enkel lättanvänd gps

enkel lättanvänd gps

Inläggav henrikk1200rs » 2007-07-06/10:44

hej
står inför att handla gps men herre jösses fatter inget någon som kan ge mej tips på vad jag ska köpa den behövar inte ha en massa lul lul som telefon microugn osv den måste vära vattentät, kunne lägga up en tevlig resa utanför typ autobahn, ha kartor över väst o öst europa, mycket lättanvändlig (orkar inte hålla på i dagar med att lära alla funktioner), har läst det mesta här på gps teknik o i ärlighetens namn blev bara mera förvirad
tacksam för tips o råd
henrikk1200rs
 
Inlägg: 64
Blev medlem: 2007-06-06/17:01

Inläggav Maggy » 2007-07-06/11:39

Som glad nybörjare kan jag bara ge dig ett råd.
Zumo!
Den är väldigt lättmanövrerad och allteftersom man blir nyfiken på mer så verkar den leverera det också!
Man blir liksom glad varje gång man lär sig och förstår en ny funktion.
Och köper man en 550 som jag gjorde så kan man ha den i bilen med. Hur fiffigt som helst.
Av någon underlig anledning så sitter den mest på hojen iallafall. Det blir som en "färddator" och även om man bara åker ner till korvmojen så kan man ju alltid lyssna på lite musik.


henrikk1200rs;16151 skrev:hej
står inför att handla gps men herre jösses fatter inget någon som kan ge mej tips på vad jag ska köpa den behövar inte ha en massa lul lul som telefon microugn osv den måste vära vattentät, kunne lägga up en tevlig resa utanför typ autobahn, ha kartor över väst o öst europa, mycket lättanvändlig (orkar inte hålla på i dagar med att lära alla funktioner), har läst det mesta här på gps teknik o i ärlighetens namn blev bara mera förvirad
tacksam för tips o råd
/Maggy
K1600GTL
Maggy
 
Inlägg: 61
Blev medlem: 2007-01-10/21:22

Inläggav HMRHMR » 2007-07-07/21:43

Jo - Zumo är nog det bästa förslaget.

Men krångla inte till det med ljud i hjälmen etc. I alla fall inte inledningsvis. Montera den på styret. Bara tuta & kör. Det funkar.
HMR

Vill du bli lurad? Köp då en resa av Easton Golf!
Användarvisningsbild
HMRHMR
 
Inlägg: 2279
Blev medlem: 2000-05-04/01:00

Inläggav apersson850 » 2007-07-12/17:51

Kör man med sladd är det nog så att om man inte kan få in ljudet i hjälmen, då kan man nog inte tanka hojen heller.
apersson850
 
Inlägg: 320
Blev medlem: 2006-10-24/11:17


Återgå till GPS Teknik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst