Inge tal i scala rider headsetet

Inge tal i scala rider headsetet

Inläggav Raket » 2007-09-06/18:10

Hmm....

Jag har skaffat ett Scala Rider Teamset nu och det funkar kanon allting utom den där "Rut", hon/han den/det i min Zumo 500 som ska tala om vilken väg jag ska ta vid nästa korsning osv. Först trodde jag att det hade med att jag ej hade kopplat in laddkabeln från batterit till hållaren för Zumon, men icke så var fallet....
Sumon hittar headsetet via blåtanden och så......
Jag undrar om det är nått jag inte tänkt på dvs. om man tex. måste tanka hem själva pråkfunktionen men vad jag förstår ska väl det va med från början i Zumon.

Jag skall prova den i bilhållaren med inbyggd högtalare inom kort så jag får se om ljudet funkar där.

Vet nån av er vad jag kan ha förbisett?

Raket

I bilen funkar ljudet perfekt......jag måste ha nått glapp eller så, i mc-hållaren
Raket
 
Inlägg: 7
Blev medlem: 2007-03-24/07:34

Fallet löst!

Inläggav Raket » 2007-09-07/15:22

Jag har hittat felet med den tysta "tanten".
I menyn under "Bluetooth" Hittade jag en knapp som det stog Ljud på och under den fans det två val att göra.....

Den ena stog det: Endast telefon
Den andra stog det: Navigation, MP3, telef.

Så fick man välja där.........

Ja ja vet, jag är ett pucko som inte kollade/letade lite mer noggrant innan jag kastade ut en fråga här på forumet, men ibland är man lite ivrig för att få det att funka så fort som möjligt.:o

Slutsatsen: :D Scala Rider Teamset funkar klockrent ihop med Zumo 500 och en Sony Ericsson K800i samt att jag tycker det var bra ljud även för att lyssna på MP3.

Återstår bara att testa det hela i 90-100 km timmen.
Det gör jag idag under kvällen, återkommer med totalintryck då.

//Raket
Raket
 
Inlägg: 7
Blev medlem: 2007-03-24/07:34


Återgå till GPS Teknik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst