Hur många har beställt?

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

Hur många har beställt?

Inläggav Kungen » 2009-09-07/08:21

Som rubriken lyder...


Hur många har beställt samt vilken färg och tillbehör har ni kryssat i?


Själv så har jag tagit den snabba vita, röda och blå färgen med tractionkontroll samt quickshift och ABS.


 

Användarvisningsbild
Kungen
 
Inlägg: 140
Blev medlem: 2004-03-30/13:30

Re: Hur många har beställt?

Inläggav MichaelWa » 2009-09-07/19:35

Jag vågar inte innan jag vet försäkrings kostnaden.................



Men det skulle bli den "snabba" färgen eller en svart med samma utrustning som din
Fd Imola
1:a gången m GS
MichaelWa
 
Inlägg: 349
Blev medlem: 2004-05-02/21:04

Re: Hur många har beställt?

Inläggav MichaelWa » 2009-09-26/17:52

Tittade på hojen idag på STCC finalen på Mantorp, gjorde inte ha begäret mindre direkt .
Den är riktigt jä....................la läcker och riktigt snygg, svarta modellen som var på plats.

Fast den har ju kedja och säkert dyr försäkring :)
Fd Imola
1:a gången m GS
MichaelWa
 
Inlägg: 349
Blev medlem: 2004-05-02/21:04

Re: Hur många har beställt?

Inläggav Kungen » 2009-09-27/09:33

Han inte ner och se den på riktigt tyvärr :-(, så jag e lite svundsjuk på dig.

Fick ni klämma och känna på cykeln?
Användarvisningsbild
Kungen
 
Inlägg: 140
Blev medlem: 2004-03-30/13:30

Re: Hur många har beställt?

Inläggav MichaelWa » 2009-09-27/12:16

Kungen skrev:Han inte ner och se den på riktigt tyvärr :-(, så jag e lite svundsjuk på dig.

Fick ni klämma och känna på cykeln?


Den var parkad så man illa så tanken med det var nog att man inte skulle klämma/känna/prova.
Jag vågade röra/klämma/känna men avstod att kliva upp i sadeln då jag själv inte tycker det är Ok.

Någon som hört vad IF/Bmw vill ha i försäkring ännu?
Fd Imola
1:a gången m GS
MichaelWa
 
Inlägg: 349
Blev medlem: 2004-05-02/21:04

Re: Hur många har beställt?

Inläggav Ante » 2009-09-29/06:19

Verkar vara en jäkla maskin.

Som tekniker kan jag väl bara säga att många av lösningarna ser uppiggande ut. Framför allt exentern vid fotpinnen. Undrar varför inte det varit förut på nån cykel. Men det är väl ingen som tänkt på det.

Frågan är om man kommer ner på den när man är 194 cm. lång.



Habegär är farligt :roll:
R 1200 C Independent
K 1200 S
Mvh. Anders S tel.073 382 93 99
Ante
 
Inlägg: 263
Blev medlem: 2004-05-07/11:03

Re: Hur många har beställt?

Inläggav Kungen » 2009-09-29/06:23

Klart man kommer ner på cykeln.
Jag som är runt 187, och riktigt paj i kroppen efter div mindre lyckade mc-åkningar ska ner i cykeln... :-)

Får min i februari nästa år, så jag lär ha ett par månader att torrträna i garaget.

//Lasse
Användarvisningsbild
Kungen
 
Inlägg: 140
Blev medlem: 2004-03-30/13:30

Re: Hur många har beställt?

Inläggav Jonas » 2009-10-28/00:40

Jora Lasse, nu är den beställd!

En med de snabba färgerna och all utrustning... ABS (Standard), DTC, Quickshift, Larm. Som tillbehör kommer jag skaffa:
Laptimer med "fyr".
Ev. HP-Fotpinnar, omvänd växling (racevxl), acra (inför Kemora och Fällfors)

Jag sneglar även på Alpha Racing och deras krash-kåpor. Har lärt mig den hårda vägen att BMW kåpor är dyra original! ;)

Önskelistan kompletteras i skrivande stund med, extra hjul och depåstöd.

Funderar på BMW Motorrad's nya Race ställ "Double-R Edition", med risk att man ser ut som en BMW-Tomte!!!
Vet inte om man vill se ut som man inte kan handla på andra ställen!
Bromsa sent är lätt, om bromsarna inte funkar! - Jonas Sjöström UMEÅ
Användarvisningsbild
Jonas
 
Inlägg: 603
Blev medlem: 2007-11-30/01:00

Re: Hur många har beställt?

Inläggav Kungen » 2009-10-28/07:11

Grattis Jonas till den nya dyra avbetalningen :-)
Ser ut som du å jag e klonade *skratt*
Har fått prisuppgifter på fotpinnar samt laptimern, och det blir inga mera leksaker för min svamp i år, och det känns som om även julafton kommer att få stryka på foten för honom tyvärr.

Men, jag får en ny hoj med lite roliga tillbehör.
Hittade en liten pdf-fil för några veckor sedan där jag roade mig med att sätta lite kryss öven dom sakerna som jag vill ha.
Prisbilden var kanske lite sisådär. Det kommer att bli grönsakssoppa i dryga 14 år framåt om man skulle beställa alla saker som man verkligen vill ha. Ska se om resten av familjen hemma tycker det är ok med att vara utan värme å el ett par år framåt bara :-)

//Lasse
Användarvisningsbild
Kungen
 
Inlägg: 140
Blev medlem: 2004-03-30/13:30

Re: Hur många har beställt?

Inläggav Kungen » 2010-01-19/12:58

Tillverkningen av min cykel startar snart :). Det verkar som om jag får cykeln till V9. Tillbehören har börjar trilla in. Det är inget frusterande att ha tillbehör men inget att montera dessa på :-(.
Har även beställt nya depåstöd. Sällan jag har tyckt att just depåstöd är snygga, men dom här... mumma.

Det som fattas nu (förutom cykeln) är en GPS-tracker som ska monteras. Har inte bestämt mig vilket märke jag ska köpa. Tips tas gärna emot. Den ska sitta fast monterad och helst drivas av motorcykelbatteriet.

Fortfarande 30 cm snö utanför, det känns rätt avlägset med mcåkning just nu.
Saknar endurocykeln...
Användarvisningsbild
Kungen
 
Inlägg: 140
Blev medlem: 2004-03-30/13:30

Re: Hur många har beställt?

Inläggav Bror Gårdelöf » 2010-01-19/15:08

Kungen skrev: Fortfarande 30 cm snö utanför, det känns rätt avlägset med mcåkning just nu.


Håller med. Det närmast jag kommer, vad gäller att aktivera en motoriserad tvåhjuling idag, blir nog att dra igång snöslungan, efter att jag kommit hem från jobbet.
Användarvisningsbild
Bror Gårdelöf
 
Inlägg: 17091
Blev medlem: 2007-11-29/01:00
Ort: Linköping

Re: Hur många har beställt?

Inläggav 2x3m » 2010-03-11/21:17

!st Acid Green Metallic med Quickshifter och DTC, tillverkning v10,
Är det någon som fått sin ännu?
Användarvisningsbild
2x3m
 
Inlägg: 25
Blev medlem: 2009-05-17/17:01

Re: Hur många har beställt?

Inläggav Kungen » 2010-03-11/21:49

2x3m skrev:!st Acid Green Metallic med Quickshifter och DTC, tillverkning v10,
Är det någon som fått sin ännu?


Hoppas på att den ramlar in inom ett par veckor.
Väntar på samtalet varje dag.
Tur att det e snö ute, annars så skulle jag gå sönder.
Har väntat sedan augusti nu...
Användarvisningsbild
Kungen
 
Inlägg: 140
Blev medlem: 2004-03-30/13:30

Re: Hur många har beställt?

Inläggav Bror Gårdelöf » 2010-03-11/22:50

2x3m skrev: Är det någon som fått sin ännu?


Jodå. Elisabeth Grefalk, som lär ha varit först i Sverige med att beställa en (Se senaste Bumsen), fick den för rätt länge sedan. Både hon och jag har klappat på den - med skillnaden att jag inte önskar någon för egen del.

Men snygg är den.
Användarvisningsbild
Bror Gårdelöf
 
Inlägg: 17091
Blev medlem: 2007-11-29/01:00
Ort: Linköping

Re: Hur många har beställt?

Inläggav Kungen » 2010-03-16/13:44

Yes.
Äntligen har cykeln kommit.
Fick ett glatt mail nu på förmiddagen att den finns för avhämtning på http://www.bikestop.se
Känns som en evighet sedan jag beställde den i augusti, men den som väntar på nå´t gott....

Nu ska bara Kung Bore förstå att det räcker.
Jag vill ha 20 grader varmt å sol nu...
Användarvisningsbild
Kungen
 
Inlägg: 140
Blev medlem: 2004-03-30/13:30

Re: Hur många har beställt?

Inläggav Kovlingen » 2010-03-16/19:46

Kungen skrev:Jag vill ha 20 grader varmt å sol nu...


Funderar på att göra en ny tråd med rubriken " Jag vill inte ha +20 och sol ".
Undrar om det kommer några inlägg på den tråden . ;) :D
Håkan
R1200R
Användarvisningsbild
Kovlingen
 
Inlägg: 16847
Blev medlem: 2009-04-15/22:49
Ort: D3 Nära Sundsvall

Re: Hur många har beställt?

Inläggav Root » 2010-03-17/23:49

Tjena! Något speciellt skäl till att du valde att köpa från Bikeshop eller bara geografiskt? BMW verkar ju ha rätt vettig avbetalning om man ska låna en del till hojen, vet inte om återförsäljarna har likadan deal? 3,3% ränta.

Lyckades ni pruta nånting på hojarna/tillbehör eller liknande?
Root
 
Inlägg: 12
Blev medlem: 2010-03-17/23:41

Re: Hur många har beställt?

Inläggav Kungen » 2010-03-18/00:13

Root skrev:Tjena! Något speciellt skäl till att du valde att köpa från Bikeshop eller bara geografiskt? BMW verkar ju ha rätt vettig avbetalning om man ska låna en del till hojen, vet inte om återförsäljarna har likadan deal? 3,3% ränta.

Lyckades ni pruta nånting på hojarna/tillbehör eller liknande?


För min egen del så spelade den geografiska platsen mindre roll, utan jag har 2 återförsäljare inom 1,5 mil (till Bikestop är det dryga 20 mil)
Det är mjukvärdena som bestämmer.
Om jag är kund, och kommer springande med pengar i fickan och vill handla upp dom, så har jag ingen större lust att behöva stå och skrapa med foten för att få göra affär.
Men på det stället som jag köpte min hoj så blev jag bemött på det sätt som jag vill. Inget överdrivet smörande heller, utan med intresse för vad jag vill. Att jag efter ha skrivit på papperna fortfarande blev kontaktad och då för att kolla om allt var bra, vinner direkt i mina ögon.
När det gäller avbetalningsdealen så vet jag inte, men det e bara att slå Bikestop en signal.

//Lasse
Användarvisningsbild
Kungen
 
Inlägg: 140
Blev medlem: 2004-03-30/13:30

Re: Hur många har beställt?

Inläggav Root » 2010-03-18/09:57

Kungen skrev:
Root skrev:Tjena! Något speciellt skäl till att du valde att köpa från Bikeshop eller bara geografiskt? BMW verkar ju ha rätt vettig avbetalning om man ska låna en del till hojen, vet inte om återförsäljarna har likadan deal? 3,3% ränta.

Lyckades ni pruta nånting på hojarna/tillbehör eller liknande?


För min egen del så spelade den geografiska platsen mindre roll, utan jag har 2 återförsäljare inom 1,5 mil (till Bikestop är det dryga 20 mil)
Det är mjukvärdena som bestämmer.
Om jag är kund, och kommer springande med pengar i fickan och vill handla upp dom, så har jag ingen större lust att behöva stå och skrapa med foten för att få göra affär.
Men på det stället som jag köpte min hoj så blev jag bemött på det sätt som jag vill. Inget överdrivet smörande heller, utan med intresse för vad jag vill. Att jag efter ha skrivit på papperna fortfarande blev kontaktad och då för att kolla om allt var bra, vinner direkt i mina ögon.
När det gäller avbetalningsdealen så vet jag inte, men det e bara att slå Bikestop en signal.

//Lasse


Bara haft att göra med BMWs bilavdelning och då när det gällt service så inte så mycket att basera egna omdömen på. Än. Men BMWn står ganska högt upp på listan tillsammans med nya Fireblade så jag tänkte ta mig till BMW i Solna i helgen och titta.<br><br>

Bilar säljs ju aldrig eller sällan till listpriser enligt min erfarenhet, gäller detsamma med motorcyklar? Var ligger marginalerna, är det lättare att pruta på t.ex. tillbehör?<br><br>

Tack på förhand!
<br><br>
EDIT: Fantastiskt, man kan använda HTML för att få inläggen någorlunda läsliga!
Senast redigerad av Root 2010-03-18/10:07, redigerad totalt 1 gång.
Root
 
Inlägg: 12
Blev medlem: 2010-03-17/23:41

Re: Hur många har beställt?

Inläggav Kungen » 2010-03-18/10:05

Att pruta på en cykel som är ny för året, och som tagits emot av pressen på ett (vad jag tycker) strålande sätt, är nog rätt svårt. Att sedan prisbilden mot dom japanska konkurrenterna är riktigt bra, gör nog att det är svårare att försöka pruta.
På tillbehörssidan kan det vara en annan sak, men begär in offerter från flera återförsäljare är nog mitt tips.
Vet inte hur många cykelar det finns kvar för försäljning i år heller. Det senaste jag hörde var att om man beställer nu så kan det bli leverans i september, men att sätta sig en stund och ringa runt och kolla pris är nog ingen dum idé.

Och som sagt, det är inte bara hårdvaran som man köper, dom mjuka värderna är också med i spelet. Tänker bla på service osv, då återförsäljarna ibland har en idé att bara serva egna sålda motorcyklar.

//Lasse
Användarvisningsbild
Kungen
 
Inlägg: 140
Blev medlem: 2004-03-30/13:30

Re: Hur många har beställt? eller kanske fått hem den redan

Inläggav Kungen » 2010-03-25/12:55

Okey, äntligen har jag fått cykeln.
Är mer än nöjd med vad jag hitills har sett.
Kvaliteten är som vanligt med BMW, dvs den känns skitbra.
Har nu rätt mycket att göra med att plocka ner delar av cykeln och sätta på lite bra att ha saker.

Ska man vara något negativ, så köpte jag den lilla plastkåpan över passagerarsadeln, och tillden så är det ett kit som man behöver köpa, bla fästet samt låset.
Har nu säkert minst 1 timme framför mig med att sitta å leka med alla rillor samt små yttepyttefjädrar somska i låskistan. Just pillerjobb å jag e inte direkt kompisar.

Har fortfarande inte provsuttigt cykeln :-) men jag har iaf startat den och hört den gå i 2 sekunder innan jag stängde av igen.
Den ska vara helt klar innan jag provsitter eller startar igen.

Nästa lilla problem är hur katten jag ska montera laptimern på cykeln.
Har inte hittat något bra ställe för den, och inte heller var BMW själva tycker den ska bo.

Motorn är strypt till 9000 v tills första servicen är gjord, så nu måste jag sätta fart, då första trafiksäkerhetskörningen för mig är den 16/4 på Gelleråsen.
Just nu känns det som om den dagen kommer att "brinna inne" pga av tidsbrist.
Tänker inte åka dit med en cykel som bara varvar 9000 v och är under inkörning.

Men, än så är det ett knippe dagar kvar...
//Lasse
Användarvisningsbild
Kungen
 
Inlägg: 140
Blev medlem: 2004-03-30/13:30

Re: Hur många har beställt?

Inläggav Galne Dansken » 2010-03-26/00:34

Vad har man vänner till?

Läg du nyckeln så jag hittar den!
Jag ska nog fixa dina första 500 km så du kan få bort fart och varv spär innan den ska till service - Inget problem Lasse, bara du själv fixar det där med Vax...


Puzz och kram
Användarvisningsbild
Galne Dansken
 
Inlägg: 177
Blev medlem: 2001-08-01/01:00

Re: Hur många har beställt?

Inläggav 2x3m » 2010-03-26/00:34

Grattis Lasse till nyförvärvet, fick själv besked från Micke i Solna att min hoj anlände i dag, får hämta den på tisdag :P, Det låter på honom som om dom har lite problem med att leverera ut hojarna i tid pga ägar/namnbytet. får hoppas att det är löst till på tisdag.
Har du hittat någon tracker som du tycker passar? // Anders
Användarvisningsbild
2x3m
 
Inlägg: 25
Blev medlem: 2009-05-17/17:01

Re: Hur många har beställt?

Inläggav Mimmi » 2010-03-26/00:58

Kungen skrev: //, då återförsäljarna ibland har en idé att bara serva egna sålda motorcyklar.

//Lasse



Hej!<br><br>

Jo, sådant trams håller en del på med, jag vet åtminstone en BMW-firma. Men om man bor så att man har nära till en bra fristående BMW-verkstad UTAN försäljning så kan man ju serva där. Jag tänker på Kenneths MC i Göteborg och MC-Proffsen i Hägersten/Stockholm. <br>
Sådana firmor bryr sig inte ett dyft om VAR mc:n är såld. <br>
Dessutom är ju de här nämnda företagen vida bättre än de flesta verkstäder hos försäljningsställena. De lever ju enbart på sin verkstad, hos de andra brukar verkstaden vara ett nödvändigt ont...<br><br>

Om jag någon gång kom i den situationen att jag skulle köpa en ny BMW, så skulle jag enbart gå efter där jag fick den billigast. Sedan skulle Kenneths få ta hand om den. För det vet jag att de kan göra på ett oslagbart sätt!
Marie-Louise Grückner
Nie die goldene Mitte,
immer volles Risiko!

Användarvisningsbild
Mimmi
 
Inlägg: 6452
Blev medlem: 2004-09-15/01:00

Re: Hur många har beställt?

Inläggav Dennis Johansson » 2010-03-26/08:42

Jo du Mimmi. Jag håller allt med.

Ofta kan man inte alltid inom dess kretsar söka sig fram till billigare service eller billigare delar hos verkstäderna.
Det är ju oftast listpriser man går efter. Ibland kan de göra lite på priset om det inte är mc säsong etc, men det sätt man då får välja efter är ju hur bra service man får.
När jag stod och funderade om jag skulle välja BMW eller KTM som ersättare till min Honda, var en av anledningarna till att det blev en BMW just Kenneths mc, där jag hade inne min Honda när det behövdes.
Nu har inte min GS varken garanti eller förlängd försäkring som täcker ngt längre och funderar därför att skruva lite själv. Men annars är det ovan nämnda firma som gäller.

Många är de som jag antingen skickat till denna verkstad, många är även de som funderar på att köpa mc, jag föreslagit just BMW, Honda eller Kawa modeller just för att kunna serva hos ovan nämnda firma....

Ok lite off topic ovan.

Lite avis är jag på dem som kunnat köpa en ny knarr. Och den nya sporthojen verkar trevlig. Undrar om de även kommer med en 600:a.

En banhoj och en riktig enduro hade suttit fint att komplettera med!
Asfalt och Grus, är lika kul bus R1200GS -04, Urban Cruiser -11, Florida
Användarvisningsbild
Dennis Johansson
 
Inlägg: 4762
Blev medlem: 2008-10-12/05:20

Re: Hur många har beställt?

Inläggav Kungen » 2010-03-26/08:50

Galne Dansken skrev:Vad har man vänner till?

Läg du nyckeln så jag hittar den!
Jag ska nog fixa dina första 500 km så du kan få bort fart och varv spär innan den ska till service - Inget problem Lasse, bara du själv fixar det där med Vax...


Puzz och kram


Tja, förslaget är inte helt dumt.
Sitter i världens tidspress, och har inte riktigt löst hur katten jag ska ha möjlighet att hinna köra in cykeln.

Slå mig en signal när du har tid.
//Lasse
Användarvisningsbild
Kungen
 
Inlägg: 140
Blev medlem: 2004-03-30/13:30

Re: Hur många har beställt?

Inläggav Root » 2010-03-26/12:31

Grattis till hojen! Du får nog inga större problem om du vill ha hjälp att köra in hojen för att få ihop milen! 8-) <br/><br/>

Såg att en del som hänger här hade beställt av BMW i Solna (numera Bavaria). Har ni fått någon info angående en fri bankörning som arrangeras av BMW eller andra "freebies" eller rabatter på t.ex. tillbehör?<br/>Finns det förövrigt något ställe som fått in en del av dessa tillbehör så man kan klämma och känna?
Root
 
Inlägg: 12
Blev medlem: 2010-03-17/23:41

Re: Hur många har beställt?

Inläggav Kungen » 2010-03-26/16:33

1:a servicen beställd.
Cykeln e strypt till 9000 v tills den är utförd.
Stötte givetvis på patrull när jag skulle montera forpinnarna från Alpha Racing. Dom passar inte. Enda sättet att få på dom är att ta bort underkåpan på vänster sida samt skippa sidostödet, vilket känns lite sisådär.
Har mailat Alpha Racing för en förklaring. Monteringsanvisningen är nog faktiskt den sämsta jag sett genom tiderna men jag kan inte riktigt lista ut hur man ska få dit pinalerna.

Motorskydden är ditsatta, och jag behövde inte modifiera dom alltför mycket för att få dit dom så dom får godkännt.
HP´s kopplingsgrepp och bromsgrepp är helt klockrena. och givetvis även BMW´s kåpglas som passade helt perfekt.
Den lilla kåpan över passagerarsadeln går att få dit med våld, och enligt en del andra forum i världen så har det klagats lite på passformen.
Att låskistan kommer i byggsats och man får sitta och producera ångest när man ska fnula dit alla rillor och små yttepyttefjädrar ser jag bara som ett test för att se om jag överhuvudtaget klarar av den uppgiften.
Det är inte lätt när man har dasslock till nypor och som fått rätt mycket spö under ett otaligt antal år som mekaniker i tidigare liv. Att synen blivit sämre ser jag bara som en liten krydda i det äventyret.
Fick ihop allt en gång, men när eländet skulle på plats så ramlade givetvis en av rillorna ur, och en liten fjäder sysselsatte mig en bra stund med en liten kurragömmalek på kontoret.
Jag vann efter en dryga 20 minuter.
Annars så blir jag mer och mer nöjd över cykeln och finischen.
Har fortfarande inte provsuttigt den, och motorn har jag bara haft igång i dryga 2 sekunder.
Hoppas att jag har tid att ta ut och rasta cykeln nästa vecka.
Har fortfarande en hel del montering att göra, bla ska jag lista ur var laptimerns mottagare ska sitta samt var jag kopplar in den i kabelmattan på cykeln.
Fick tyvärr inte med någon bruksanvisning i kartongen från BMW.
Men, skam den som ger sig.
//Lasse
Användarvisningsbild
Kungen
 
Inlägg: 140
Blev medlem: 2004-03-30/13:30

Re: Hur många har beställt?

Inläggav Mimmi » 2010-03-26/18:02

Hej Kungen!<br><br>

Nu blir jag väldigt nyfiken efter att ha läst om Dina vedermödor med den nya mc:n.
Är det bara S1000RR som levereras i byggsats, eller gäller det alla nya BMW-motorcyklar? :o :lol: <br>
Visserligen tycker jag om att modifiera och komplettera med andra saker än original, men det verkar ju som om det är fabriksutrustning Du håller på med, och de borde väl vara på plats vid leverans?
Marie-Louise Grückner
Nie die goldene Mitte,
immer volles Risiko!

Användarvisningsbild
Mimmi
 
Inlägg: 6452
Blev medlem: 2004-09-15/01:00

Re: Hur många har beställt?

Inläggav Kungen » 2010-03-26/18:28

Mimmi skrev:Hej Kungen!<br><br>

Nu blir jag väldigt nyfiken efter att ha läst om Dina vedermödor med den nya mc:n.
Är det bara S1000RR som levereras i byggsats, eller gäller det alla nya BMW-motorcyklar? :o :lol: <br>
Visserligen tycker jag om att modifiera och komplettera med andra saker än original, men det verkar ju som om det är fabriksutrustning Du håller på med, och de borde väl vara på plats vid leverans?


Skratt, ja det kanske man kan tro om man läser texten.
Men för att lugna dig lite så är den färdigbyggd när man hämtar den.
Men, jag är något pedantiskt när det gäller mina cyklar.

//Lasse
Användarvisningsbild
Kungen
 
Inlägg: 140
Blev medlem: 2004-03-30/13:30

Re: Hur många har beställt?

Inläggav Mimmi » 2010-03-26/20:13

Kungen skrev: //Men, jag är något pedantiskt när det gäller mina cyklar.

//Lasse


Hej igen!<br><br>

Ja DET är Du inte ensam om! :)
Du har väl kanske läst om vad jag har hittat på under årens lopp...
Marie-Louise Grückner
Nie die goldene Mitte,
immer volles Risiko!

Användarvisningsbild
Mimmi
 
Inlägg: 6452
Blev medlem: 2004-09-15/01:00

Re: Hur många har beställt?

Inläggav Kovlingen » 2010-03-26/20:34

Putsnisse/a-klubben har träff ;) :lol:
Håkan
R1200R
Användarvisningsbild
Kovlingen
 
Inlägg: 16847
Blev medlem: 2009-04-15/22:49
Ort: D3 Nära Sundsvall

Re: Hur många har beställt?

Inläggav Kungen » 2010-03-26/20:54

Kovlingen skrev:Putsnisse/a-klubben har träff ;) :lol:
Håkan


Nja... inte bara putsa.
Det e skoj att göra om cykeln efter egna våta drömmar.
Jag tex. gillar kolfiber, lättaluminiumskruvar och titanfilidutter bla.
Användarvisningsbild
Kungen
 
Inlägg: 140
Blev medlem: 2004-03-30/13:30

Re: Hur många har beställt?

Inläggav Mimmi » 2010-03-26/20:56

Hej!<br><br>

Ja, jag får nog erkänna att jag på senare år lagt mångdubbel tid på att putsa/skruva/serva än att köra...
Men när jag inte mår bra av att köra, då blir det så.<br>
Det är väl en av anledningarna till att jag funderar på att sälja/byta eller lägga av.
Marie-Louise Grückner
Nie die goldene Mitte,
immer volles Risiko!

Användarvisningsbild
Mimmi
 
Inlägg: 6452
Blev medlem: 2004-09-15/01:00

Re: Hur många har beställt?

Inläggav Dennis Johansson » 2010-03-26/23:59

Men Mimmi då. Skall du lägga ner!
Det får vi verkligen inte hoppas. Vem skall då besvara allt här inne! ;)
Men skulle du göra det, kanske man skulle kunna lämna in sin egen knarr till dig för lite omvårdnad.. De där med att polera är väl inte den starkaste sidan hos mig :idea:

Men naturligtvis hoppas jag på fortsatt körande från din sida!
Asfalt och Grus, är lika kul bus R1200GS -04, Urban Cruiser -11, Florida
Användarvisningsbild
Dennis Johansson
 
Inlägg: 4762
Blev medlem: 2008-10-12/05:20

Re: Hur många har beställt?

Inläggav Kungen » 2010-03-27/10:21

Mimmi skrev:Du har väl kanske läst om vad jag har hittat på under årens lopp...


Jo, visst har jag läst om vad du pysslat med, vi är ganska lika men ändå olika.
Jag tror mig tillhöra dom "galningarna" som tycker det är oerhört underhållande att åka bana, och då försöker jag anpassa cykeln för den typen av aktivitet vilket gör att våra cyklar ser rätt olika ut (jag hade en R1100S tidigare)
När du monterar större tuta, så letar jag efter något som kan tas bort för viktens skull.
Fast, jag måste erkänna att det är som att försöka få en elefant att banta, det är fortfarande en elefant liksom.

Den nuvarande cykeln lär antagligen se lite anorlunda ut om ett eller kanske 2 år om jag känner mig själv rätt.
Sneglar redan på andra stötdämpare samt kanske lite andra saker.
Men, nu ska jag åka på väg har jag tänkt, så lysen osv får nog sitta kvar.
Jag kommer troligtvis inte att förändra ljuddämparen heller då det är så mycket trassel med bullerkrav på dom trafiksäkerhetsövningarna.

Hoppas att du kanske hittar en annan cykel som gör att du kan fortsätta åka.

//Lasse
Användarvisningsbild
Kungen
 
Inlägg: 140
Blev medlem: 2004-03-30/13:30

Re: Hur många har beställt?

Inläggav Root » 2010-03-27/14:57

Om du har tänkt köra bana så blir ju rubriken kraschkåpor ganska intressant, det finns ju en hel del relativt billiga till de japanska hojjarna men de ersättningskåpor jag sett till s1000rr är måhända billigare än original men inte fan var de billiga.
Root
 
Inlägg: 12
Blev medlem: 2010-03-17/23:41

Re: Hur många har beställt?

Inläggav Kungen » 2010-03-27/16:46

Root skrev:Om du har tänkt köra bana så blir ju rubriken kraschkåpor ganska intressant, det finns ju en hel del relativt billiga till de japanska hojjarna men de ersättningskåpor jag sett till s1000rr är måhända billigare än original men inte fan var de billiga.


Kör väldigt mycket bana, men då är det frågan om trafiksäkerhetsutbildningar.

Förhoppningsvis så ska jag hålla mig på hjulen, så jag kommer att ha originalkåpor på.
Man ska bara åka på ca: 70% av sin kapacitet på våra utbildningar, så det ska finnas lite marginal kvar.

//Lasse
Användarvisningsbild
Kungen
 
Inlägg: 140
Blev medlem: 2004-03-30/13:30

Re: Hur många har beställt?

Inläggav Kungen » 2010-03-30/08:13

Har fortfarande en hel del pinaler att bongla på, men nu är den i allafall körbar.
Premiärturen verkar bli nu på fredag om vädrets makter inte bråkar med mig.
Jag åker i alla väder normalt, men om det tokregnar så har jag nog ingen lust att ge mig ut och grisa ner cykeln direkt.
Är än så länge otroligt nöjd, med finishen.
Lite funderande har det varit på var laptimern ska monteras, men jag tror att jag hittat en bra lösning som kommer att fungera oavsett om jag åker på Sviestabanan eller Gelleråsen.
Det enda som jag blir lite missnöjd över är passformen på kutsen.
Helt kass passform, och man får lov att säga fula ord när den ska på och bort.

//Lasse
20100329_002.JPG
Användarvisningsbild
Kungen
 
Inlägg: 140
Blev medlem: 2004-03-30/13:30

Re: Hur många har beställt?

Inläggav Root » 2010-03-30/09:07

Nu har även jag beställt en, kommer mot slutet av maj! :twisted:
<br/><br/>
Jag har läst om samma intryck som ditt av cutskåpan från USA, där hade någon istället beställt en kolfibervariant från någon tysk firma som tydligen satt betydligt bättre.<br/><br/>

Det var ju ett ganska maffigt stöd du har, jag satt och klurade på lämpliga depåstöd men BMWs "original" skulle de ha hiskeligt betalt för, 4k+. Inte hittat något vettigt än dock.
Root
 
Inlägg: 12
Blev medlem: 2010-03-17/23:41

Re: Hur många har beställt?

Inläggav Kungen » 2010-03-30/09:16

Root skrev:Nu har även jag beställt en, kommer mot slutet av maj! :twisted:

Grattis till avbetalningen :-)
Vad blev det för färg, och ev extra...?

Jag beställde faktiskt BMW's stöd först, men avbokade dom när jag fann det jag har nu.
Helt klockrent att använda, skitlätt att få upp hela cykeln och det känns idiotsäkert mot att man kan fumla cykeln i backen när man bonglar upp den på dom vanliga depåstöden på marknaden.
Det finns även hjul till stödet, så man kan rullar omkring cykeln när det är upphissat.
Visst ser det klumpigt och tungt ut (och det väger väl en del), men jag uppskattar att fm kommer åt hjulen utan problem och ur servicecynpunkt så är det helt rätt.
Användarvisningsbild
Kungen
 
Inlägg: 140
Blev medlem: 2004-03-30/13:30

Re: Hur många har beställt?

Inläggav Root » 2010-03-30/09:51

Tack (tror jag)! <br/>
Thunder grey med DTC, larm och quickshift! Intressant att de inte kan svara på vilka däck man kommer få på dem, känns lite "det blir vad som ligger på hyllorna".<br/><br/>

Jag vill framförallt ha ett depåstöd bak, mest för frakt i t.ex. bil/släp och att den helt enkelt står stadigare. Ditt ser ju vettigt ut om man ska mecka/byta däck ofta. Måste ju dock finnas något vettigt vanlig som inte kostar som om det var gjort av ädelmetall!<br/><br/>

En trevlig grej är ju att man får en bandag på köpet också!
Root
 
Inlägg: 12
Blev medlem: 2010-03-17/23:41

Re: Hur många har beställt?

Inläggav Kungen » 2010-03-30/10:01

Gissningsvis så kommer du att få Conti Raceattack på cykeln.
Det verkar som om dom tidiga cyklarna fick Bridgestone BT016.

Men, ett depåstöd bak kostar inte så många pengar om man inte ska ha något speciellt fabrikat.
Att ha cykeln på stöd när man kör hojen på släp tycker jag personligen inte är så bra.
Bättre att spänna ner framgaffeln med ett par riktiga handtagsvärmare, och sedan bara fästa cykeln bak så att den inte hoppar i sidled när man kör.

//Lasse
Användarvisningsbild
Kungen
 
Inlägg: 140
Blev medlem: 2004-03-30/13:30

Re: Hur många har beställt?

Inläggav Root » 2010-03-30/11:11

Du kan ha en poäng med släpet, brukar dock ha hojarna i garaget uppställda på depåstöd bak. Då kan man även "torrköra" när abstinensen blir för stor mitt i vintern ;) <br/><br/>

Ja det är ju två märken på däck, de cyklar som precis levererats till Bavaria i Solna hade Metzler Racetec K3 på... som sagt, jäkla gott och blandat.<br/><br/>

Nu är det ju nästan värre än innan man bestämde sig, nu vill man bara ha cykeln! Du ser ut att ha tonad vindruta på din, är det den låga eller höga? Vill ju inte att den ska se för touring ut men den låga verkar jäkligt låg, svårt att krypa ihop bakom om man är 192 cm lång...
Root
 
Inlägg: 12
Blev medlem: 2010-03-17/23:41

Re: Hur många har beställt?

Inläggav Kungen » 2010-03-30/11:26

Jag har skaffat den låga tonade glaset.
Själv e jag numera 186 lång och det verkar inte vara något problem när jag sitter å torrbryter.
Vill du så kan du provsitta min vid tillfälle.
Den finns i södra Sthlm just nu.

//Lasse
Användarvisningsbild
Kungen
 
Inlägg: 140
Blev medlem: 2004-03-30/13:30

Re: Hur många har beställt?

Inläggav Jonas » 2010-03-30/17:58

Kungen skrev:Jag beställde faktiskt BMW's stöd först, men avbokade dom när jag fann det jag har nu.

Finns det en åf i Sverige eller hur var det nu du sa? Är faktiskt rätt så sugen på ett sånt!

Min hoj har förresten kommit, bara banken kvar att övertyga!
Användarvisningsbild
Jonas
 
Inlägg: 603
Blev medlem: 2007-11-30/01:00

Re: Hur många har beställt?

Inläggav Kungen » 2010-03-30/19:05

Nepp ingen åf i svedala.
Men, det tog 3 dagar att få hem från Tyskland.
E skitnöjd med stödet. Så jäkla smidigt att använda, även fast det väger en del.

När hämtar du cykeln bdw.

//Lasse
Användarvisningsbild
Kungen
 
Inlägg: 140
Blev medlem: 2004-03-30/13:30

Re: Hur många har beställt?

Inläggav Jonas » 2010-03-31/09:01

Kungen skrev:
När hämtar du cykeln bdw.

//Lasse


Så snart jag lurat banken att jag har råd! ;)
Användarvisningsbild
Jonas
 
Inlägg: 603
Blev medlem: 2007-11-30/01:00

Re: Hur många har beställt?

Inläggav Kungen » 2010-03-31/09:06

Själv så samlar jag numera tomburkar och äter nudlar.
Användarvisningsbild
Kungen
 
Inlägg: 140
Blev medlem: 2004-03-30/13:30

Re: Hur många har beställt?

Inläggav Jonas » 2010-03-31/12:47

Jag blev tillfälligt räddad av att min handlare åkt till fjälls! Kanske blir jag tvungen att hämta hem mc'n på onsdag. Glad påsk! Tomburkarnas högtid!
Användarvisningsbild
Jonas
 
Inlägg: 603
Blev medlem: 2007-11-30/01:00

Nästa

Återgå till S1000 - modeller

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst