Skräp utanför BMW Solna

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

Skräp utanför BMW Solna

Inläggav 2x3m » 2010-05-04/19:08

Hade hojen på 100'a milaservice i dag, och döm om min förvåning så


står där en Honda, model RR Wanabee.


Tyckte den var väldigt lik det som Jesper brukade glida omkring på, GRATTIS grabben.


Antar att han kommer att vara ganska upptagen dom närmaste dagarna med att logga


mil på mätare för att få bort spärren så fort som möjligt.


Kan bara hålla med föregående talare, om att efter att spärren är borttagen så har


man en hoj som är brutal, och inger stor respekt från mig.


Måste ta den till bana fortast möjligt, så man får öva på "säker" mark


 

Användarvisningsbild
2x3m
 
Inlägg: 25
Blev medlem: 2009-05-17/17:01

Skräp utanför BMW Solna

Inläggav Galne Dansken » 2010-05-04/21:15

Min (x) Honda är inte skräp - det är Japans sportvärsting med ABS och framför allt guld- fälge!

Tänkte endast jag sku' kolla lite på den tekniska utvecklingen! Så jag fick fuskat mig till en kort provåkning på 50 mil uppe Roslagen med en sån tysk sporthoj!
Tyckte den gick väldigt trögt - så nu kollar ingenjörerna på den över natten - Så som första service intryck är det Ok att det kanske blev nån typ av begränsning ;)

Jag har endast testad 50 mil idag - och har nog erlagt ett depositum för mera test :)

Kanonhoj - påminnar mycket om Bladen. Fast det nästan som S1000RRn svängar snabbare och med mindra kraft. Ska köra lite bana och se.

Framför allt är jag jättenyfiken på traction Controll, ABS mm och dom olika justeringar

- återkommer :)
Användarvisningsbild
Galne Dansken
 
Inlägg: 177
Blev medlem: 2001-08-01/01:00

Re: Skräp utanför BMW Solna

Inläggav 2x3m » 2010-05-04/21:28

Bara 50mil 8-) Snygt jobbat, har du den inne på 1'a servicen nu?
Ska bli kul att höra vad du tycker om den på banan, keep us posted
Användarvisningsbild
2x3m
 
Inlägg: 25
Blev medlem: 2009-05-17/17:01

Re: Skräp utanför BMW Solna

Inläggav Mimmi » 2010-05-04/22:14

Hej Jesper!

Grattis till Din nya maskin! Har Du med Dig en ryggsäck med extra kalsonger nu då? :D :mrgreen: ;) Om inte annat var de ju bra att stoppa i ljuddämparen... :D Allt enligt Din egen utsago ;) !
Marie-Louise Grückner
Nie die goldene Mitte,
immer volles Risiko!

Användarvisningsbild
Mimmi
 
Inlägg: 6452
Blev medlem: 2004-09-15/01:00

Re: Skräp utanför BMW Solna

Inläggav Root » 2010-05-05/20:10

Få höra lite omdömen då, du som "varit med ett tag" och dessutom kört Fireblade mycket som var mitt andra alternativ när jag valde hoj. Nyfiken!
Root
 
Inlägg: 12
Blev medlem: 2010-03-17/23:41


Återgå till S1000 - modeller

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst