-25 mil med början i Kävlinge/Lund/Eslöv och norrut. Söderöver har jag ju Häckeberga som jag kan utan och innan numera.
Sporttouringmaster & MV-COACH - Har händerna på de rätta ställena.
Användarvisningsbild
TouchMan65
 
Inlägg: 96
Blev medlem: 2007-04-18/18:12

Inläggav HMRHMR » 2007-06-12/09:05

TouchMan65;14478 skrev:Kan inte vi i Skåne tjauuuta poo daaaj liiite för att få tillgång till databasen? ;)
Köpte en Mio C710 som jag tänkte använda just för detta ändamålet och försöker hitta en skön och behaglig runda på 20-25 mil med början i Kävlinge/Lund/Eslöv och norrut. Söderöver har jag ju Häckeberga som jag kan utan och innan numera.


Nej - det där med hemliga lösenord är inget jag vill vara delaktig i. Prata med ditt distriktsombud.

Tyvärr är Mio C710 oanvändbar vad gäller upptankning av rutter så du har ändå ingen nytta av databasen. Men det finns bot. En printbar karta på asfaltbuset för två veckor sedan kan tankas hem från
http://resmark.se/temp/hishult_bmwgbg.pdf
HMR

Vill du bli lurad? Köp då en resa av Easton Golf!
Användarvisningsbild
HMRHMR
 
Inlägg: 2279
Blev medlem: 2000-05-04/01:00

Inläggav ltbltb » 2007-06-12/15:28

Vem är det som har hand om lösenorden?
Jag har mejlat till min DO för att få en inloggning och lösenord utan att få svar.
ltbltb
 
Inlägg: 4
Blev medlem: 2006-09-12/01:00

Inläggav OscarH » 2007-06-12/16:34

Varför återinförs inte den gamla sidans "GPS Distriktsinfo". Där fanns bra vägar iallafall för distrikt 15. Nu verkar rutterna från D15 vara borta.

Jag trodde BMW-klubben skulle främja motorcyckelkörning, och inte försvåra genom att hemligstämpla alla fina turer som medlemmarna har.
OscarH
 
Inlägg: 70
Blev medlem: 2006-09-27/01:00

Inläggav Hubbiken2 » 2007-06-12/16:57

Instämmer med ovanstående.
Fram för en möjlighet att skicka in rutter o wpt.

/mark
Användarvisningsbild
Hubbiken2
 
Inlägg: 580
Blev medlem: 2007-04-05/01:00

Inläggav TouchMan65 » 2007-06-12/22:26

HMR;14491 skrev:Nej - det där med hemliga lösenord är inget jag vill vara delaktig i. Prata med ditt distriktsombud.

Tyvärr är Mio C710 oanvändbar vad gäller upptankning av rutter så du har ändå ingen nytta av databasen. Men det finns bot. En printbar karta på asfaltbuset för två veckor sedan kan tankas hem från
http://resmark.se/temp/hishult_bmwgbg.pdf


Tack, men denna rutt är, för mig, värdelös. det är en RUNDA jag vill åt och inte enkeltur, med respekt till handläggaren av turen. Dessutom håller jag med föregående talare om BMW-klubbens hemlighetsmakeri när det gäller rutter. Finns, vad jag känner till, enbart denna klubb som verkar hålla dessa för sig själv. Finns en hel del gott att hämta dock på:

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=124289
http://www.mctur.nu/

Finns fler sidor, men nöjer mig med dessa.

Då har jag väl valt fel GPS o man nu inte kan planera in rutten via C710. Läste dock igår på forumet om den där du och en diskuterade den i jan eller mars i år. Det är min första GPS, så får väl se vad den bjuder på.
Sporttouringmaster & MV-COACH - Har händerna på de rätta ställena.
Användarvisningsbild
TouchMan65
 
Inlägg: 96
Blev medlem: 2007-04-18/18:12

Inläggav HMRHMR » 2007-06-13/19:45

TouchMan65;14532 skrev:Tack, men denna rutt är, för mig, värdelös. det är en RUNDA jag vill åt och inte enkeltur, med respekt till handläggaren av turen.


Det är i huvudsak en runda. Lätt att knyta ihop. Lätt att expandera till en annan startpunkt.

Var exakt vill du starta? Får jag en regnig dag så kan jag klippa ihop en bra runda. Finns ju fina rundor både åt nordväst och nordöst.

Om du inte redan har den så rekommenderar jag inköp av Ducceklubbens karta.
HMR

Vill du bli lurad? Köp då en resa av Easton Golf!
Användarvisningsbild
HMRHMR
 
Inlägg: 2279
Blev medlem: 2000-05-04/01:00

Inläggav TouchMan65 » 2007-06-15/09:31

HMR;14593 skrev:Det är i huvudsak en runda. Lätt att knyta ihop. Lätt att expandera till en annan startpunkt.

Var exakt vill du starta? Får jag en regnig dag så kan jag klippa ihop en bra runda. Finns ju fina rundor både åt nordväst och nordöst.

Om du inte redan har den så rekommenderar jag inköp av Ducceklubbens karta.


Har inte kollat så noga med olika rundor, men önskemålet är ju minst en 20-milarunda med start från Lund/Löddeköpinge/Eslöv och norrut. Häckeberga kan jag utan och innan och den turen är ca 20 mil då jag utgick från Mö då jag bodde där.

Men får väl se hur det blir med den saken, eller jag kör på måfå och använder "Trial-by-error-metoden". :D


Edit: Har sålt min C710, finns i en annan tråd och tackar HMR allra ödmjukast för erbjudandet av att lägga upp en rutt.
Sporttouringmaster & MV-COACH - Har händerna på de rätta ställena.
Användarvisningsbild
TouchMan65
 
Inlägg: 96
Blev medlem: 2007-04-18/18:12


Återgå till GPS Teknik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Erik Mårtensson, Google [Bot] och 1 gäst