En fråga ang Zumo 550

En fråga ang Zumo 550

Inläggav Thomas Weglert » 2007-06-18/13:46

Jag ansvarade (med RuneO som trygg kökarl) för gårdagens tur till Älvkarleby och blev lite snopen när GPS:en visade annat vägval i går än vid rekningen för en vecka sedan.

Ruttet (som lagts upp i datorn) består av ca 60 punkter. Mot slutet av rutten visade GPS:n plötsligt annat vägval. Vissa sträckor valdes mindre vägar och grus i stället för asfalt.

Nu har jag fått veta att en rutt inte ska bestå av mer än 49 punkter.

Nu till mina frågor.

Kan det vara så att Zumon efter passerade 49 punkter själv rekade vidare på egen hand och valde en väg som skiljer sig från programmet i datorn?

Skulle det göra någon skillnad om Zumon hade varit inställd på andra valda vägtyper eller vägval (närmast/snabbast).

Hoppas ni förstår hur jag menar.

Och nu när det blev så tokigt var jag glad över gårdagens 40 mil i spöregn. Regn har ju den fördelen att fler håller sig till andra aktiviteter:confused: (eller vad tror ni som skolkade?)

Men vi var fyra hojar på väg till Älvkarleby och fem på tillbakavägen.

God eftermiddag
Thomas Weglert
Användarvisningsbild
Thomas Weglert
 
Inlägg: 765
Blev medlem: 2003-06-04/01:00

Inläggav apersson850 » 2007-06-18/15:47

Zumo klarar 200 viapunkter i en rutt, men det är inte alla GPS som klarar lika många.
Inträffade en omräkning när denna avvikelse uppstod?
apersson850
 
Inlägg: 320
Blev medlem: 2006-10-24/11:17

Inläggav HMRHMR » 2007-06-18/21:47

Om du kör på en i förväg på PC'n gjord rutt så skall GPS'en ha automatisk ruttomräkning avstängd för att "säkra" rutten. Hade du den inställningen så borde inte GPS'en ha ändrat rutten. :confused:
HMR

Vill du bli lurad? Köp då en resa av Easton Golf!
Användarvisningsbild
HMRHMR
 
Inlägg: 2279
Blev medlem: 2000-05-04/01:00

Inläggav Serge P-Gibert » 2007-06-18/22:14

[Och nu när det blev så tokigt var jag glad över gårdagens 40 mil i spöregn. Regn har ju den fördelen att fler håller sig till andra aktiviteter:confused: (eller vad tror ni som skolkade?)


Vi var där i Älvkarleby men tog faktisk bilen!:o
"the VENUE"
Carpe Diem på en R1200GS
Användarvisningsbild
Serge P-Gibert
 
Inlägg: 34
Blev medlem: 2006-09-14/01:00


Återgå till GPS Teknik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron