Ingen fri uppgradering

Ingen fri uppgradering

Inläggav HMRHMR » 2007-08-16/21:58

Jag registrerade en SP2610 idag. Den var inköpt för ett år sedan men oregistrerad. Två nyheter visade sig:

- Licensen gäller numera bara för en GPS. Dvs ingen "second unit" längre.

- Unlock Code fås endast för den DVD som finns med i paketet. I detta fall CNv8. Slut med att man får senaste version alltså.

Borde rimligen innebära en prissänkning med 20-30% men det är nog för mycket att hoppas på.

I praktiken innebär policyförändringen - som varit känd en längre tid - att man måste vara observant på vad man köper. Ligger inte senaste kartversion i paketet så skall rabatten vara minst 800 kr. Eftersom kartan v10 släpps inom kort så bör m a o allt som säljs idag med kartan v9 ha minst 800 kr i rabatt.

F ö noterar jag att svenska versionen av my.garmin.com, siten för att registrera en GPS och hämta unlock code, som vanligt inte fungerar. Jag var tvungen att gå in på den engelskspråkiga för att kunna skapa en user och registrera licensen.
HMR

Vill du bli lurad? Köp då en resa av Easton Golf!
Användarvisningsbild
HMRHMR
 
Inlägg: 2279
Blev medlem: 2000-05-04/01:00

Ny dator?

Inläggav Janne Hammarström » 2007-08-16/22:30

Jag har ny dator och hade mapsource i den gamla från min 2610. Nu har jag köpt en 2820 och ska installera mapsource på min nya dator hur blir det då?

Kan jag föra över rutter till mina båda Gps:er eller är det bara 2820 jag kan ansluta? Kan jag även installera den gamla gps:ens mapsource?
Hälsningar
Janne Hammarström
BMW K 1200 RS -01
Janne Hammarström
 
Inlägg: 268
Blev medlem: 2003-04-30/01:00

Inläggav Gunnar Elmgren » 2007-08-16/23:09

HMR;18469 skrev:Jag registrerade en SP2610 idag. Den var inköpt för ett år sedan men oregistrerad. Två nyheter visade sig:

- Licensen gäller numera bara för en GPS. Dvs ingen "second unit" längre.

- Unlock Code fås endast för den DVD som finns med i paketet. I detta fall CNv8. Slut med att man får senaste version alltså.

Borde rimligen innebära en prissänkning med 20-30% men det är nog för mycket att hoppas på.

I praktiken innebär policyförändringen - som varit känd en längre tid - att man måste vara observant på vad man köper. Ligger inte senaste kartversion i paketet så skall rabatten vara minst 800 kr. Eftersom kartan v10 släpps inom kort så bör m a o allt som säljs idag med kartan v9 ha minst 800 kr i rabatt.

F ö noterar jag att svenska versionen av my.garmin.com, siten för att registrera en GPS och hämta unlock code, som vanligt inte fungerar. Jag var tvungen att gå in på den engelskspråkiga för att kunna skapa en user och registrera licensen.


Jag köpte min SP 2820 för ett par veckor sedan, med City Navigator V8 installerad. Registrerade den tämligen omgående, och fick häromdagen CD:n med V9 i brevlådan. Har inte installerat V9 ännu, och inte heller hämtat någon Unlock Code till den, men det hoppas jag väl att jag får en i alla fall!
/// Gunnar Elmgren
R1200GS
F650GS
R90S
CRF250L
701 E
Hva M24
Användarvisningsbild
Gunnar Elmgren
 
Inlägg: 10768
Blev medlem: 2007-05-22/01:00

Inläggav Sven-Gunnar » 2007-08-17/06:02

Jodå, du får en kod till v9. Det fick iallafall jag.
Sven-Gunnar i Hopagården
K1600GT-2021
XT350-1985
Användarvisningsbild
Sven-Gunnar
 
Inlägg: 133
Blev medlem: 2005-01-12/21:15
Ort: Nöre, utanför Ulricehamn

Inläggav HMRHMR » 2007-08-17/07:20

Kommentarer ovan antyder att antingen så var reg koden speciell på någe vis - den var avsedd för en SP2610 såld av Honda MC - eller så är det skillnad om man reggar på svenska eller på engelska.

Jag tror mest på den första förklaringen ovan.
HMR

Vill du bli lurad? Köp då en resa av Easton Golf!
Användarvisningsbild
HMRHMR
 
Inlägg: 2279
Blev medlem: 2000-05-04/01:00

Inläggav HMRHMR » 2007-08-17/07:24

JanneH;18473 skrev:Jag har ny dator och hade mapsource i den gamla från min 2610. Nu har jag köpt en 2820 och ska installera mapsource på min nya dator hur blir det då?

Kan jag föra över rutter till mina båda Gps:er eller är det bara 2820 jag kan ansluta? Kan jag även installera den gamla gps:ens mapsource?


Det har inget med datorn att göra. Du kan installera på hur många PC som helst. Börja med att installera dina gamla SP2610 kartor, därefter de nya, därefter uppgraderar du MapSource till senaste version.

Lägg in alla unlock koder du har. T ex så har jag ett tjugotal koder inlagda som låser upp kartor till ett tiotal olika GPSer.

Rutter kan du föra över till alla GPS'er. Det är bara kartorna som är låsta till en viss GPS.
HMR

Vill du bli lurad? Köp då en resa av Easton Golf!
Användarvisningsbild
HMRHMR
 
Inlägg: 2279
Blev medlem: 2000-05-04/01:00

Inläggav Raketen » 2007-08-17/08:39

Har också en 2820 som jag inte har reggat än.
Frågan är ju om man törs vänta på V.10 eller om man ska "nöja" sig med V.9...

Är det någon här som "vet" alltså en "kvalifiserad" gissning :-) om man kommer att få V.10 ?
Raketen
 
Inlägg: 97
Blev medlem: 2005-09-08/22:07

Inläggav HMRHMR » 2007-08-17/09:00

Racketen;18493 skrev:Har också en 2820 som jag inte har reggat än.
Frågan är ju om man törs vänta på V.10 eller om man ska "nöja" sig med V.9...

Är det någon här som "vet" alltså en "kvalifiserad" gissning :-) om man kommer att få V.10 ?

Garmin har redan officiellt ändrat policy men när den faktiskt implementeras vet jag inte. Mailar man Garmin och frågar så får man svaret att deras policy redan är ändrad.

Om jag hade en GPS med kartan V8 så hade jag reggat nu och fått V9. Men jag har själv en GPS med V9 så jag väntar naturligtvis till V10 innan jag reggar. Ett alternativ för mig vore att vänta tills V11 kommer men det tänker jag inte göra.
HMR

Vill du bli lurad? Köp då en resa av Easton Golf!
Användarvisningsbild
HMRHMR
 
Inlägg: 2279
Blev medlem: 2000-05-04/01:00

Inläggav Raketen » 2007-08-17/13:09

Ok, kanske skulle regga då!
Hur gör man göresten?
Skickar man efter V.9 och installerar eller måste man regga navigatorn först eller hur funkar det?

Tack på förhand!
Raketen
 
Inlägg: 97
Blev medlem: 2005-09-08/22:07

Sp2820

Inläggav BjörnS » 2007-08-24/14:11

Hej!
Hoppar in i denna tråd, då detta är ganska aktuellt för mig med. Har pga att jag bara gjorde som det dök upp under installation av Mapsource 8 låst upp reggat och "hela balletten". Nu ser jag att man kanske skulle vänta!!!
Samtidigt skulle jag personligen vara helnöjd om jag fick v9 som det verkar som en del fått. Hakar på föregående frågare och undrar om jag aktivt måste göra nåt för att få v9 gratis! Min är köpt på Touratech, och reggad på Garmin 12/8.
BjörnS
 
Inlägg: 10
Blev medlem: 2007-08-24/10:26

Inläggav HMRHMR » 2007-08-24/14:58

BjörnS;18854 skrev:Hej!
Hoppar in i denna tråd, då detta är ganska aktuellt för mig med. Har pga att jag bara gjorde som det dök upp under installation av Mapsource 8 låst upp reggat och "hela balletten". Nu ser jag att man kanske skulle vänta!!!
Samtidigt skulle jag personligen vara helnöjd om jag fick v9 som det verkar som en del fått. Hakar på föregående frågare och undrar om jag aktivt måste göra nåt för att få v9 gratis! Min är köpt på Touratech, och reggad på Garmin 12/8.


Gå in på http://www.garmin.com med din Registration Code så kan du där få reda på om du har rätt till gratis uppdatering till V9. Om du har det så beställer du (gratis) V9 DVD och tar ut en Unlock Code för V9. Denna Unlock Code kan du lägga in i MapSource meddetsamma även om den inte används till något innan du fått & installerat V9.

Glöm inte att uppgradera MapSource till senaste version (6.12.4) samt även uppgradera firmware i GPS'en till senaste version. Det är gratis.
HMR

Vill du bli lurad? Köp då en resa av Easton Golf!
Användarvisningsbild
HMRHMR
 
Inlägg: 2279
Blev medlem: 2000-05-04/01:00

Inläggav Raketen » 2007-08-24/15:27

BjörnS;18854 skrev:Hej!
Hoppar in i denna tråd, då detta är ganska aktuellt för mig med. Har pga att jag bara gjorde som det dök upp under installation av Mapsource 8 låst upp reggat och "hela balletten". Nu ser jag att man kanske skulle vänta!!!
Samtidigt skulle jag personligen vara helnöjd om jag fick v9 som det verkar som en del fått. Hakar på föregående frågare och undrar om jag aktivt måste göra nåt för att få v9 gratis! Min är köpt på Touratech, och reggad på Garmin 12/8.


När du provat, tala om om du fick uppgradering eller ej.
Håller tummarna och hoppas...:)
Raketen
 
Inlägg: 97
Blev medlem: 2005-09-08/22:07

Inläggav BjörnS » 2007-08-24/19:56

HMR;18856 skrev:Gå in på http://www.garmin.com med din Registration Code så kan du där få reda på om du har rätt till gratis uppdatering till V9. Om du har det så beställer du (gratis) V9 DVD och tar ut en Unlock Code för V9. Denna Unlock Code kan du lägga in i MapSource meddetsamma även om den inte används till något innan du fått & installerat V9.

Glöm inte att uppgradera MapSource till senaste version (6.12.4) samt även uppgradera firmware i GPS'en till senaste version. Det är gratis.


Har klickat vidare och beställt v9 som jag fick upp som alternativ efter anlagd regkod osv, ska komma på posten inom 7-14 dgr. Sen vidare till "unlock" och hamnade på min svenska sida "my garmin" där jag kom så långt att jag blev tvingad att ha nya skivan i handen för att fortsätta eller välja att jag "beställer nu".....Valde beställer nu, och verkar som det bara är att vänta tills skivan kommer och se om jag kommer vidare, men det verkar faktiskt som jag får uppgradera utan att bet, för jag "kom långt" i uppdat-processen och allt tydde på att jag ska ha/få v9. Inte ett ord om pay, $, £, osv....Vi får se om ca 1-2 veckor då!!
Så Racketen: Jag återkommer då skivan kommit!! Och meddelar hur det går!
BjörnS
 
Inlägg: 10
Blev medlem: 2007-08-24/10:26

Inläggav Gunnar Elmgren » 2007-08-24/20:44

BjörnS;18877 skrev:Har klickat vidare och beställt v9 som jag fick upp som alternativ efter anlagd regkod osv, ska komma på posten inom 7-14 dgr. Sen vidare till "unlock" och hamnade på min svenska sida "my garmin" där jag kom så långt att jag blev tvingad att ha nya skivan i handen för att fortsätta eller välja att jag "beställer nu".....Valde beställer nu, och verkar som det bara är att vänta tills skivan kommer och se om jag kommer vidare, men det verkar faktiskt som jag får uppgradera utan att bet, för jag "kom långt" i uppdat-processen och allt tydde på att jag ska ha/få v9. Inte ett ord om pay, $, £, osv....Vi får se om ca 1-2 veckor då!!
Så Racketen: Jag återkommer då skivan kommit!! Och meddelar hur det går!


Jag fick min V9 uppgraderingsskiva förra veckan, och uppgraderingen av MapSource i datorn gick snyggt och prydligt. Det jag hade lite trassel med, var att det inte gick att uppgradera alla kartorna i SP2820:n på en gång - då får man felmeddelande att det lediga minnet inte räcker till. Det gör det, eftersom de nya kartorna ersätter de gamla V8-kartorna, men man får ta det i flera omgångar (minst 3, beroende på hur mycket 'eget' man laddat ner i navgatorns minne), och man måste själv hålla reda på vilka av de hundratals kartorna man fått över. Jag har inte hittat något sätt att se vilka kartobjekt som finns i SP2820, eller vilken version resp. kartobjekt har. Lite yxigt, men det går med en del tålamod!
/// Gunnar Elmgren
R1200GS
F650GS
R90S
CRF250L
701 E
Hva M24
Användarvisningsbild
Gunnar Elmgren
 
Inlägg: 10768
Blev medlem: 2007-05-22/01:00

Inläggav HMRHMR » 2007-08-24/21:27

gunnare;18881 skrev:Jag har inte hittat något sätt att se vilka kartobjekt som finns i SP2820, eller vilken version resp. kartobjekt har.


Testa med att gå in på Settings > Map > Detailed Maps

Bild
HMR

Vill du bli lurad? Köp då en resa av Easton Golf!
Användarvisningsbild
HMRHMR
 
Inlägg: 2279
Blev medlem: 2000-05-04/01:00

Inläggav Gunnar Elmgren » 2007-08-24/21:46

HMR;18882 skrev:Testa med att gå in på Settings > Map > Detailed Maps

Bild


Jo, där har jag varit och rotat - det enda som finns där, är att jag kan se att jag har både City Navigator v8 och City Navigator v9, och att jag kan akivera/avaktivera respektive kartversion.
Jag tror bägge syns, för att jag missat att föra över någon v9-karta (och alltså har kvar några v8-kartor), men jag kan inte klura ut vilken. Jag får ta mig tid att föra över alla v9-kartorna igen någon dag.
Hur det än är med den saken, tycker jag instruktionerna för uppgradering av kartorna är riktigt usla, plus att det är dåligt att inte kunna föra över alla kartorna till 2820 i en operation. Att man dessutom själv får hålla reda på vilka man fört över gör ju inte saken enklare direkt....
Till saken hör också att jag är ganska van 'dator-betvingare', efter 30 år som IT-tekniker. Jag avundas inte de dator-ovana som drabbas av huvudbry vid sådana här uppgraderingar - både tekniken och instruktionerna är uppenbart gjorda av tekniker, som är så pass 'nördiga' att de inte klarar av att sätta sig in i hur en novis tänker!
/// Gunnar Elmgren
R1200GS
F650GS
R90S
CRF250L
701 E
Hva M24
Användarvisningsbild
Gunnar Elmgren
 
Inlägg: 10768
Blev medlem: 2007-05-22/01:00

Inläggav Raketen » 2007-08-24/23:15

BjörnS;18877 skrev:Har klickat vidare och beställt v9 som jag fick upp som alternativ efter anlagd regkod osv, ska komma på posten inom 7-14 dgr. Sen vidare till "unlock" och hamnade på min svenska sida "my garmin" där jag kom så långt att jag blev tvingad att ha nya skivan i handen för att fortsätta eller välja att jag "beställer nu".....Valde beställer nu, och verkar som det bara är att vänta tills skivan kommer och se om jag kommer vidare, men det verkar faktiskt som jag får uppgradera utan att bet, för jag "kom långt" i uppdat-processen och allt tydde på att jag ska ha/få v9. Inte ett ord om pay, $, £, osv....Vi får se om ca 1-2 veckor då!!
Så Racketen: Jag återkommer då skivan kommit!! Och meddelar hur det går!



Perfekt, väntar med spänning.
Men då verkar det ju som V.9 i alla fall är OK att uppgradera till.

Undrar vad som händer när V.10 kommer ut?
Om V.9 fortfarande är OK.
Om V.9 blir "spärrad"
eller om V.10 blir OK för uppgradering.

Kanske man skulle vänta på V.10??? :confused:

Svårt fall, patienten dog....:p
Raketen
 
Inlägg: 97
Blev medlem: 2005-09-08/22:07

Inläggav HMRHMR » 2007-08-25/06:32

gunnare;18883 skrev:Hur det än är med den saken, tycker jag instruktionerna för uppgradering av kartorna är riktigt usla, plus att det är dåligt att inte kunna föra över alla kartorna till 2820 i en operation. Att man dessutom själv får hålla reda på vilka man fört över gör ju inte saken enklare direkt....


Jag tror att du är fel ute faktiskt. Jag tror att du bara har adderat v9 kartor till det lediga utrymmet bredvid v8 och att hela v8 ligger kvar.

Du kan inte byta de förinstallerade kartorna via MapSource. MapSource lägger bara till kartor och rör inte det som är förinstallerat. Dessutom är det så att när du gör en överföring från MapSource så raderas allt som tidigare lagts in med MapSource. Dvs det är bara den senaste överförda bunten v9 kartor som finns kvar.

Byte av v8 till v9 sker med ett speciellt program på uppgraderings DVD'n. Kan även göras genom att manuellt byta filen. Här följer en instruktion:

Loading Mapping onto a Nüvi, StreetPilot c5xx or 2820 or other ‘Mass Storage’ units.
1. Open ‘My Computer’
2. Right click the disc drive that has the update disc and select ‘Explore’
3. Go to the RGN folder.
4. If you would like to load the whole of Europe, open the ‘All’ folder.
5. If all of Europe will not fit, then you can use sections of Europe as
detailed below. [NOTE from HH - 'All' will fit on a 2820]
However if your unit was preloaded with just UK and Ireland, then you
will need to transfer UK and Ireland back onto the unit as there is not
enough internal memory available for any other region. You can find the
UK and Ireland mapping file by selecting the RGN file on the update DVD
and clicking on the ‘ukireland’ file, you can then follow from step 6 below:
a. Region A - Europe North Central
b. Region B - Europe South West
c. Region C - Europe South Central
(All of the above regions are found in a sub folder found in the RGN folder
of the DVD.)
6. Once you have found the desired file, minimize the current screen, open
your unit in ‘My Computer’ and go to the ‘Garmin’ folder. [NOTE from HH -
you need to have the 2820 in 'Mass Storage' mode - not 'Garmin' mode to
see it as a drive in My Computer - choose this on the unit after you plug
it in to the UBS port]
7. In here there will be several files, we are looking for the GMAPPROM.IMG
file, once you have found this delete it by right clicking the item and
then choosing DELETE from the menu. [NOTE: from HH - I was also told to
delete a file called GMAPSUPP.IMG as it was a previous, failed attempt
at loading by Mapsource]
8. After deleting the file, go back to the screen you minimized earlier,
and drag the chosen RGN file to the Garmin folder on your unit and this
will begin the transfer process. [NOTE from HH - takes about an hour
to transfer]

How to unlock this mapping file to your unit
If you try and turn the unit on after transferring this file it will display
the maps locked screen, to resolve this please do the following:
1. Go to ‘My Computer’ and select your unit
2. Once you have selected the unit go to the ‘Garmin’ folder.
3. Click options along the top toolbar of the open window, then select
folder options. Once the box appears, select the VIEW tab along the
top and un-tick the ‘Hide extensions for known file types’, then click OK.
4. Once you are back in the Garmin window you will need to right click the
window and then choose NEW > Text Document:
5. Once you have the Text Document appear in the window you will need to
name it: gmapprom.unl (you may need to remove the .TXT extension).
6. Once the file has been created, right click on it and choose open. A
window will pop up asking you to choose the program to open the
gmapprom.unl file, you will need to choose NOTEPAD and make sure
the box at the bottom that says to always use this program for this
file type is un-ticked and then click OK
7. You will then have an empty document open, in here you need to type
your version 9 25 character unlock code all in lowercase and without
spaces or ‘-‘. After entering this, save and close the document.
8. You can then unplug your unit and the mapping will be unlocked and
ready to use with City Navigator Europe Version 9.
HMR

Vill du bli lurad? Köp då en resa av Easton Golf!
Användarvisningsbild
HMRHMR
 
Inlägg: 2279
Blev medlem: 2000-05-04/01:00

Inläggav BjörnS » 2007-08-25/09:40

Racketen;18887 skrev:Perfekt, väntar med spänning.
Men då verkar det ju som V.9 i alla fall är OK att uppgradera till.

Undrar vad som händer när V.10 kommer ut?
Om V.9 fortfarande är OK.
Om V.9 blir "spärrad"
eller om V.10 blir OK för uppgradering.

Kanske man skulle vänta på V.10??? :confused:

Svårt fall, patienten dog....:p


Mja! Har inte sett än att det blir fri uppgradering. Fick orderbekräftelse från garmin och saxar in en del av texten:

Your Disk should arrive within 7 - 10 business days via First Class Mail as soon as it is available and ships.

"Information about the Disk you ordered:
MapSource Product: City Navigator Europe NT v9 Deluxe Unlock
Version #: 09.00
Release Date: Sep 1, 2006

After your Disk arrives, come back to http://www.garmin.com/unlock/ to get an unlock code for the updated data......."

Står ju å andra sidan ingenting om kostnadsfritt/for free men vi får väl se!
Versionen heter ju "Deluxe Unlock" på slutet, bra eller inte??

Men som sagt, kommer det bli tal om kostnader för detta så kan man ju faktiskt skicka ett & annat beskt mail, med tanke på att det är ca 1 år gammalt, då man köpte apparaten.

Vad gäller installationen sen, så kommer jag naturligtvis ta del av pågående diskussion om detta....Perfekt för en gps-newbie som jag!!
BjörnS
 
Inlägg: 10
Blev medlem: 2007-08-24/10:26

Inläggav HMRHMR » 2007-08-25/12:03

BjörnS;18895 skrev:Versionen heter ju "Deluxe Unlock" på slutet, bra eller inte??


Deluxe betyder, av någon outgrundlig anledning, på Garmin språk att hela Europakartan ingår i priset. Dvs inte enbart Norden.

Det ser m a o bra ut för din del.
HMR

Vill du bli lurad? Köp då en resa av Easton Golf!
Användarvisningsbild
HMRHMR
 
Inlägg: 2279
Blev medlem: 2000-05-04/01:00

Inläggav BjörnS » 2007-08-25/17:41

HMR;18901 skrev:Deluxe betyder, av någon outgrundlig anledning, på Garmin språk att hela Europakartan ingår i priset. Dvs inte enbart Norden.

Det ser m a o bra ut för din del.



Bra!!!
Återkommer i ärendet då jag fått skivan.....och ska regga vidare!!
BjörnS
 
Inlägg: 10
Blev medlem: 2007-08-24/10:26

Fick v9 uppgradering!

Inläggav BjörnS » 2007-09-11/08:59

Skivan kom igår (det var en uppdateringsskiva) och det var med en instruktion om hur man ska gå tillväga. Jag loggade in på MyGarmin och fick en upplåsningskod.
Där nånstans stod det att den kostade 0 kr, och då jag tog hem koden fick se bild på hur den täckte istort sett hela Europa.
Funkade klockrent faktiskt, och blev nöjd då man i början av installationsprocessen fick alternativet att uppdatera även GPS enheten. (har ju sett några tigare inlägg om att det kan vara krångligt) Körde hela rasket, och i slutet så började programmet installera i GPS´n som för sig tog ca 1 tim och 20 min. Testade sen starta enheten och där var nu installerat v9. Hade även nya i datorn. :)
BjörnS
 
Inlägg: 10
Blev medlem: 2007-08-24/10:26

Inläggav gsn » 2007-09-11/20:05

Beställde NT v9 till min Quest 2, men hittar inte att det står att den är ok för questen någonstans på skivan. Det står att den är för Street Pilot c-serie, i-serie, 2720, 7200, 7500 och Nuvi. Är det OK att ladda in den ändå? Dessutom kan jag inte hitta att det står Deluxe någonstans på skivan. Har jag fått rätt skiva?
Är det någon som vet hur ofta dessa uppdateringar kommer? Om de kommer en gång om året borde det inte dröja länge innan 10:an är här, och då är det kanske onödigt att betala 75 dollar bara för ett par månader...?
Gunnar
gsn
 
Inlägg: 8
Blev medlem: 2004-09-10/08:43

Inläggav BjörnS » 2007-09-12/08:38

gsn;20061 skrev:Dessutom kan jag inte hitta att det står Deluxe någonstans på skivan. Har jag fått rätt skiva?
Gunnar


Stog inget om det på min skiva heller. Däremot stod det dels vid beställningen av skivan ( i e-post/orderbekräftelsen) och vid hämtning av upplåsningskoden. Då fick man även se en bild över vad skivan täckte.
Kom faktiskt även en e-postbekräftelse efter hämtning av koden där versionsnamnet slutade med "Deluxe".
BjörnS
 
Inlägg: 10
Blev medlem: 2007-08-24/10:26

Inläggav Johnny Kinnunen » 2007-09-13/00:09

gsn;20061 skrev:.....
Är det någon som vet hur ofta dessa uppdateringar kommer? Om de kommer en gång om året borde det inte dröja länge innan 10:an är här, och då är det kanske onödigt att betala 75 dollar bara för ett par månader...?
Gunnar


Har bestämt för mig att varje år runt okt-nov släpps nya versioner. Dvs v10 av både City Navigator NT och "vanliga" City Navigator..
Har du v8 nu? Isåfall bör du väl klara dig tills 10an kommer...?
BMW R1200GSA-06/ Zumo350LM.
Medlem: 2692750
Användarvisningsbild
Johnny Kinnunen
 
Inlägg: 968
Blev medlem: 2004-05-02/13:21
Ort: Göteborg


Återgå till GPS Teknik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst