1:a turen avklarad

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

1:a turen avklarad

Inläggav Kungen » 2010-04-02/19:17

Lyckoruset är enormt.


Äntligen har jag fått köra min nya cykel.


Det har varit en lång väntan sedan jag beställde cykeln i augusti -09, men nu känner jag att väntan inte varit förgäves, näe långt ifrån.


Visst, det var kallt, och jag saknade hantagsvärmare, å inte var det skoj att behöva växla redan vid 7000 rpm. Då har ju inte det roliga börjat.


Har provat både i regn-läge samt sport-läge, och det är en stor skillnad. Det känns stark och ganska snäll, nästan lite tråkig i regn-läget (som även tidningarna berättat) skulle nästan säga att den e lite könlös.


Men när man snäppte om den till sport, så svarar cykeln mycket roligare, och man känner att den liksom bara vill mer.


Chassit e urstadigt, bromsarna har faktiskt fått lite stryk av tidningarnas provförare, och visst, jag kan hålla med om att det inte riktigt finns någon känsla i handtaget, men ojojoj vilka bromsar och chassi. Nu snurrade jag runt på "bulten" en stund, å man är lite blek i hojkörningen första gången, inte blir det bättre av att man liksom inte kan gömma all snö runt omkring vägen för den biten av hjärnan som man fortfarande har kvar. Det var runt 7 grader ute, så det blev inga snabbare kurver pga av att man e lite funderande på greppet, kallt som katten, å flong nya däck brukar inte vara det absolut mest optimala.


Har precis klistrat dit Tankdtreds på cykeln då det var lite svårt att få något riktigt grepp om tanken med knäna. Kommer man som jag från en boxer, så är det lite spännande eftersom att det inte finns någon motorbroms längre, eller i allafall mycket sämre än med boxern.


Quickshiften fungerade klockrent, och var skitrolig att använda. Jag var lite fundersam på hur det skulle kännas att inte behöva använda koppling längre, men det var skitläckert. Växlarna smet i som en varm kniv i smör, även fast cykeln nu bara rullat 10 mil.


Åker nu med orginalsystem, och kommer faktiskt att fortsätta göra det. Det knölar så mycket med bullerkraven på våran trafiksäkerhetsövingar på bana hela tiden, och faktum är, att cykeln låter riktigt bra med orginal.


Som slutsummering kan jag säga, att grattis ni som beställt denna cykel. Det e tamef*n det roligaste jag har provat.


Ser fram mot att få första servicen avklarad, och att temperaturen stiger ute så asfalten blir varm å go.


//Lasse (som vill att det ska bli morgon någongång, så att solen åter börja lysa ute)

Användarvisningsbild
Kungen
 
Inlägg: 140
Blev medlem: 2004-03-30/13:30

Re: 1:a turen avklarad

Inläggav Jonas » 2010-04-02/20:49

Tack för ett mycket trevligt inlägg, roligt att höra boxer-recentionen! Det var den som var den viktigaste, för mig i allafall! ;)
Användarvisningsbild
Jonas
 
Inlägg: 603
Blev medlem: 2007-11-30/01:00

Re: 1:a turen avklarad

Inläggav Kungen » 2010-04-04/20:47

Tur 2 avklarad.
Har nu börjat trivas så pass bra att man har testa lite olika knappar å funktioner.
Har även fått börjat varva till 9000 nu.

Chassit e om möjligt ännu bättre nu när man kan dra växlarna något till, men motorn... ojojoj, vid 8000 skjuter den iväg så jag blir nästan rädd. Quickshiftern fungerrar helt oklandrigt, och är lättarbetad. Bromsarna kan man skriva rätt länge om, men jag nöjer mig med att säga att dom tar otroligt bra.
Sittställningen e faktiskt riktigt behaglig, även fast man som jag e 186 cm numera.

Ingen annan som tagit ut sin best än?
Nyfiken på att få fleras synpunkter.

//Lasse
Användarvisningsbild
Kungen
 
Inlägg: 140
Blev medlem: 2004-03-30/13:30

Re: 1:a turen avklarad

Inläggav Jonas » 2010-04-08/18:04

Min första tur sker i morgon då den hämtad hem. Givetvis så skall den köras in så snart som möjligt.
Första turen på bana sker i månadsskiftet på Kinnekulle Ring!
Ni skall väl dit på BMW dagen?

S1000RR ägare har ju även en fri SMC kurs att hämta via BMW Sverige. Andra BMW ägare får rabatt, kolla modellmagasinet sidan 22 för mer info!
Användarvisningsbild
Jonas
 
Inlägg: 603
Blev medlem: 2007-11-30/01:00

Re: 1:a turen avklarad

Inläggav Kungen » 2010-04-08/18:31

Jonas, kör snyggt imorrn.
Berätta gärna vad du tycker.
Idag så blev det 20 mil till.
Fortfarande lyrisk över maskinen, eller rättare sagt jag e banne mig lite skraj för den.
Herrejisses vilken snurra som BMW har lyckats få till.
Snart ska raketen in på 1:a servicen så man kan börja varva på riktigt.
Tror att det kommer bli mer harmonisk åkning då eftersom att mina stackars fossingar knappt hinner att växla när man accelererar.
Testade med lite mer fart i kurvorna idag, cykeln ligger banne mig som fastklistrad efter vägen. Vill man göra en spårändring i kurvan så trycker man bara lite lätt på styret å vips så är det klart.
Är oerhört imponerad än så länge.

//Lasse
Användarvisningsbild
Kungen
 
Inlägg: 140
Blev medlem: 2004-03-30/13:30

Re: 1:a turen avklarad

Inläggav Göran Ekman » 2010-04-08/20:35

Grattis Lasse!
Liiite avis är jag nog trots allt.
Men det kommer jag aldrig att erkänna...
memento mori
Användarvisningsbild
Göran Ekman
 
Inlägg: 946
Blev medlem: 2005-08-10/01:00

1:a turen 1/2 avklarad

Inläggav Jonas » 2010-04-09/18:07

Nu är motorcykeln hämtad och lämnad!

Men låt mig börja från början. Efter att fått på mig långkalssonger, mjukisbyxor och dubbla långärmade tröjor under skinnstället så begav jag mig till Two Wheels för att hämta hojen.

I baksätet i bilen så kröp sig spänningen och förväntan sig på, och blev allt påtagligare ju närmare verkstan jag kom.
Väl framme så stuvades en drös med motorcyklar om för att få ut min hoj.

Efter ha genomgått alla artigheter så startade jag hojen och körde de första meterna.
Motorcykelns första ord till mig vad ett bestämt: -JAG VILL SVÄNGA!!!

Det var i allafall det styret förmedlade till mig på några meter. Inte så att den upplevdes vinglig utan bara enormt lättsvängd.

Väl ute på gatan så vred jag lite på gasen och försökte uppfatta alla intryck. Motorn spinner mycket fint och drar bra redan på låga varv.

Regnet bidrar till att "Rain mode" är det givna valet. Men jag upplever inte motorcykeln som trött trots det.

Efter en färd på en mil så stannar jag vid ett trafikljus. Jag lägger i neutral i väntan på grönt.

Grönt kommer och jag får inte i ettan, utan liksom missar en växling innan den läggs i efter några försök och ett "klonk", precis som man lägger i en växel när man håller ett högt varvtal.

Problemet fortsätter när jag växlat i tvåan och sedan inte får i trean.
Växelpedalen rör sig men ingen växel läggs i.

Jag stannar och slår av tändningen och slår på den igen. Nu fungerar den som vanligt igen! Mycket konstigt! Inget missljud eller buskörning förekommer denna händelse, jag har ju bara kört en mil.

Jag fortsätter min tur och stannar hos min mor och far för en kopp kaffe.

Väl ute på vägen igen så funkar motorcykeln hur bra som helst. Quickshiftern är lika bra som på HP2 Sporten, men visst saknar man det där "poff" ljudet då man växlar som HP2:an har.

Jag har nu kommit ner till stan och kört 2,6 mil då jag gasar på och ska köra om några bilar som precis haft rött samtidigt som jag kommer med lite fart.

Allt går bra till treans växel där den fastnar. Det går vare sig växla upp eller ner! Även denna gång så rör sig växelpedalen fritt. Kör därför på treans växel till verkstan där de står lika frågande som jag.

Vad har hänt?

När man rör växelpedalen upp och ned så känner man ett litet motstånd, med växeln läggs inte i.

Man får en känsla av att nått har lossnat eller glappar. Inget missljud vare sig före, under eller efter.

Inga felkoder i datorn. Det enda man kan misstänka är som sagt nåt som glappar eller lossnat. Även metallspån från inkörningen finns som misstänkt men föga troligt.

Så denna jungfrutur blev kortare än först tänkt, samt med ett ganska tråkigt slut.

Nu väntar ett svar från BMW Tyskland till veckan, eftersom BMW Sverige inte hade en aning. Uppdatering kommer.

Ps. Hojen känns annars helt fantastisk och med samma kvalitetskänsla som HP2 Sporten. Med fabriksinställningarna på dämpare och fjädring känns den bara så otroligt mycket mjukare, men det går ju att justera! ;)
Användarvisningsbild
Jonas
 
Inlägg: 603
Blev medlem: 2007-11-30/01:00

Re: 1:a turen avklarad

Inläggav 2x3m » 2010-04-09/18:35

Kungen skrev:Ingen annan som tagit ut sin best än?
Nyfiken på att få fleras synpunkter.

//Lasse

Jorå jag har prov åkt, premiären var när jag hämtade i solna 29mar.
Men det har bara blivit 10mil , så jag tar det lite lungt än så länge
har ingen tidigare erfarenhet från SH, hade K1200r innan, så jämfört med den
så är S1KRR inge vidare skön att "åka" på, men fy fan vilken skillnad det är att "köra",
även om körningen är starkt begränsad ännu 7K rpm och 9K till första service.
Jag kan bara instämma i din lovsång, SUPERNÖJD
Användarvisningsbild
2x3m
 
Inlägg: 25
Blev medlem: 2009-05-17/17:01

Re: 1:a turen avklarad

Inläggav Kungen » 2010-04-09/19:17

Satan Jonas vilken otur du har.
Jag lider med dig just nu.
Väntar med spänning om vad som felat.
Läste nå't på ett amerkanskt forum om ett par motorhaverier, men annars så verkar inga större fel på modellen än så länge.
Hoppas dom löser bekymmret så fort som möjligt.

//Lasse
Användarvisningsbild
Kungen
 
Inlägg: 140
Blev medlem: 2004-03-30/13:30

Re: 1:a turen avklarad

Inläggav Hasse Gustafsson » 2010-04-09/19:43

Jäkla otur med nya hojen. Men vi andra kan idag tacka olika forum på nätet
för att få veta olika fabrikats och modellers fel o brister.
Hur mycket visste jag om Honda 450 1971 som köptes ny och veven rasade efter 1800 mil:(
R90s -75,såld
R1200GS -10
Hasse Gustafsson
 
Inlägg: 838
Blev medlem: 2008-11-16/22:16

Re: 1:a turen avklarad

Inläggav Jonas » 2010-04-09/19:49

Jo, visst är forum och internet bra på så vis. Tyvärr kan man bara konstatera att mitt problem inte verkar vara ett vanligt problem, i allafall inte än.

Men vi får höra vad Tyskarna säger, de har ju koll på alla större problem som hänt och hur de skall fixas.

Är bara lite nervös att det skall ta lite för lång tid att laga. Jag vill ju hinna köra in den innan Kinnekulle körningen den sista april och 1&2 maj.
Användarvisningsbild
Jonas
 
Inlägg: 603
Blev medlem: 2007-11-30/01:00

Re: 1:a turen avklarad

Inläggav Kungen » 2010-04-13/15:29

Jonas, finns det någon uppdatering på bekymmren?

//Lasse
Användarvisningsbild
Kungen
 
Inlägg: 140
Blev medlem: 2004-03-30/13:30

Re: 1:a turen avklarad

Inläggav Jonas » 2010-04-13/18:46

kommer om fem minuter i en ny tråd med bilder! ;)
Bromsa sent är lätt, om bromsarna inte funkar! - Jonas Sjöström UMEÅ
Användarvisningsbild
Jonas
 
Inlägg: 603
Blev medlem: 2007-11-30/01:00

Re: 1:a turen avklarad

Inläggav Kungen » 2010-04-14/22:19

1:a servicen avklarad.
Kostnaden blev dryga 1800 pengar. McProffsen i Hägersten fixade in cykeln på halvvolly samt dom fixade ett bekymmer på kopplingskontakten. Det gick inte att skifta mellan dom olika inställningarna när man rullade med cykeln.
Samtidigt så togs den elaka varvtalsstrypningen bort.
Glad i hågen så snurrade jag ut på vägen och vred lite lagom på gasrullen...................... herrejävlar vad den går.
När varvet passerar 8000 så är det som om någon häller nitro i motorn. Å vilken sång det blir.
Jag e banne mig lite skakis efter detta. Trodde att jag hade testa det mesta med motoreffekt, men nu får jag tänka om. Att säga att den e urstark e otroligt snällt skrivet. Denna maskin fullkomligt vrålar att man ska vara aktiv. På fredag ska jag till Gelleråseen för att få prova på riktigt, men nu e jag nervös (vilket var många år sedan).

Nu blommar maskinen ut på riktigt. Missförstå mig rätt nu, den är väldigt lättkörd, men kräver samtigt en väldans massa respekt.
Användarvisningsbild
Kungen
 
Inlägg: 140
Blev medlem: 2004-03-30/13:30

Re: 1:a turen avklarad

Inläggav Jonas » 2010-04-14/22:26

Vad roligt, gratulerar! (klubben för inbördes beundran???) :D
Användarvisningsbild
Jonas
 
Inlägg: 603
Blev medlem: 2007-11-30/01:00

Re: 1:a turen avklarad

Inläggav Jonas » 2010-04-15/16:26

Verkar som vulkanguden inte vill att jag skall få mina delar än, allt flyg i norra Europa är ju inställt på obestämd tid. Så delarna är väl minst en vecka bort. Om de nu inte lyckades komma till Malmö i morse, då väntar ju en lång bussfrakt KANSKE! ;)
Användarvisningsbild
Jonas
 
Inlägg: 603
Blev medlem: 2007-11-30/01:00

Re: 1:a turen avklarad

Inläggav Gunnar Elmgren » 2010-04-15/17:18

Trist, Jonas - vi får hålla tummarna att de Isländska vulkanmonstren snart slutar spruta ut jordens innanmäte i atmosfären - för en stund sen var prognosen att flyget skulle kunna vara igång igen på lördag.
/// Gunnar Elmgren
R1200GS
F650GS
R90S
CRF250L
701 E
Hva M24
Användarvisningsbild
Gunnar Elmgren
 
Inlägg: 10768
Blev medlem: 2007-05-22/01:00

Re: 1:a turen avklarad

Inläggav Jonas » 2010-04-15/17:28

Ååh, så tidigt! :D
Men å andra sidan så kan det ju försena ännumer om man har otur.
De kanske väntar att lasta över för att kunna flyga på lördag, åsså går det inte flyga på lördag. Då har man ju missat nån dag. Men, men... Tiden får utvisa.
Användarvisningsbild
Jonas
 
Inlägg: 603
Blev medlem: 2007-11-30/01:00

Re: 1:a turen avklarad

Inläggav Kungen » 2010-04-18/16:55

Några reflektioner efter 1:a dagen på bana med cykeln.
Chassiet är som jag tidigare sagt helt underbart och bromsarna är det ett underbart klipp i.
Men (ja tyvärr finns den men) fjädringene på tok för mjuk och framgaffeln bottnar. Det som e riktigt dåligt är gasresponsen från tomgång. Det är på gränsen till uruselt. Det går inte att smyga på gas från tomgång. När man väl fått cykeln att ge gas så skjuter den på underbart och mjukt men det är precis när man går från tomgång till att börja accelerera som är uruselt. Det spelar ingen roll vilket "mode" som e inställt, utan den sticker iväg som en projektil direkt vilket medförde att det tänkta spårvalet garanterat inte blev dom jag ville. Hjullyft i Eje's e inte vad jag hade planerat...
Hoppas att BMW har en lösning på detta.
Användarvisningsbild
Kungen
 
Inlägg: 140
Blev medlem: 2004-03-30/13:30

Re: 1:a turen avklarad

Inläggav 2x3m » 2010-04-18/20:26

Kungen skrev:Några reflektioner efter 1:a dagen på bana med cykeln.
fjädringene på tok för mjuk och framgaffeln bottnar. .

Blir lagom avundsjuk på att få rasta på bana. Vad hade du för setup på fjädring/stötdämpare? preload, Kompression, rebound.
har du gjort några ändringar för att få det att stämma bättre?
Användarvisningsbild
2x3m
 
Inlägg: 25
Blev medlem: 2009-05-17/17:01

Re: 1:a turen avklarad

Inläggav Jonas » 2010-04-18/20:54

Vet att Ståhlis sade samma sak efter att ha kör hojen på Portimao.
Han trodde att det enda rätta skulle vara att byta till en hårdare fjäder.
Är det något du håller med om?
Eller skulle det räcka med att pillra på alla inställningsskruvar?
Användarvisningsbild
Jonas
 
Inlägg: 603
Blev medlem: 2007-11-30/01:00

Re: 1:a turen avklarad

Inläggav Kungen » 2010-04-18/21:26

Har inte gjort några större ändringar än enligt instruktionsboken, dvs kört enligt sportanvisningen.
Men trots att det e snortkallt i backen så har framfjädern bottnat en gång, iof körde vi bromsprov på utbildningsdagen och den reste sig på framhjulet ett knippe gånger, men så jäkla hårt blev det inte så att framgaffeln borde bottnat tycker jag.
Det verkar som om jag måste banta iaf :-)

Men jag vet att cykeln fått kritik på fjädringen över att den för mjuk.

Gasresponsen stör mig faktiskt mera, då det är något som jag själv kan få det svårt att rätta till själv.
Användarvisningsbild
Kungen
 
Inlägg: 140
Blev medlem: 2004-03-30/13:30

Re: 1:a turen avklarad

Inläggav Galne Dansken » 2010-04-18/22:59

Kungen skrev:...framfjädern bottnat en gång,...Det verkar som om jag måste banta iaf :-)

..
Gasresponsen stör mig faktiskt mera, då det är något som jag själv kan få det svårt att rätta till själv.



Bantningskungen ;), kom ihåg det är en Sporthoj, vart man ska gassa... :)
Användarvisningsbild
Galne Dansken
 
Inlägg: 177
Blev medlem: 2001-08-01/01:00

Re: 1:a turen avklarad

Inläggav Kungen » 2010-04-18/23:04

Bjäbb bjäbb.....
Jag kan i alla fall ha hjälm på mig.
Och vad jag vet, så kommer det vara många som får stå i vassen i år :-)
Användarvisningsbild
Kungen
 
Inlägg: 140
Blev medlem: 2004-03-30/13:30

Re: 1:a turen avklarad

Inläggav Root » 2010-04-19/11:47

Hmm det låter ju inte så himla roligt, hur mycket kan det kompenseras med inställningar undrar man.<br/><br/>

Av ren nyfikenhet, hur mycket väger du? :D Jag har en matchvikt på något kilo över tresiffrigt och det vore ju jobbigt om man måste gå ner viktklass för att kunna köra hoj. Inte heller läst något om detta med fjädringen i alla recensioner och tester, är skandinavier så mycket större? (Rossi väger väl ~65kg)
Root
 
Inlägg: 12
Blev medlem: 2010-03-17/23:41

Re: 1:a turen avklarad

Inläggav Kungen » 2010-04-19/12:04

Jag ligger (tyvärr) och surfar runt 3 siffror i vikt.

Den lite väl mjuka fjädringen är det rätt många som har haft synpunkter på av dom som jag känner och som har testat den på bana, så jag var förberedd på att det kanske inte skulle hålla måttet, eller att jag skulle vara tvungen att börja hårdbanta.
På allmän väg är det inga problem, varesig med gasresponsen eller fjädringen.
Användarvisningsbild
Kungen
 
Inlägg: 140
Blev medlem: 2004-03-30/13:30

Re: 1:a turen avklarad

Inläggav Jonas » 2010-04-19/13:47

Ja, den mjuka fjädringen kände jag även av trots endast tre mil.
Det var en totalt annan upplevelse jämtemot HP2Sporten och dess jungfrufärd. Hp2an känndes helt stum i jämförelse.
Men det finns ju utrymme för justeringar.
Kanske dags för en dämparinställningstråd!! ;)

För övrigt finns nu mina delar i Sverige, så jag hoppas få snurr på cykeln i morgon.

Har tyvärr bara fått ett virus och är sängliggandes! Vulkanen som spökar igen kanske? ;)
Användarvisningsbild
Jonas
 
Inlägg: 603
Blev medlem: 2007-11-30/01:00

Re: 1:a turen avklarad

Inläggav Jonas » 2010-04-21/22:07

Frisk igen, hel cykel och kört 30 mil idag!

Efter de första 30 milen med lägre varvtal än 7000 så bytte jag från rain mode till sport mode, varvade till 9000 varv och bajsade baken brun!

För vägar annat än Autobahn behövs inget annat än rain mode!

Det märks att BMW byggt denna motorcykel som en tävlingsmaskin.

Visst, man köper den och ser ball ut när man puttrar genom stan, men motorcykeln och då särskilt motorn är byggd för tävling på bana!!!

Ni som funderar på att skaffa en, fundera först på vad ni skall ha den till!

Kör ni på bana, finns det nog inget bättre eller roligare.

Kör ni aldrig på bana, köp en annan modell!

Jag för min del kommer att köra lite och försiktigt i trafiken!
Vi ses på en SMC kurs!
Användarvisningsbild
Jonas
 
Inlägg: 603
Blev medlem: 2007-11-30/01:00

Re: 1:a turen avklarad

Inläggav Mimmi » 2010-04-21/22:17

Hej!<br><br>

Så roligt att Du är nöjd med Din nya maskin! Jag vet hur det känns. Jag har ju själv en "ny" mc, och jag gläder mig som ett barn på julafton varje gång jag ser den eller kör den! :)
Marie-Louise Grückner
Nie die goldene Mitte,
immer volles Risiko!

Användarvisningsbild
Mimmi
 
Inlägg: 6452
Blev medlem: 2004-09-15/01:00

Re: 1:a turen avklarad

Inläggav Kungen » 2010-04-22/09:25

Som ett litet vänskapråd Jonas, ta med dig en extra torkrulle när du gjort 1:a servien.
Motorn börjar dra vid 9000. Innan dess så är den förhållandevis tråkig.
Blev själv skraj när jag provade ostrypt.
Håller absolut med dig när du skriver att den inte är tänkt för rena gatåkare. Den ska vara på bana där den hör hemma.
Men där i sitt rätta element är den en helt underbar cykel som verkligen ger dom japanska plastraketerna en match.
Användarvisningsbild
Kungen
 
Inlägg: 140
Blev medlem: 2004-03-30/13:30

Re: 1:a turen avklarad

Inläggav Galne Dansken » 2010-04-22/23:32

Kungen skrev:Som ett litet vänskapråd Jonas, ta med dig en extra torkrulle när du gjort 1:a servien.
Motorn börjar dra vid 9000. Innan dess så är den förhållandevis tråkig.
Blev själv skraj när jag provade ostrypt.
Håller absolut med dig när du skriver att den inte är tänkt för rena gatåkare. Den ska vara på bana där den hör hemma.
Men där i sitt rätta element är den en helt underbar cykel som verkligen ger dom japanska plastraketerna en match.


Jaha, det är så det är tänkt..
Da, ska jag strax fara till ICA och handla papper, och en hoj hos Bumsehandleren :)
Nog bäst man tar en svart brun då :)
Användarvisningsbild
Galne Dansken
 
Inlägg: 177
Blev medlem: 2001-08-01/01:00

Re: 1:a turen avklarad

Inläggav GS/A-07 » 2010-04-23/06:50

Hej 1000RR ägare! Jag har bara läst om den hojen, och äger själv en gs/a av årets modell.
Nu hoppas jag att alla "barnsjukdommar" är borta från min iaf, ägt en -07 före med garantibesök!

Nu håller jag tummarna tills dom blir blå för att 1000RR inte blir ett bakslag med en massa problem
som det ofta blir med en ny hoj, utan att den får status direkt som den starkaste, bästa!

Annars får Japsälskarna på kvarn att dom har minnsan kvallité!?
R1200GS/A-2010
Användarvisningsbild
GS/A-07
 
Inlägg: 43
Blev medlem: 2009-06-17/15:52

Re: 1:a turen avklarad

Inläggav Marie » 2010-04-23/11:00

GS/A-07 skrev:Hej 1000RR ägare! Jag har bara läst om den hojen, och äger själv en gs/a av årets modell.
Nu hoppas jag att alla "barnsjukdommar" är borta från min iaf, ägt en -07 före med garantibesök!

Nu håller jag tummarna tills dom blir blå för att 1000RR inte blir ett bakslag med en massa problem
som det ofta blir med en ny hoj, utan att den får status direkt som den starkaste, bästa!

Annars får Japsälskarna på kvarn att dom har minnsan kvallité!?


Det låter som en from förhoppning....<br><br>

Men historien talar för sig själv. En BMW utan barnsjukdomar? I så fall är det dags att tro på jultomten också.<br><br>

Det bästa argumentet numera i diskussioner med folk som talar sig varma för japansk kvalitet och ingenjörskonst, är att bara säga ett enda ord. Toyota.
Senast redigerad av Marie 2010-04-23/16:15, redigerad totalt 1 gång.
Marie Lennerljung
K100 RS "Röd Kalle"
Användarvisningsbild
Marie
 
Inlägg: 5650
Blev medlem: 2005-09-09/01:00

Re: 1:a turen avklarad

Inläggav Wizzard » 2010-05-17/21:28

Marie skrev:Men historien talar för sig själv. En BMW utan barnsjukdomar? I så fall är det dags att tro på jultomten också.<br><br>

Det bästa argumentet numera i diskussioner med folk som talar sig varma för japansk kvalitet och ingenjörskonst, är att bara säga ett enda ord. Toyota.

Visste inte att Toyota gjorde bågar.. eller loggade du in på fel forum...
Suzuki GSX1300 RA -14
Suzuki GSX-R 1100 -92
Wizzard
 
Inlägg: 214
Blev medlem: 2002-10-04/01:00

Re: 1:a turen avklarad

Inläggav Marie » 2010-05-17/22:04

Wizzard skrev:
Marie skrev:Men historien talar för sig själv. En BMW utan barnsjukdomar? I så fall är det dags att tro på jultomten också.<br><br>

Det bästa argumentet numera i diskussioner med folk som talar sig varma för japansk kvalitet och ingenjörskonst, är att bara säga ett enda ord. Toyota.

Visste inte att Toyota gjorde bågar.. eller loggade du in på fel forum...

Världen består inte bara av bågar, och japansk ingenjörskonst som japansk ingenjörskonst....
Marie Lennerljung
K100 RS "Röd Kalle"
Användarvisningsbild
Marie
 
Inlägg: 5650
Blev medlem: 2005-09-09/01:00


Återgå till S1000 - modeller

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron