Ömtålig skärm?

Ömtålig skärm?

Inläggav HMRHMR » 2007-06-26/14:37

Efter grusbuset i Snöå var skärmen på min 278 alldeles matt. Såg ut ungefär som om någon hade försökt skrubba skärmen ren med sandpapper. :eek: Det mikrotunna antireflexskiktet verkade ha gett upp.

Problemet dök upp efter min allra första körning i tungt regn och jag gissar att det på något vis hade med regnet att göra. Den här skylten satt på skärmen när GPS'en levererades:

Bild

Vanligt fönsterputs kan innehålla ammoniak men det har jag aldrig använt på GPS'en.

Jag skickade iväg 278'an till Garmin UK och fick en helt ny efter en vecka.

Någon annan som haft liknande problem?
HMR

Vill du bli lurad? Köp då en resa av Easton Golf!
Användarvisningsbild
HMRHMR
 
Inlägg: 2279
Blev medlem: 2000-05-04/01:00

Inläggav Kjell Johansson » 2007-06-26/14:51

Absolut. Under min sommar resa i europa i fjol såg skärmen på min Quest plötsligt ut precis som du beskrev. Jag gned med handsken i farten och vips flagnade allt bort och nu blänker den faktist riktigt illa när solen faller in i ogynnsam vinkel. Nu har ju apparaten några år på nacken och det har snart gått ett år sedan det hände så det är kanske optimistiskt att hoppas på en ny?

Gustav
Kjell Johansson
 
Inlägg: 278
Blev medlem: 2007-01-17/01:00

Inläggav HMRHMR » 2007-06-26/15:01

Gustav;15569 skrev: Nu har ju apparaten några år på nacken och det har snart gått ett år sedan det hände så det är kanske optimistiskt att hoppas på en ny?


Har du garanti kvar så bör det fixa sig. Är den köpt i Sverige så gäller ju 3 års garanti.
HMR

Vill du bli lurad? Köp då en resa av Easton Golf!
Användarvisningsbild
HMRHMR
 
Inlägg: 2279
Blev medlem: 2000-05-04/01:00

Inläggav Helmetrock » 2007-06-26/19:49

Japp samma här! Jag har alltid haft min Quest 2 i ett fodral, och antireflexskiktet är bara kvar lite i kanterna... Är det något att höra med Touratech om?
Rickard H
Damage Inc.
Numera pedaldriven student
Användarvisningsbild
Helmetrock
 
Inlägg: 1153
Blev medlem: 2003-05-28/01:00

Inläggav HMRHMR » 2007-06-27/07:44

Helmetrock;15587 skrev:Japp samma här! Jag har alltid haft min Quest 2 i ett fodral, och antireflexskiktet är bara kvar lite i kanterna... Är det något att höra med Touratech om?

Nej. Kontakta importören Sportmanship när den är köpt i Sverige. Det är ändå dom som reparerar/byter ut enheten.
HMR

Vill du bli lurad? Köp då en resa av Easton Golf!
Användarvisningsbild
HMRHMR
 
Inlägg: 2279
Blev medlem: 2000-05-04/01:00

Inläggav Johnny Kinnunen » 2007-06-27/09:56

Helmetrock;15587 skrev:Japp samma här! Jag har alltid haft min Quest 2 i ett fodral, och antireflexskiktet är bara kvar lite i kanterna... Är det något att höra med Touratech om?


Från http://www.Garmin.se :
"Var gör jag om min GPS behöver repareras?
Din GPS reklamerar du hos din återförsäljare. Om garanti åberopas måste inköpskvitto/garantisedel och eventuella kartkoder alltid bifogas. Garmins produkter har 3 års garanti, med reservation för vissa enstaka apparater som har 2 års garanti. Du kan också skicka in GPS:en direkt till Sportmanship, under förutsättning att du har köpt GPS:en här i Sverige. I de fall det visar sig att en inskickad GPS inte är felaktig eller om problemen beror på felaktiga inställningar etc. tvingas vi ta ut en undersökningsavgift på 450:- Adressen är: Sportmanship AB, Bolshedens industriväg 35, 427 50 Billdal
OBS! Skicka GPS:en som "rekommenderat" paket/brev"
BMW R1200GSA-06/ Zumo350LM.
Medlem: 2692750
Användarvisningsbild
Johnny Kinnunen
 
Inlägg: 968
Blev medlem: 2004-05-02/13:21
Ort: Göteborg


Återgå till GPS Teknik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst