Zumo 550

Zumo 550

Inläggav olskje » 2007-06-24/11:11

Jag har lyckats "para" ihop min Nolan bluetooth med gps:n men då kan jag inte prata med passageraren om jag kopplat upp mot gps och lika dant omvänt.
Vad gör jag för fel då jag inte lyckas koppla ihop båda enheterna samtidigt?
Hälsning
Kjell
olskje
 
Inlägg: 2
Blev medlem: 2007-06-24/10:57

Inläggav Raketen » 2007-06-24/13:07

olskje;15424 skrev:Jag har lyckats "para" ihop min Nolan bluetooth med gps:n men då kan jag inte prata med passageraren om jag kopplat upp mot gps och lika dant omvänt.
Vad gör jag för fel då jag inte lyckas koppla ihop båda enheterna samtidigt?
Hälsning
Kjell


tro du ska para ihop master hjälmen med GPS.en och sen hjälmarna med varandra.
Alltså, bara en hjälm kan vara parad med navigatorn...
Du måste nog använda 1 profil mot navigatorn och den andra profilen mellan hjälmarna.
Raketen
 
Inlägg: 97
Blev medlem: 2005-09-08/22:07

Inläggav Thomas Pihl » 2007-06-26/10:14

Tror att precis detta står beskrivet i instruktionen (om jag minns rätt).

Du måste para ihop båda och sedan växla mellan dom med knappen på utsidan av förarens. Nolans system (samma som övriga så vitt jag förstår) kan bara vara kopplat mot ett annat system i taget.

Deras egna förslag till lösning var när jag pratade med dom att köra via sladd till passagegare och via bluetooth till GPS/Tfn. Blev billigare men lite mer meck där passageraren får ansluta sig till förarens hjälm. Då hör passageraren alltid förarens mic, men endast föraren hör gps/tfn (och samtidigt passagerare om han/hon pratar samtidigt).

/T
Thomas Pihl
 
Inlägg: 22
Blev medlem: 2007-02-08/01:00

Inläggav olskje » 2007-06-30/19:00

Vid kontakt med Two Weels i umeå så finns det bara en lösning och det är att koppla GPS:n till förarhjälmen med "multimediasladd", då kan man samtidigt prata med passageraren via bluetooth.
olskje
 
Inlägg: 2
Blev medlem: 2007-06-24/10:57


Återgå till GPS Teknik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst